Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-12, 22:48   #81
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Google er din venn
Myrdalsskogen?
Myrdalsskogen 2?
Haukedalsbotn? (like ved skulen)
Myrdalsskogen 3
Morvikbotn (med sjøutsikta...)
Åmundsleitet

Og mange fleire. Eg er ikkje kjent - såg berre etter rekkehus på Google maps

Sist redigert av Syrin : 31-05-12 kl 22:54.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 23:42   #82
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Kollektivt til sentrum fra os er jo supert. Ekspressbusser og vanlige busser stopper ikke for påstigende fra Nesttun til byn.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 11:09   #83
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Jeg bor i Bergen Vest men har nær familie på Os. Det er fint på Os men skal du til sentrum hver dag med kollektivt så er ikke det stedet.
Ville også ha strøket ut Vallaheiane. Har en kollega som bruker en time hver vei hver dag til byn (buss + bybanen). Det er da jeg skjønner at vi er bortskjemte i Bergen Vest som bruker ca 20 min hjem i rushet. Tar 10 min ellers.

Skjønner ikke hvorfor kollegaen din må ta bybanen. Bussene fra Valleheiane går helt til sentrum. Men ja det er kø i rushtiden. Jeg bruker opptil 45 min til jobb nær sentrum. Men ikke hver dag heldigvis, det varierer veldig. I snitt bruker jeg vel 30 min i rushtiden.

Jeg har bare godt å si om området. Var veldig skeptisk når det åpnet seg en mulighet for at vi skulle kjøpe hus her, men er blitt positiv overrasket.
Selv er jeg oppvokst veldig sentralt med gangavstand til det meste. Fikk litt angst når jeg skjønte at ungene måtte ta bussen til skolen. Det har jo gått greit, men det ble en omstilling for meg.

Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg prioritert nærhet til skole og aktiviteter. Hos oss blir det mye kjøring pga skolen og idrettsplass ligger et stykke unna. Vi bor også på feil side med tanke på barn. Så det ble mye kjøring på eldstemann til kompiser før han selv kunne bevege seg fritt. De to andre litt mindre da de har hatt jevngamle i gaten. Dette er absolutt noe jeg ville ha tenkt på hvis jeg skulle ha flyttet alene med ungene.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 12:12   #84
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Nei jeg aner ikke hvorfor hun tar bybanen annet at hun skal av ved Nygårdsparken. Da slipper hun sikkert litt gåvei i forhold til å ta bussen?

Gammel 01-06-12, 12:13   #85
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Nei jeg aner ikke hvorfor hun tar bybanen annet at hun skal av ved Nygårdsparken. Da slipper hun sikkert litt gåvei i forhold til å ta bussen?

Da skjønner jeg

Kollektiv for meg fungerer bare ikke. Jeg kan ta bussen helt til byen, men må da gå i ca 15 min. Eller kan jeg ta et bussbytte, men må fremdeles gå et stykke om jeg ikke skal ta bussbytte nr 2. Det tar rett og slett for mye tid. Men jeg skal bli kollektivreisende når ungene blir større og klarer seg mer selv.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 12:28   #86
Callisto

Callisto sin avatar

Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Fant noen alternativer i Bergen Vest på Finn:

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=35233168

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=35212388

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=34787255

Gammel 01-06-12, 13:56   #87
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg støtter Syrin i alt som er skrevet i denne tråden - både i anbefalingene av Åsane, og av å komme seg litt utenfor byen. 30-40 min kjøring (utenom rushet) til Klostergarasjen er overkommelig, man har full tilgang på det meste av arrangementer som foregår i sentrum. Om du velger f eks Myrdalskogen, som Syrin har linket til, er det tre minutter å gå til terminalen i Åsane, derfra går det ofte ekspressbusser til byn. Blokkhaugen barnehage rett i nærheten var Bergens beste kommunale barnehage for noen år siden.

Gammel 01-06-12, 14:04   #88
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Arna er så.. mellom fjell og uten sol?

Ikke Garnes. Der er det åpnere. For 100 år siden (omtrent) jobbet jeg på skolen der.
Jeg hadde ikke flyttet ut av bydelen jeg er oppvokst i, så for meg måtte det blitt Fana. :har ikke bodd i Bergen på 10 år:
Men jeg bodde i Os til jeg var 10 år, så der kunne jeg også bodd. Trøndermannen min liker seg godt rundt Halhjem og øyene der og fantaserer hver sommer at vi flytter dit. Har hytte i nærheten, så det holder for meg.

Sist redigert av Karamell : 01-06-12 kl 14:10.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 14:14   #89
Callisto

Callisto sin avatar

Standard

For Wix sin del så er det vel kanskje et poeng å ikke bo alt for langt i fra ex'en i ffht skolen etc.
Hvis han skal fortsette å bo på Damsgård så blir det jo mer tungvindt å bo i en annen bydel.

Gammel 01-06-12, 14:23   #90
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg støtter Syrin i alt som er skrevet i denne tråden - både i anbefalingene av Åsane, og av å komme seg litt utenfor byen. 30-40 min kjøring (utenom rushet) til Klostergarasjen er overkommelig, man har full tilgang på det meste av arrangementer som foregår i sentrum. Om du velger f eks Myrdalskogen, som Syrin har linket til, er det tre minutter å gå til terminalen i Åsane, derfra går det ofte ekspressbusser til byn. Blokkhaugen barnehage rett i nærheten var Bergens beste kommunale barnehage for noen år siden.

Det er ikkje 3 minutt å gå frå rekkehusa i Myrdalskogen. Det er berre blokkene som ligg så nærmt. Rekkehusa ligg lengre oppe, så dei nærmaste i Hallskaret og Myrdalskogen ligg ca 15 minutt gange frå bussterminalen. Rekkehusa med fin utsikt ligg endå litt lengre oppe, men har til gjengjeld kort veg til verdens beste grendaskule: Skinstø skole.
Ellers støtter eg alt det positive om Åsane, Myrdalskogen og Blokkhaugen barnehage.

Gammel 01-06-12, 15:35   #91
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Hvordan er trafikken fra Os til Bergen om morgningen?

Sjekket ut i dag, gikk over all forventning så må ha vært en unntakstilstand. Kjørte 07.12 og var på KK kl 07.47.

Tre stk!
Gammel 01-06-12, 15:48   #92
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åsane er fint om du jobber på i sentrum eller mot Åsane. Det er det mest negative med Åsane i mine øyne, mangelen på arbeidsplasser. Selvfølgelig finnes det mange arbeidsplasser i den enden av byen også, men ikke på langt nær i samme omfang som på andre siden av sentrum.

Vi bor i Fyllingsdalen, og det er fint her, men som de andre sier er det mye blokkbebyggelse. Ville ikke valgt et hus som sogner til Varden pga problemene på skolen der (med dårlig inneklima). Hvis det er et poeng å bo nær faren så er jo Fyllingsdalen bra, må bare over Melkeplassen. Finner rekkehus/eneboliger både der det heter Vestlund (?), Løvås og vis a vis lynghaug skole.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 15:48   #93
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sjekket ut i dag, gikk over all forventning så må ha vært en unntakstilstand. Kjørte 07.12 og var på KK kl 07.47.

Det er jo unntakstilstand... (streik)

Ellers må jeg takke for alle innspill, selv om jeg blir litt forvirret også. Får først få avtalene om økonomisk oppgjør osv på plass her, samt høre med banken hva jeg egentlig har mulighet til.

Gammel 01-06-12, 15:52   #94
indie

indie sin avatar

indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser at det ikke er allverdens som ligger ute. Et rekkehus og endel eneboliger som er dyrere enn 3 mill, og dette, som jo ligger litt unna skole (men ikke langt unna damsgård):

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=35108048

Gammel 01-06-12, 15:58   #95
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gikk en gang i tiden på Varden Skole. Har fått med meg at skolen har problemer med inneklimaet. Tror ellers at Varden er et fint sted å bo.

Gammel 01-06-12, 16:00   #96
indie

indie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg gikk en gang i tiden på Varden Skole. Har fått med meg at skolen har problemer med inneklimaet. Tror ellers at Varden er et fint sted å bo.

Det tror jeg og, mange fine områder der. Bare synd at skolen står i fare for å bli stengt pga dårlig inneklima og forhold generelt ved skolebygningen.

Gammel 01-06-12, 16:58   #97
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Synes det hørtes ganske normalt ut jeg. Jeg har kjørt den strekkingen med bil hver dag i 1 1/2 år. Vi kjørte alltid over birkelundstoppen. Tok av noen 100m før Haukeland da.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 17:36   #98
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er selv vokst opp i fjordstroka innafor, og ville absolutt valgt som Wix, max 15 min kjøring, pluss at kollektivtilbud faktisk spiller en rolle. Nå er jeg blitt bortskjemt etter mange år med t-bane og togtilbud rett i nærheten, men tross alt, når man kan velge til en viss grad, og har litt tid på seg, jeg hadde ikke valgt bygden nå. For min egen skyld, og barnas. Men på den annen side, jeg er jo også bortskjemt med å kunne reise "hjem" på besøk og oppleve alt det fine med bygden nesten når jeg vil da .

(hadde vært artig å vite om det er noen gamle RL-kjenninger her )

Gammel 01-06-12, 18:48   #99
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Synes det hørtes ganske normalt ut jeg. Jeg har kjørt den strekkingen med bil hver dag i 1 1/2 år. Vi kjørte alltid over birkelundstoppen. Tok av noen 100m før Haukeland da.

Ok, jeg kjørte til fabrikkgaten. Erfaringsmessig har jeg (møter i byn kl 0900 en del morgener) merket at køen tilspisser seg ned mot Skjold i halv ni tiden.

Tre stk!
Gammel 02-06-12, 11:41   #100
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det tar lengre tid å kjøre nedover mot byn. Jeg måtte beregne en del ekstra tid om jeg skulle levere mannen før skolen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.