|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Du mener dette på alvor? Siden få lever så øde til, så er det avlivning av katt i stor stil du tenker er løsningen?
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
Det er vel få som mener det. Men faktum er jo at katter er dyr hvor de som eier dem ikke får ulempene men må taes av andre, så jeg håper at det skal bli forbudt å ha dem. Det er ingen nytte i dem, bare ulemper. Det er en rekke dyr man ikke ha i tettbygde strøk, og jeg mener at katter heller ikke egner seg.
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener i fulle alvor at du som katteeier skal sørge for at ditt selvpådratte dyrehold ikke er til plage for andre.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
Vi har nok et litt anstrengt forhold til alt som ikke er kontrollert, inkl dyr, i Norge. Jeg har selv et anstrengt forhold til hunder som ikke er i bånd.
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Den opplagte løsningen er jo å ikke anskaffe katt i utgangspunktet.
Når du leser i tråden her at så mange frustreres men synes at terskelen for å klage er høy, hvorfor ikke anskaffe en kattedo umiddelbart? Det er mer enn sannsynlig at det vil være folk rundt i nabolaget som er plaget av katten selv om det ikke kommer deg for øre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
Vel. Jeg hadde kattedo da jeg bodde i tettbebygd strøk, OG nå når jeg bor på landet. Jeg snakket vel mer om de som ikke har gjort tiltak enda.
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
prokrastinator
Du gidder da åpenbart nok til å hersketeknikke litt, du også.
![]() |
#9 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
JA TAKK!!! Utrydd dem, innfør båndtvang eller hva som helst. Hvorfor skal katter ha lov til å gå rundt som de vil? Ingen andre husdyr skal det så hvorfor skal katten? Hold den inne eller i bånd er min mening. Eller aller helst: ikke ha katt hvis du bor i tettbebygde strøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette svarte jeg på. Jeg har aldri hevdet at utrydning av katterasen er en løsning på noenting som helst.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg startet ikke denne tråden fordi jeg hater katter. Jeg synes det er Litt rart at mange katteeiere synes det er så greit at kattene deres er til genanse, dog. Kattebæsj er akkurat like uhygienisk og potensielt sykdomsfremlallende som annen avføring.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi hadde to katter da vi bodde på bøgda. Nå har vi ingen, og jeg synes det er ok. Det er ikke mange katter rundt her, men det er 1-2 stk som svirrer litt rundt. Og ja, de bæsjer nok i noen bed (jeg har ingen
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMen dere som har katter - hadde dere syntes det var greit at naboens hund bæsjen i deres og andres hager? Jeg skjønner ærlig talt ikke at man kan synes "sånn er det, bare" er greit.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
Nei, det hadde jeg ikke, men det plager meg ikke at evt. nabokatter gjør det. De går ikke i bånd og er ikke potensielt farlige dyr som hunden jo er, og som er årsaken til at hunder skal gå i bånd hvor folk ferdes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNei det er ikke greit at andre hunder enn min bæsjer i min hage. Fordi hunder ikke skal streife rundt alene. Det er regler for slikt. Og det blir på samme måte med katter på steder der man ikke har lov holde katt.
![]() |
#16 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriKonsulenten, vi bor ikke ved noen felles lekeplass med sandkasse, så om jeg skal plukke opp etter egne katter må jeg rett og slett gå innom hagene til alle naboene i en radius på noen hundre meter og saumfart bedene og buskene deres på daglig basis. Jeg ser for meg at det ville vært til betraktelig sjenanse?
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 29-06-13 kl 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
En anelse distre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet er sannelig ikke rart det faktisk er så mye krig i verden, når noe som bajs kan få noen til å hate dyr og eventuelt eierene noe så utrolig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Rockesøster
|
Jeg ser for det første ikke sammenhengen mellom krig og det å mislike kattedrit på eiendommen sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
Det er tre-fire katter som frekventerer hagen vår jevnlig, og jeg vet ikke hvem som eier noen av dem. Ikke kunne det falle meg inn å ringe på hos eieren og si "Du, kan du plukke opp bæsjen som ligger på plenen vår? Det er 25 % sjanse for at det er din katt som har lagt den der" heller.
Lære katter å bæsje inne, for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Jepp. Det går fint an å lære katter å stort sett bæsje inne, og det er da ingen grunn til at katteeiere skal ha mindre ansvar for dyrene sine enn andre dyreeiere.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|