Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Broen sesong 3

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-15, 21:16   #81
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Broen sesong 3

Hmmm, det må jeg si! Det ville jo gi litt dypere mening rundt at mora til Saga dukket opp og sånn.

Men drepte han mora hennes også, for å skylde på Saga? Why? Det henger ikke helt på grep for meg i så fall.

Og sist- skal Hans dø? Jeg nekter!! Jeg drømte i natt at Lillian var morderen, men kan ikke si at jeg støttet teorien når jeg var helt våken. I drømmen ga det masse mening derimot

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 21:38   #82
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Da morderen satt i bilen og svarte på epost, så så bevegelsen på hånden og selve hånden ganske feminin ut, men da morderen gikk ut av pantelåneren så var kroppen og gangen mer maskulin igjen (tydelig mann). Men uansett spebygget, og da utgår nok Claes.

Jeg tror mor til Saga forsøker å frame sin datter for å gi henne et siste spark. Siden hun hele tiden plantet "bevis" hos Linn og han etterforskeren som Saga fikk sparket (i S2?). Vi skjønte at det var øgler i mosen da Saga møtte opp på den adressen hun fikk på mail.

En annen teori er at morderen følger Saga, og har fått med seg dette med moren, og kvittet seg med henne fordi hun plaget Saga. Da må i så fall morderen være en Saga kjenner til eller har tilknytning til politihuset, siden flere altercations har vært der mellom mor og datter.
Det er vel ikke så uvanlig at mordere/kriminelle viser en respekt til etterforskeren de synes er dyktig, og kan finne på å gjøre noe slikt. Skrudd. Vel, har ihvertfall sett det endel ganger opp gjennom - både i bøker, filmer og serier
Eller en annen variant - kanskje morderen forsøker å frame Saga for mordet på moren?!

Emil. Hm, virker litt for opplagt, men kan jo være en bekjent av ham kanskje? Siden Emil jobber med kunsten, så vil en psychovenn kanskje ha samme interesse og ha tilgang.

Det er et schvært persongalleri i denne sesongen. Ikke enkelt å holde fullstendig kontroll på alt.

Synes det er rart at det ikke har vært mer etterforskning rundt forsvinningen av familien til Henrik. Vi synes det virker åpenbart at det er mer enn at de bare dro. Men hvorfor ikke mer snakk om det? Det virker jo nærmest som at ingen vet det, også blant kolleger... Merkelig.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 21:51   #83
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øgler i mosen. Adopteres herved.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 21:54   #84
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også reagert på det med familien hans, Izzi. Saken er nok henlagt, men det virker nokså rart at politifolk ikke kjenner saken. Inkludert Saga. En hel familie forsvinner? Hvor vanlig er det?

Gammel 10-11-15, 21:54   #85
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Øgler i mosen. Adopteres herved.

Hakket mer suspekt enn ugler

Gammel 10-11-15, 22:00   #86
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Jeg har også reagert på det med familien hans, Izzi. Saken er nok henlagt, men det virker nokså rart at politifolk ikke kjenner saken. Inkludert Saga. En hel familie forsvinner? Hvor vanlig er det?

Indeed. Henlagt, og sikkert med konklusjon at de dro frivillig. Men å ikke si noe til sin mann. Ikke i etterkant heller?! Det vil jeg tro ville fått varselbjellene til å ringe hos etterforskere. Jeg synes ikke jeg drar den langt ved å si at det da er stor sannsynlighet for at det er vold e.l. inne i bildet, siden man drar uten noen form for beskjed, brev, oppklaring. Og det virker jo ikke spesielt plausibelt slik vi har blitt kjent med Henrik ihvertfall. I tillegg så er han jo fortsatt etterforsker uten noen riper i lakken som vi har fått vite om. Det er garantert noe mer til den historien. Jeg tror vi får vite mer innen denne sesongen er omme, men antakelig ikke alt. Og ja, jeg tror definitivt det kommer til å komme en sesong til. Kanskje også flere. Populær serie

Gammel 10-11-15, 22:14   #87
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

'Jeg hater det når jeg får øgler i mosen'.

Gammel 11-11-15, 08:07   #88
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man se at man har hatt øgler i mosen på samme vis som man kan se at man har hatt elefant på besøk i kjølskapet - de har satt igjen fotspor, slik som elefantene gjerne gjør i leverposteiboksen?

Jeg klarer ikke henge med på hvem som er hvem og alle sidehistoriene lenger, kjenner jeg - jeg syns persongalleriet er for stort i denne sesongen, og det er for mange løse tråder.

Gammel 11-11-15, 08:29   #89
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har gjesteopptreden FP utelukkende for denne tråden kjenner jeg.

Mange spennende teorier her, og jeg har ikke så mye å bidra med i den retningen.

Men jeg kjenner jeg irriterer meg over noen logiske brister;
- det er helt usannsynlig at Sagas sjef snakker med moren på den måten (med mindre hun er totalt uprofesjonell/har rare hensikter)
- det var da merkelig at fake-gravid-damen velger å stå i vinduet å kle av seg drakten sin...
- hvorfor skaper Saga og Henrik et voldsomt leven når de jakter morderen inne på kjøpesenteret. Han skjønte jo med en gang at han ble forfulgt...

Gammel 11-11-15, 08:30   #90
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Mange spennende teorier her, og jeg har ikke så mye å bidra med i den retningen.

- det er helt usannsynlig at Sagas sjef snakker med moren på den måten (med mindre hun er totalt uprofesjonell/har rare hensikter)

Sånt irritere meg også og denne er faktisk ganske drøy.

Kjekt å sjå deg forresten

Gammel 11-11-15, 08:31   #91
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Sånt irritere meg også og denne er faktisk ganske drøy.

Kjekt å sjå deg forresten

tilbake. Jeg postet før jeg var ferdig, og har kastet inn 2 irritasjoner til.

Gammel 11-11-15, 08:33   #92
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

tilbake. Jeg postet før jeg var ferdig, og har kastet inn 2 irritasjoner til.

Ja, fake-gravid-dama var også drøy, kjøpesenteret tenkte eg ikkje så mykje over

I kveld såg eg en episode Den som dræber og en ting som eg stadig lar meg forundre over; når politifolk er så lempfeldige med sin egen sikkerhet. Om eg var drapstrua hadde eg liksom ikkje lagt meg med åpen dør eller berre åpna dørene mine uten å sjekke kven som var der

Gammel 11-11-15, 08:52   #93
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Gammel 11-11-15, 08:56   #94
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- det var da merkelig at fake-gravid-damen velger å stå i vinduet å kle av seg drakten sin...
- hvorfor skaper Saga og Henrik et voldsomt leven når de jakter morderen inne på kjøpesenteret. Han skjønte jo med en gang at han ble forfulgt...

Haha jeg tenkte på det samme.
Inne på kjøpesenteret var man plutselig mer i en Miami Vice episode fra tidlig nittitall enn i Danmark.

Jeg synes begravelsesdama er irriterende av flere årsaker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 09:25   #95
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jepp, og akkurat derfor tror jeg Linn enten har skumle hensikter eller at det er noe annet hun tror om Saga som vi ikke har fått vite. Evt at hun ER totalt uprofesjonell.

Gammel 11-11-15, 09:26   #96
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Haha jeg tenkte på det samme.
Inne på kjøpesenteret var man plutselig mer i en Miami Vice episode fra tidlig nittitall enn i Danmark.

Jeg synes begravelsesdama er irriterende av flere årsaker.

Begravelsesdama er jo virkelig ikke helt god.

Gammel 11-11-15, 09:49   #97
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begravelsesdama er jo virkelig ikke helt god.

Nei og rollen blir litt for karikert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 10:29   #98
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Enig.

Gammel 11-11-15, 10:29   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Enig. Det var nesten litt pinlig.

Gammel 12-11-15, 13:01   #100
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er for mange karakterer med denne gangen, gleder meg til å få nestet i alt sammen. Broen sesong 1 er fortsatt min klare favoritt, denne som nr 2.

Også Snipa, du her!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.