Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan spiser du fylte kjeks?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvordan spiser du fylte kjeks?
Tar hele i en jafs 35 26,52%
Deler i to og spiser den tørre delen først og så den med fyll 43 32,58%
Deler i to og skraper av fyllet med fortenna og spiser den tørre kjeksen etterpå 39 29,55%
Deler i to og slikker av fyllet, setter delene sammen igjen og legger dem tilbake 2 1,52%
Rosenkål? Jeg hater rosenkål! 13 9,85%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-12, 18:25   #81
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Bluen: Jeg spiser Smil ved å vippe av «lokket» under med tennene, spise det, fiske ut karamellen med tunga, og deretter spise resten av sjokoladen. Is there another way?

Nei.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Med M biter man av halve sjokolade- og sukkertrekket og spiser dette. Deretter tar man ut (den egentlig ganske vonde, men presumptivt sunne) peanøtta og gomler den i seg, før man kan nyte den siste, ubesudlede halvdelen med sjokolade og sukkerskall.

Seffern!

Kjeks gnager jeg overkjeksen hele veien rundt med underkjeven, slik at jeg spiser rundt krem-sonen. Så snur jeg den, og gjør det samme med underdelen. Da får jeg en mindre kjeks med mer konsentrert krem, som jeg så spiser som en hamburger. :Original:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 18:41   #82
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bluen: Jeg spiser Smil ved å vippe av «lokket» under med tennene, spise det, fiske ut karamellen med tunga, og deretter spise resten av sjokoladen. Is there another way?

Ja. To eller tre hele i slengen i en jafs.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 19:02   #83
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Spiser ikke kjeks med fyll etter at jeg ikke finner Oreo's med hvitsjokolade utenpå. Så jeg stemte rosenkål.

Gammel 24-10-12, 19:05   #84
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, jeg leste "Hvorfor spiser du fylte kjeks?", og trodde først at det hadde klikket for Tåtti.

Gammel 24-10-12, 19:55   #85
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Ha ha, og jeg trodde jeg var rar som suger fargen av non-stopen og så skreller av skallet før jeg spiser sjokoladen inni.

Kjeks spiser jeg helt anstendig de få gangene jeg spiser det.

(Og Mandelstang-fondant skal være myk og seig.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 20:14   #86
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Fy søren, nå fikk jeg lyst på Troika. Siden jeg ikke spiser sånne deilige og dønn syndige sjokoladekalorier får jeg ta til takke med en pose sukkererter. Litt samme greia. Særlig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:11   #87
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

[quote=Robyn;3482223]Ha ha, og jeg trodde jeg var rar som suger fargen av non-stopen og så skreller av skallet før jeg spiser sjokoladen inni.
[quote]

Det er da ikke noe rart?
Og så har de forskjellig smak.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:14   #88
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Ah, jeg husker da vi hadde blindtest av nonstop i lunsjen på jobben en gang.

Kanskje vi må ha en poll om favorittnonstop?

Gammel 25-10-12, 09:15   #89
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Nå fikk jeg lyst på nonstop.

Gammel 25-10-12, 09:45   #90
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Nå fikk jeg lyst på nonstop.

Er ikke det fint? Kjøpe en liten pose i lunsjen og så har du noe å kose deg med etter lunsj? Det ville jeg gjort. Om jeg hadde butikk i umiddelbar nærhet. :bor langt unna sivilisasjonen sies det:

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:49   #91
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser alltid nonstop i nevevis, så det var dere som lærte meg at de faktisk smaker forskjellig. I tråd med dette er jeg selvfølgelig også enig med Bobbelur i at den andre godkjente måten å spise Smil på er å ta to–tre biter i en jafs. Helst skal de henge sammen bunn mot bunn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:35   #92
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åja, non-stop "må" spises en og en farge i munnen i gangen og helst en 3-4stykker i gangen også. Grønne er aller best, deretter de gule og så kommer de røde. Deretter er det ikke så nøye lengre, da er de beste spist.

Gammel 25-10-12, 11:23   #93
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg skreller forresten Toppris.

Jeg måtte selvsagt kjøpe meg Toppris og prøve dette. Det er jo mørk sjokolade rundt fudgefyllet, jo!

Gammel 25-10-12, 11:46   #94
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Nå fikk jeg lyst på Toppris også.

Gammel 25-10-12, 11:46   #95
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det er jo snakk om et vitenskapelig eksperiment her, Tåtti. Løp og kjøp!

Gammel 25-10-12, 11:48   #96
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Deretter er det ikke så nøye lengre, da er de beste spist.

Når de beste er spist, er de nest beste best.

Gammel 25-10-12, 12:17   #97
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Hehe, jeg leste "Hvorfor spiser du fylte kjeks?", og trodde først at det hadde klikket for Tåtti.

Men det hadde jo vært et langt mer fornuftig spørsmål!

Enkelte tråder blir lange av ren ubegripelighet.

Gammel 25-10-12, 12:33   #98
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Dette burde vært en flervalgspoll sånn at vi som liker å variere metoden også kan svare.

Jeg skraper av fyllet med tennene, men det varierer om jeg spiser den tørre delen først - eller den avskrapede.

M, toppris, peanøttkubbe, mandelstang... hehe, ja - kanskje vi burde ha poll der også?

Gammel 25-10-12, 13:04   #99
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Med M biter man av halve sjokolade- og sukkertrekket og spiser dette. Deretter tar man ut (den egentlig ganske vonde, men presumptivt sunne) peanøtta og gomler den i seg, før man kan nyte den siste, ubesudlede halvdelen med sjokolade og sukkerskall.

Tja, jeg deler M i to, tar ut peanøtta, dytter den over til andre side av munnen... gjentar dette til jeg har et lite lager - så spiser jeg sjokolade- og sukkertrekket først, og peanøttene etterpå. Nesten slitsomt.

Mandelstang skrelles selvsagt, så spiser man den hvite fondanten etterpå.

Toppris, peanøttkubbe... skreller først av den ytterste, lyse, sjokoladen. Deretter den mørke sjokoladen som sitter inntil nøttestangen (eller hva man skal kalle det) - og til slutt sitter man igjen med "nøttestangen" som nytes.

Nonstop - suger av sukkertrekket før jeg spiser sjokoladebitene, hvis ikke nonstopen gis sammen med is og er veldig kald - da tygger jeg dem.

Gammel 25-10-12, 13:10   #100
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Alternativ 3 er selvsagt fasiten.

Kan ikke forstå at det skule være noe alternativ måte å gjøre det på.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.