|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Divine lurte på hva som var bedre med besteforeldre enn barnehage, og vi snakker om ferier. Jeg ser for meg at det jeg har like stor rett til å uttale meg hvordan vi gjør det som alle andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg synes det var dårlig formulert å gi dere en sånn lapp. Da burde det stått litt annerledes på den første lappen dere fikk at de ville helst at bare de som absolutt trengte tilbudet benyttet det. Men har de åpent så har de åpent. Vi har bare fått |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Textrovert
|
Det sto i den første lappen også. MEGET klart og tydelig.
![]() |
#85 |
En Som Trener
|
Vi har barna i to forskjellige barnehager (private) som begge er stengt i romjula. "Heldigvis" er jeg sykemeldt slik at det går fint at de er hjemme. Om jeg hadde vært frisk måtte jeg ha jobbet 27 og 28 og det samme må mannen. All familie bor over en time unna, og tro det eller ei, men de jobber jammen disse dagene de også. Alle unntatt svigermor som har gipset bein og min far som er pensjonist og som ikke er noe særlig i stand til å ta seg av barna. Heldigvis er vi reddet mandag til onsdag i påsken og neste romjul også, for da har jeg svangerskapspermisjon. Fra 2009 blir det verre...
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08 Sist redigert av Mirasol : 10-12-07 kl 21:38. Årsak: Feil i quote |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?[quote=Maimor;707752]
Jeg konkluderer med at vi kjenner ulike mennesker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Erfaren nok
|
Ja, og det forstår jeg.
![]() |
#88 |
søt
![]() Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Er vi enige i at den lappen var dårlig formulert nå?
![]() |
#89 |
Textrovert
|
![]() |
#91 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Min erfaring er at vi som jobber i romjula gjør vårt ytterste for at dette skal bli best mulig for de ungene som er der. Vi slapper av, spiser god mat (lager noe ekstra) og bare koser oss. Men det er klart at det kan bli litt stuss om det ikke er noen lekekompiser på samme alder der. Uansett så gjør de voksne sitt for at dette skal bli en best mulig opplevelse for ungene - det tror jeg du kan være helt trygg på.
![]() |
#92 |
Erfaren nok
|
Uff
![]() |
#93 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?I barnehagen hos oss har det alltid vært mange barn innom i romjula. Jeg har aldri tenkt i de baner at det er dårlig gjort å sende dem dit, jeg? For oss, som ikke reiser noe sted i jula, kjeder ungene r*** av seg etter nesten en uke hjemme, så de vil jo gjerne en liten tur i barnehagen. Mannen min jobber normalt, og han har delvis hjemmekontor, så han vil helst ha oss ut av huset også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Einsam
|
![]() Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Merkelig utsagn. Vi har et sterkt behov for barnehage i romjulen pga jobb hos begge foreldre, milevis til familie, og ikke bare, bare å få barnevakt i fem-seks dager tilsammen. Men her er barnehagen stengt fra 22.desember, men det er mange som virkelig trenger noen dager i romjula grunnet jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg synes det er synd hvis du får dårlig samvittighet pga denne tråden. Det er da helt normalt at en eller begge foreldre må jobbe i romjulen, det er da tross alt flere vanlige virkedager og alle kan ikke ta seg fri samtidig på alle jobber. Vår erfaring er at det alltid er barn i barnehagen, dog færre enn vanlig, men det har jeg inntrykk av gir større spillerom, mer kos, mer voksenkontakt og andre typer aktiviteter.
![]() |
#96 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg ville definitivt følt meg truffet av den lappen.
![]() |
![]() |
#97 |
Textrovert
|
![]() |
#98 |
Erfaren nok
|
Jeg synes ikke du skal tenke på å betale tenåringer til å passe barna når barnehagen har åpent nei. De er på et trygt og kjent sted, og de voksne gjør sitt ytterste for en fin dag. Håper du får et betryggende svar
![]() |
#99 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Som du selv sier - skal du virkelig betale tenåringer for å passe ungene, når barnehagen er åpen?
![]() |
#100 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg vet ikke om jeg hadde blitt fornærma, men jeg hadde stusset litt ja. I vår barnehage(som jeg også jobber i) leveres det ut en lapp, der det spørres om barnet kommer eller ikke. Erfaringsmessig så kommer det færre barn, og det kan jo selvsagt være litt irriterende, men lite og gjøre med, vi opplever jo det samme når det gjelder påske og sommer også. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|