|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Jeg er også en sånn som gir gaver som kjærlighetsspråk, så skjønner godt den biten. Det påvirker likevel ikke pris, jeg bruker bare vilt mye tid på å finne den rette gaven.
![]() |
#82 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Jeg har regnet i dag. Det ligger på drøyt 3000 til den ene unge voknse (som er i jobb) og drøyt 5000 til den andre noe eldre unge voksne denne julen, og det er den dobbeldynen som drar opp. Annen gave ligger på drøyt tusenlappen til ham. Han er student med minimal inntekt og klarer alle utgifter selv med unntak av mobilregning. Kjenner jeg mannen rett kommer han til å ville kompensere den ygste med penger, som jeg ikke synes han trenger (han bor hjemme og jobber og betaler ikke noe selv). Akkurat nå er det jo studenten som trenger mest, og det vil jevne seg ut allerede neste år, tenker jeg.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 16-12-24 kl 17:26. Årsak: husket feil sum på dynen |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Interessant at denne dukket opp. Mine barn får gaver av søsken, 1 sett besteforeldre og meg. Og det er alt.
![]() |
#84 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Mine barn får kun gaver fra foreldre og søsken. Ingen besteforeldre igjen som gir gaver, og i fjor bestemte en ene svigerinnen min at vi ikke skulle gi gaver lenger. I familien til mannen har det vært en 18 årsgrense på gaver både til jul og bursdager. Dermed får de ikke noe derfra heller. Så vi kompenserer jo for gaver de ikke får fra andre. Men jeg tviler på at den summen de får for i år er den nye standarden, for jeg synes det ble i overkant mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Vi har bitteliten familie så de får bare fra oss, mormor, morfar, farfar og tante. Jeg har pleid å fikse fra brødrene til hverandre, men de har fått utfordingen selv i år. De har avtalt noe alkohol, tror jeg.
![]() |
#86 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Det er ikke mengder her heller. Ungene får fra oss, besteforeldre og en tante m/familie. De gir hverandre, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Sønnen vår får fra oss, mormor og en tante (min søster). Også får han penger av farmoren. Jeg pleier å være den som kjøper gavene og pakker inn allskens småting så det likevel skal bli mange gaver under treet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Ungene får gave for 1000-1500 fra oss og ca. 500 seg imellom (som vi betaler). Og en hundrings fra hunden, stort sett sokker med hundemotiv.
![]() |
#90 |
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Her får barna kanskje fem til sju pakker hver jul inkludert fra oss. Vi voksne kanskje en eller to hver. Så vi har ikke noe berg under treet akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Jeg har fire unger. To bor hjemme og to er flyttet ut. Økonomien tilsier at jeg må begrense meg. Jeg vilde skal få noe de ønsker seg, og strekker meg så langt jeg kan. Særlig fordi jeg vet det ikke er noe engasjement i gaveordning fra farens side. De får nok en gave på 5-800, alt etter hva de ønsker seg mest. Og så får de noen mindre gaver på toppen. Noe har jeg handlet inn gjennom året, og noe kommer jeg påi siste liten. De ender nok på ca 1000 kroner på hver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Guttene får gaver av oss, min mor og to venninner av meg som er "tanter". De får også gave av min bror, men den pleier å komme til bursdagen i slutten av januar. (Blir sent fra USA).
![]() |
#93 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Nja, budsjett og budsjett. Prøver å holde oss til ca 1000 pr barn, men kan gå opp dersom det er noe de trenger (yttertøy, sko og skiutstyr er jo dyrt). Eldste har for andre år på rad fått en dyr jakke til ca 4000 (men da har vi hanket inn alle besteforeldre i spleis, og jakkene har ulike bruksoråder og mange års brukstid foran seg). Vil likevel sørge for at det ligge en liten litt mer gøy ting under treet.
![]() |
#94 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Opprinnelig budsjett til ungene var ca. 2000, men jeg ser at de fleste får opp mot 3000. Jeg syns det er vanskelig å begrense meg, og kunne gjerne handlet for 10.000 pr unge.
![]() |
#95 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Jeg har ikke noe fast budsjett men ber de ønske seg noe, og finner noe i ønskelisten deres. I år får den ene datteren drill, bitssett og ekstra batteri til ca. 2800,- og den andre servisedeler til juleservise hun er begynt å samle på til ca.2500,-
![]() |
#96 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?Mine får gave for ca 2000 kroner hver fra meg. Det inkluderer også en gave dem imellom. De har fått penger av faren sin. I tillegg får de fra et sett besteforeldre, og tre tanter/onkler som vi feirer sammen med. Jeg syns det er passe mange gaver, men er klar over at søskenbarna nok får flere gaver, siden de får fra begge sider av sin familie. Men mine unger er store nå, og skjønner det.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|