|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Hvor mye ansvar har du for familiens klesvask | |||
Jeg er enerådende på klesvasken hos oss - Ligg unna! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
54 | 23,08% |
Jeg har hovedansvaret, men setter innimellom andre i arbeid |
75 | 32,05% |
Jeg gjør mest, han gjør litt, og fordelingen er omforent |
20 | 8,55% |
Vi deler liksom på klesvasken, men jeg gjør jo mest |
12 | 5,13% |
Vi deler på klesvasken, og vi gjør faktisk like mye |
29 | 12,39% |
Mannen gjør mer enn meg |
43 | 18,38% |
Ungene tar klesvasken. |
1 | 0,43% |
Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Vi tar klesvasken begge to, men han gjør det mye oftere enn meg.
![]() |
#82 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?
Da kan jeg berolige deg med at jeg nok sorterer enda mindre enn deg. Her er det mørkt 40, mørkt 60, lyst 40, lyst 60 og ull. Jeg vasker aldri på 90 grader.
![]() |
#83 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Vi er nok ganske så likt. Vi ser begge hva som må gjøres, starter maskiner og henger opp tøy/får i tørketrommel. Vi har begge klær som må vaskes litt skånsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg gjør stort sett alt, men sorteringen (40 grader hvitt, kulørt og sort, 60 grader hvitt og kulørt, 90 grader, finvask, treningsklær, ull) gjøres i det man slenger klærne i skittentøyet. Det kjipepste jeg vet med å vaske klær er sorteringen på forhånd, så det må alle (også fireåringen) ta ansvar for.
![]() |
#85 |
Textrovert
|
Mens jeg hadde nok blitt bannlyst fra de fleste vaskerom. Her er det 90 til håndklær og sengetøy , 60 til truser og sokker (etter massivt press fra FP), 40 til det aller, aller meste og så noe som går på finvask/ull. Jeg fargesorterer så å si ALDRI, bare dersom noe helt klart kommer til å avgi farge eller jeg har noe som fortsatt er blendahvitt og som jeg vil beholde slik. Men til vanlig slenger jeg bare inn en color catcher. Går så bra, så.
![]() |
#86 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg har ordna det sånn på vaskerommet at mannen min ikke kommer seg inn der. Så da må vel jeg vaske, da.
![]() |
#88 |
Textrovert
|
![]() |
#89 |
|
Ja! Sånn! Bortsett fra at jeg ikke vet hva en color catcher er? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Textrovert
|
Se over.
![]() |
#91 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg gjør alt av vask og bretting. Når ungene er store nok må de hente rene klær på vaskerommet og legge klærne på plass i eget skap. Jeg synes det er helt greit og det er en oppgave jeg godt kan ha selv. Mannen henger opp innimellom hvis det passer sånn.
![]() |
#92 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Klesvasken er mitt ansvar og sånn har jeg bestemt at det skal være. Jeg er skikkelig sær på sorteringen og har full kontroll på hva som kan tromles og ikke. Jeg er sikker på at mannen kunnen gjort det like bra, men jeg vil helst fikse det selv.
![]() |
#93 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Mannen tar det meste, som regel. Jeg setter på en ekstra maskin med mitt eget treningstøy når jeg går tom, og så bretter og rydder jeg innimellom hvis jeg syns vasken blir liggende for lenge. Men mannen har definitivt hovedansvaret for klesvasken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Textrovert
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Men, altså: Jeg sorterer lite og tromler det meste. Jeg mener likevel at klærne mine er like fine og hele og ordentlige som alle andres. Så jeg ser rett og slett ikke VITSEN med denne finsorteringa. Hva er det dere er så redd for?
![]() |
#95 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg gjør som deg, Divine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg gjør mest, han gjør litt, og fordelingen er omforent.
![]() |
#97 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det er mye jeg ikke tromler grunnet Sist redigert av Dronningen : 11-11-14 kl 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg sorterte veldig mye før, helt ned til å skille rosa og lilla. Til det gikk opp for meg at jeg måtte vaske alle klær selv resten av livet, hvis jeg skulle fortsette sånn. Her går det i 40, 60, 90 og ull, og en sjelden finvask. Vi har veldig lite hvitt, egentlig bare bunadsskjortene, som klok av skade vaskes 18. mai. Alene.
![]() |
#99 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Ingen av alternativene passet. Mannen vasker alt tøy, og foretrekker at det forblir slik. Han henger opp, bretter og legger på plass også. Skittentøyet sorterer vi i skittentøysskapet når vi legger det til vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Hvis ikke jeg gjør det så blir det ikke gjort. Har enda ikke oppdratt Skybert til å gjøre jobben for meg.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|