Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du et gavebudsjett til egne barn?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-24, 11:43   #81
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et gavebudsjett til egne barn?

Jeg er også en sånn som gir gaver som kjærlighetsspråk, så skjønner godt den biten. Det påvirker likevel ikke pris, jeg bruker bare vilt mye tid på å finne den rette gaven.

Gammel 16-12-24, 14:44   #82
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har regnet i dag. Det ligger på drøyt 3000 til den ene unge voknse (som er i jobb) og drøyt 5000 til den andre noe eldre unge voksne denne julen, og det er den dobbeldynen som drar opp. Annen gave ligger på drøyt tusenlappen til ham. Han er student med minimal inntekt og klarer alle utgifter selv med unntak av mobilregning. Kjenner jeg mannen rett kommer han til å ville kompensere den ygste med penger, som jeg ikke synes han trenger (han bor hjemme og jobber og betaler ikke noe selv). Akkurat nå er det jo studenten som trenger mest, og det vil jevne seg ut allerede neste år, tenker jeg.

Sist redigert av Karamell : 16-12-24 kl 17:26. Årsak: husket feil sum på dynen
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 14:50   #83
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Interessant at denne dukket opp. Mine barn får gaver av søsken, 1 sett besteforeldre og meg. Og det er alt.

Tidligere år har jeg kompensert ved å gi flere gaver, men i år får jeg det ikke til økonomisk. Jeg prøver imidlertid å finne det yngste ønsker seg aller mest, en ny telefon, til en pris som jeg kan leve med. Eldste har flyttet for å studere, og ønsker seg ingenting - jeg gir ham gavekort på medlemskap på et museum. Og et "gavekort" på afternoon tea med kjæresten sin.

Gammel 16-12-24, 16:31   #84
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn får kun gaver fra foreldre og søsken. Ingen besteforeldre igjen som gir gaver, og i fjor bestemte en ene svigerinnen min at vi ikke skulle gi gaver lenger. I familien til mannen har det vært en 18 årsgrense på gaver både til jul og bursdager. Dermed får de ikke noe derfra heller. Så vi kompenserer jo for gaver de ikke får fra andre. Men jeg tviler på at den summen de får for i år er den nye standarden, for jeg synes det ble i overkant mye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 16:39   #85
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bitteliten familie så de får bare fra oss, mormor, morfar, farfar og tante. Jeg har pleid å fikse fra brødrene til hverandre, men de har fått utfordingen selv i år. De har avtalt noe alkohol, tror jeg. Begge er myndige. Muligens fra onkel også i år for vi skal feire sammen, så vil tro, og håper på det.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 16:45   #86
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke mengder her heller. Ungene får fra oss, besteforeldre og en tante m/familie. De gir hverandre, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 16:48   #87
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sønnen vår får fra oss, mormor og en tante (min søster). Også får han penger av farmoren. Jeg pleier å være den som kjøper gavene og pakker inn allskens småting så det likevel skal bli mange gaver under treet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 16:58   #88
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ungene får gave for 1000-1500 fra oss og ca. 500 seg imellom (som vi betaler). Og en hundrings fra hunden, stort sett sokker med hundemotiv.

De har stort sett bare fått gaver fra min familie + kanskje noe fra svigermor og svigerfar, så det er greit at de får litt gaver, særlig når vi feirer med søskenbarn som får 493 gaver hver.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 17:09   #89
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Min vil nok merke at han har blitt 18 i år + litt annet, det gjør nok at det blir omtrent ti pakker færre enn i fjor.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 20:34   #90
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Her får barna kanskje fem til sju pakker hver jul inkludert fra oss. Vi voksne kanskje en eller to hver. Så vi har ikke noe berg under treet akkurat.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-24, 00:20   #91
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fire unger. To bor hjemme og to er flyttet ut. Økonomien tilsier at jeg må begrense meg. Jeg vilde skal få noe de ønsker seg, og strekker meg så langt jeg kan. Særlig fordi jeg vet det ikke er noe engasjement i gaveordning fra farens side. De får nok en gave på 5-800, alt etter hva de ønsker seg mest. Og så får de noen mindre gaver på toppen. Noe har jeg handlet inn gjennom året, og noe kommer jeg påi siste liten. De ender nok på ca 1000 kroner på hver.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-24, 21:09   #92
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Guttene får gaver av oss, min mor og to venninner av meg som er "tanter". De får også gave av min bror, men den pleier å komme til bursdagen i slutten av januar. (Blir sent fra USA).
Jeg må innrømme at jeg kompenserer litt ved å kjøpe litt smågaver til både ungene, mannen og min mor som feirer med oss. Jeg liker å ha litt pakker under treet...

Gammel 18-12-24, 08:33   #93
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nja, budsjett og budsjett. Prøver å holde oss til ca 1000 pr barn, men kan gå opp dersom det er noe de trenger (yttertøy, sko og skiutstyr er jo dyrt). Eldste har for andre år på rad fått en dyr jakke til ca 4000 (men da har vi hanket inn alle besteforeldre i spleis, og jakkene har ulike bruksoråder og mange års brukstid foran seg). Vil likevel sørge for at det ligge en liten litt mer gøy ting under treet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-24, 06:31   #94
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig budsjett til ungene var ca. 2000, men jeg ser at de fleste får opp mot 3000. Jeg syns det er vanskelig å begrense meg, og kunne gjerne handlet for 10.000 pr unge. Vi har seks barn, og vi prøver å få det til så rettferdig som mulig. Kjøper alltid noe fra ønskelisten, og får penger fra besteforeldrene på begge sider å handle for også.

Gammel 20-12-24, 08:17   #95
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe fast budsjett men ber de ønske seg noe, og finner noe i ønskelisten deres. I år får den ene datteren drill, bitssett og ekstra batteri til ca. 2800,- og den andre servisedeler til juleservise hun er begynt å samle på til ca.2500,-

Gammel 20-12-24, 09:53   #96
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine får gave for ca 2000 kroner hver fra meg. Det inkluderer også en gave dem imellom. De har fått penger av faren sin. I tillegg får de fra et sett besteforeldre, og tre tanter/onkler som vi feirer sammen med. Jeg syns det er passe mange gaver, men er klar over at søskenbarna nok får flere gaver, siden de får fra begge sider av sin familie. Men mine unger er store nå, og skjønner det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.