Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 21:24   #81
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hva har egentlig dette med saken å gjøre, Berglijot?
At dere alltid tar fri og ikke bruker besteforeldre er da helt irrelevant for hva som diskuteres her.

Divine lurte på hva som var bedre med besteforeldre enn barnehage, og vi snakker om ferier. Jeg ser for meg at det jeg har like stor rett til å uttale meg hvordan vi gjør det som alle andre?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:26   #82
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var dårlig formulert å gi dere en sånn lapp. Da burde det stått litt annerledes på den første lappen dere fikk at de ville helst at bare de som absolutt trengte tilbudet benyttet det. Men har de åpent så har de åpent. Vi har bare fått
presisert i vår barnehage at påmeldingen vi har levert er forpliktende pga. oppdekningen av ansatte. Må en jobbe så må en jobbe, og da skal det jo ikke være nødvendig å finne på andre løsninger for sine egne barn når en faktisk har behov for plassen. Det er ikke alle som har besteforeldre som kan/vil/orker å stille opp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:27   #83
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Da burde det stått litt annerledes på den første lappen dere fikk at de ville helst at bare de som absolutt trengte tilbudet benyttet det.

Det sto i den første lappen også. MEGET klart og tydelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:28   #84
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det sto i den første lappen også. MEGET klart og tydelig.

Da synes jeg det er helt unødvendig å gi en beskjed til sånn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:31   #85
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot

De aller fleste jeg kjenner prøver å ta fri i romjula.

Vi har barna i to forskjellige barnehager (private) som begge er stengt i romjula. "Heldigvis" er jeg sykemeldt slik at det går fint at de er hjemme. Om jeg hadde vært frisk måtte jeg ha jobbet 27 og 28 og det samme må mannen. All familie bor over en time unna, og tro det eller ei, men de jobber jammen disse dagene de også. Alle unntatt svigermor som har gipset bein og min far som er pensjonist og som ikke er noe særlig i stand til å ta seg av barna. Heldigvis er vi reddet mandag til onsdag i påsken og neste romjul også, for da har jeg svangerskapspermisjon. Fra 2009 blir det verre...

Jobber man på sykehus, sykehjem, fengsel, butikk og andre "lavstatus-yrker" så må man faktisk jobbe uansett nemlig. Om jeg prøver så godt jeg kan å få fri disse dagene så er løsningen bare at jeg må jobbe julaften, 1 dag og 2 dag isteden, eller ofte i tillegg! Og min verden er nok veldig forskjellig fra din selv om jeg ikke engang er av de uutdannede og lavtlønte, men har god lønn og høyskoleutdannelse. Jeg kjenner nemlig ikke særlig mange som IKKE jobber disse dagene i romjula.

Sist redigert av Mirasol : 10-12-07 kl 21:38. Årsak: Feil i quote
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:33   #86
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

[quote=Maimor;707752]

Opprinnelig lagt inn av Berglijot

De aller fleste jeg kjenner prøver å ta fri i romjula.[/qoute]
Vi har barna i to forskjellige barnehager (private) som begge er stengt i romjula. "Heldigvis" er jeg sykemeldt slik at det går fint at de er hjemme. Om jeg hadde vært frisk måtte jeg ha jobbet 27 og 28 og det samme må mannen. All familie bor over en time unna, og tro det eller ei, men de jobber jammen disse dagene de også. Alle unntatt svigermor som har gipset bein og min far som er pensjonist og som ikke er noe særlig i stand til å ta seg av barna. Heldigvis er vi reddet mandag til onsdag i påsken og neste romjul også, for da har jeg svangerskapspermisjon. Fra 2009 blir det verre...

Jobber man på sykehus, sykehjem, fengsel, butikk og andre "lavstatus-yrker" så må man faktisk jobbe uansett nemlig. Om jeg prøver så godt jeg kan å få fri disse dagene så er løsningen bare at jeg må jobbe julaften, 1 dag og 2 dag isteden, eller ofte i tillegg! Og min verden er nok veldig forskjellig fra din selv om jeg ikke engang er av de uutdannede og lavtlønte, men har god lønn og høyskoleutdannelse. Jeg kjenner nemlig ikke særlig mange som IKKE jobber disse dagene i romjula.

Jeg konkluderer med at vi kjenner ulike mennesker.

Gammel 10-12-07, 21:35   #87
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Guniss.. Og det at du sier det kjennes litt sårt når man da ikke har familie som man bare kan levere dem til på slike dager. Når til og med en som jobber i barnehage sier at det kan bli stusselig føler i alle fall jeg presset enda sterkere. Jeg må likevel si at jeg tror barna mine har det bedre i barnehagen enn om jeg måtte gå på bygda for å organisere og betale barnepass hver gang det var slike dager. Det gjelder høstferie, romjul, vinterferie, påske og sommerferie. På disse tidspunktene er det alltid få, men jeg føler at de få som er igjen virkelig har behov. Kjipt om det er stusselig for dem..

Jeg fikk heldigvis et godt inntrykk sist gang det var få i barnehagen. Da gjorde de masse morsomt sammen med de få ungene som var der.

Ja, og det forstår jeg.
Men det er likevel litt av min erfaring. Men uansett så varierer dette, avhengig av størrelse på barnehage etc.
Men å sitte med 2 barn fra hver sin avdeling en hel dag (noe jeg har gjort) - er ikke alltid like bra. Dessverre.
Vi gjør jo alt for at det skal være bra for barna. Men dette avhenger litt av barns personlighet og alder også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:38   #88
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Er vi enige i at den lappen var dårlig formulert nå?

Gammel 10-12-07, 21:39   #89
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør meg veldig trist å høre slikt Guniss og jeg tror jeg må ta en samtale med de ansatte i morgen.

Uff, så trist at du føler det slik. Hva har du tenkt å si til de ansatte?

Gammel 10-12-07, 21:40   #90
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er vi enige i at den lappen var dårlig formulert nå?

Skal vi bli enige? oi.

Gammel 10-12-07, 21:40   #91
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det gjør meg veldig trist å høre slikt Guniss og jeg tror jeg må ta en samtale med de ansatte i morgen.

Min erfaring er at vi som jobber i romjula gjør vårt ytterste for at dette skal bli best mulig for de ungene som er der. Vi slapper av, spiser god mat (lager noe ekstra) og bare koser oss. Men det er klart at det kan bli litt stuss om det ikke er noen lekekompiser på samme alder der. Uansett så gjør de voksne sitt for at dette skal bli en best mulig opplevelse for ungene - det tror jeg du kan være helt trygg på.

Gammel 10-12-07, 21:42   #92
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff
Mine opplevelser er jo ikke noen fasit!
Og om ditt inntrykk er at de har hatt det bra, så har du nok veldig rett i det!
Mange barn bruker de være da?

Gammel 10-12-07, 21:43   #93
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

I barnehagen hos oss har det alltid vært mange barn innom i romjula. Jeg har aldri tenkt i de baner at det er dårlig gjort å sende dem dit, jeg? For oss, som ikke reiser noe sted i jula, kjeder ungene r*** av seg etter nesten en uke hjemme, så de vil jo gjerne en liten tur i barnehagen. Mannen min jobber normalt, og han har delvis hjemmekontor, så han vil helst ha oss ut av huset også.

Jeg synes for øvrig ikke det er noe veldig galt i å sende ungene noen timer i barnehagen hvis man selv skal på storhandling, mange kjøreturer, frisøren, fysioterapeuten, legen eller andre ting ungene synes er uuuurkjedelig heller. De har det jo mye bedre i barnehagen der de kan ha det gøy?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:45   #94
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Merkelig utsagn. Vi har et sterkt behov for barnehage i romjulen pga jobb hos begge foreldre, milevis til familie, og ikke bare, bare å få barnevakt i fem-seks dager tilsammen. Men her er barnehagen stengt fra 22.desember, men det er mange som virkelig trenger noen dager i romjula grunnet jobb.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:46   #95
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer til å spørre om hvor mange barn som er påmeldt og hvordan de tror disse dagene vil bli. De kjenner jo både mine unger og de eventuelt andre som skal være der. Jeg vil be dem om ærlige svar på om de tror det er en dårlig løsning for oss å ha dem i barnehagen disse dagene. Alternativene våre er jo veldig begrenset, men da må vi evt. vurdere dårlige alternativer opp mot hverandre.

Jeg har i grunnen aldri tenkt over å betale for eksempel tenåringer til barnepass på dager hvor vi har tilbud om barnehage, men er det slik at ungene får kjipe barnehagedager må jeg vurdere det.

Jeg orker ikke at mannen og jeg skal gå rundt med dårlig samvittighet for at vi må jobbe disse dagene og ikke kan kose oss hjemme med barna i "høytiden" slik så mange skriver om.

Jeg synes det er synd hvis du får dårlig samvittighet pga denne tråden. Det er da helt normalt at en eller begge foreldre må jobbe i romjulen, det er da tross alt flere vanlige virkedager og alle kan ikke ta seg fri samtidig på alle jobber. Vår erfaring er at det alltid er barn i barnehagen, dog færre enn vanlig, men det har jeg inntrykk av gir større spillerom, mer kos, mer voksenkontakt og andre typer aktiviteter.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:46   #96
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville definitivt følt meg truffet av den lappen.

Jeg er hjemme i permisjon for tiden, og snuppa leveres i barnehagen hver dag. Rett og slett fordi hun er så fryktelig sjalu at det er EKSTREMT strevsomt å være hjemme med dem begge to hvis det bare er en voksenperson tilstede. Derfor hadde jeg nok sendt henne i barnehagen i romjula hvis det hadde vært mulig.

Barnehagen vår er stengt, så det er ikke et alternativ. Vi drar vel på besøk til noen, så det løser seg nok fint.

Tidligere og fremtidige år tar enten jeg eller mannen oss fri i romjulen. Vi har arbeidsdager, men fleksible jobber, så avspasering er fullt mulig.

Gammel 10-12-07, 21:46   #97
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har i grunnen aldri tenkt over å betale for eksempel tenåringer til barnepass på dager hvor vi har tilbud om barnehage, men er det slik at ungene får kjipe barnehagedager må jeg vurdere det.

Men ukjente tenåringer eller andre vilkårlige barnevakter kan da umulig være et bedre alternativ? Nei, da ville jeg glatt valgt barnehagen.

Gammel 10-12-07, 21:46   #98
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg kommer til å spørre om hvor mange barn som er påmeldt og hvordan de tror disse dagene vil bli. De kjenner jo både mine unger og de eventuelt andre som skal være der. Jeg vil be dem om ærlige svar på om de tror det er en dårlig løsning for oss å ha dem i barnehagen disse dagene. Alternativene våre er jo veldig begrenset, men da må vi evt. vurdere dårlige alternativer opp mot hverandre.

Jeg orker ikke at mannen og jeg skal gå rundt med dårlig samvittighet for at vi må jobbe disse dagene og ikke kan kose oss hjemme med barna i "høytiden" slik så mange skriver om.

Jeg synes ikke du skal tenke på å betale tenåringer til å passe barna når barnehagen har åpent nei. De er på et trygt og kjent sted, og de voksne gjør sitt ytterste for en fin dag. Håper du får et betryggende svar
Og det var ikke meningen å gjøre deg bekymret, men jeg deler bare litt av min erfaring.

Gammel 10-12-07, 21:49   #99
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Som du selv sier - skal du virkelig betale tenåringer for å passe ungene, når barnehagen er åpen?

Jeg tror med hånden på hjertet at personalet kommer til å gjøre sitt for å gjøre dagene best mulig for de ungene som er der. Det er jo mange færre barn, det er rolig og man kan virkelig kose seg. Jeg har masse avspasering til gode, så jeg blir nok pålagt å ta fri. Men jeg kunne fint tenke meg å jobbe i romjula om muligheten bød seg (dog ville jeg vite om det på forhånd). Det er veldig ok der da. Det er sjelden så rolig og koselig som nettopp i romjula. Må du jobbe, så må du jobbe. Enkelt og greit og ingenting å ha dårlig samvittighet for.

Gammel 10-12-07, 21:49   #100
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke om jeg hadde blitt fornærma, men jeg hadde stusset litt ja. I vår barnehage(som jeg også jobber i) leveres det ut en lapp, der det spørres om barnet kommer eller ikke. Erfaringsmessig så kommer det færre barn, og det kan jo selvsagt være litt irriterende, men lite og gjøre med, vi opplever jo det samme når det gjelder påske og sommer også.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.