Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du kunstig juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du kunstig juletre?
Ja, og det er jeg veldig fornøyd med! 87 46,03%
Ja, men det er bare fordi vi må - jeg liker det ikke 13 6,88%
Nei, men jeg vurderer å kjøpe det 25 13,23%
Nei, og det vil jeg heller aldri ha 62 32,80%
Har verken ekte eller kunstig juletre 2 1,06%
Deltakere: 189. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-15, 14:25   #81
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du kunstig juletre?

Vi vurderer hvert år om vi skal kjøpe et kunstig, men de vi liker koster en god del, og så syns vi det er koselig å holde på tradisjonen vi har laget med at vi drar ut og hogger treet selv så det blir nok ikke med det første. Har ingen vi kjenner med juletreallergi - da hadde vi nok revurdert det enda sterkere alt etter hvor mye denne personen skulle være hos oss.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 16:14   #82
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt som Odelia; jeg sliter med å finne kunstige jeg liker, og jeg synes 6-7000 for et halvfint juletre er kjempedyrt. : scrooge:

I år ble det vanlig gran til 450 spenn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 16:17   #83
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at jeg svarte da pollen kom: Nei, men jeg vurderer å kjøpe det.

Kjøpte et like etter, på Clas, satte det opp forrige helg og er særs nøgd. Har ikke hatt juletre på flere år, pga plassmangel.
http://www.clasohlson.com/no/Juletre/34-2341

Sist redigert av -ea- : 22-12-15 kl 01:05.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 17:25   #84
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøper edelgran hvært år, og det koster 600-700kr. Siste årene har kvaliteten på trærne også gått mye ned. Tydeligvis lenge siden felling, og trærne drysser mye fra første dag. Så dette blir siste året med ekte tre.
Når det også koster så mye for ekte, så spares ett ganske dyrt plasttre fort inn

Gammel 21-12-15, 17:39   #85
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi betalte kun 400 kr for edelgran. Selvhogget riktignok, men de kappet til treet for oss og bød endog på både ridetur, pepperkaker og gløgg. Kjøper vi på juletremarkedsplasser må vi fort oppi 750 kr, men ute på juletregårdene, om dere har en slik i nærheten, får man de altså langt rimeligere (og sølete sko på toppen om du også bor et sted som kniper på kuldegradene).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 18:05   #86
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De siste årene har vi hatt kunstig juletre pga allergi hos barna. Synes det er er fint, men kjøpte et av god kvalitet

Gammel 21-12-15, 18:15   #87
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Kjøpt av god kvalitet i år - 5000,- - dessverre.... Men nå går det an å puste i stua for de i familien som sliter med det så da må jeg bøye meg for det.

Ifjor hadde vi selvhogd norsk gran som duftet deilig og som stod så fint. Kunne sikkert hatt det ut februar så godt stod det. Knapt en barnål løsnet. Beste juletreminnet..snufs.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 18:53   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som er fornøyde må gjerne legge inn linker.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 19:03   #89
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er dette vi har:
http://www.bohus.no/jul/juletraer/victoria-juletre-1

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 19:20   #90
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte kunstig for fire år siden og har ikke angret. Gjorde det fordi vi måtte, og jeg likte det ikke da, men nå elsker jeg det. Og i romjulen når jeg kan gå forbi treet uten å høre et ras av nåler som faller bak meg.

Gammel 21-12-15, 19:39   #91
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt fake i 9 år. Det ble kjøpt på Clas Ohlson til 600 kr, og ser overraskende bra ut til den prisen. Ungene klager ikke og det kan fint ligge pakker under det treet og! 👍🏻😊

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 20:07   #92
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde nå de fire siste julene, men i år blir det ekte.
Det er noe eget ved det.
Helt greit og mange fordeler med kunstig, men jeg savner alltid litt den følelsen jeg får av ekte tre.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 20:19   #93
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også helt klart hatt ekte, hvis ikke sønnen min var så allergisk. Når vi først måtte gå over til plast, er jeg glad for at vi kjøpte ett som jeg syns er fint og som ser ganske ekte ut. Vi hadde gjester i fjor som ikke så at det var kunstig.

Gammel 21-12-15, 21:18   #94
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

De siste årene har vi hatt kunstig juletre pga allergi hos barna. Synes det er er fint, men kjøpte et av god kvalitet

Samme her, kjøpte et flott et på Hageland i november da de hadde tilbud. Det er satt opp i dag for første gang. Vi er enige om at det omtrent ser ekte ut, så vi er fornøyde. Lett å sette sammen var det også. Normal pris var rundt 3600,- men jeg fikk det til 25% rabatt.

Gammel 22-12-15, 07:22   #95
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kunne nok tenkt meg kunstig men har så begrensa lagringsplass så da utgår det.

Gammel 25-12-15, 02:50   #96
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper edelgran hvert år. Jeg har alltid syntes at kunstige trær ser så plæstic ut at det har vært helt uaktuelt, men i år har jeg for første gang tenkt tanken om at det kanskje ikke er så dumt likevel. Og at en del kunstige trær er riktig så fine.
Jeg luftet tanken for ungene og ble nedstemt med full musikk, så det blir nok edelgran neste år også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-15, 01:38   #97
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte et billig plastikk for to år siden. Vi skulle leie en leilighet på fjellet og ville ha et tre. Vi kjøpte det på Åhlens tror jeg, og selv om man ser at det er uekte så liker jeg fargen på det. Vi brukte det i en annen leilighet på fjellet i fjor, og bruker det nå for tredje år på rad. Nå i år var det mest for å teste hvordan valpen reagerte på tre. Vi gadd ikke bruke masse penger på et ekte tre hvis valpen ikke klarte å oppføre seg. Det går over all forventning, så det er ikke sikkert det blir uekte neste år. Men vi er som sagt fornøyd med billigplastikken vår.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-15, 09:25   #98
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det ekte som gjelder, noe annet er helt uaktuelt.

Gammel 28-12-15, 20:54   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ville også helt klart hatt ekte, hvis ikke sønnen min var så allergisk. Når vi først måtte gå over til plast, er jeg glad for at vi kjøpte ett som jeg syns er fint og som ser ganske ekte ut. Vi hadde gjester i fjor som ikke så at det var kunstig.

Har dere prøvd helt vanlig gran? Moren min reagerer på alt mulig: edelgran, spesielt fjelledelgran, os fra stearinlys pluss en masse annet. I år ga hun den helt vanlige granen en sjanse, og foreløpig har hun ikke reagert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 21:02   #100
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, vi har hatt det også, ikke merket noen forskjell. I dag har vi vært på middag hos svigermor som har vanlig gran, og ungen ble trøtt, rød i øynene og rød på huden over øyet. Jeg vet jo ikke sikkert om det var på grunn av treet, men tiden med levende trær i stua et nok uansett over for vår del.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.