Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Starbucks kommer endelig til Norge!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-11, 22:57   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Starbucks kommer endelig til Norge!

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det kommer selvsagt litt an på hvem som lager kaffen din på Dromedar også, men alle som jobber der er trente baristaer og flere har NM og EM-medaljer i ulike klasser innenfor baristakunst så de kan absolutt å lage skikkelig god kaffe.

Jeg er enig med Tallulah jeg. Jeg anser det som totalt overflødig med Starbucks i Norge hvor vi har god dekning på kaffebarer som lager skikkelig kaffe og der de driver håndverk og ikke bare trykker på knappen og blander i siruper for å få kaffen til å smake OK.
Starbucks er utrolig oppskrytt og jeg har aldri blitt så skuffet over en Frappe som den jeg drakk der. Sikkert fordi forventningene var skyhøye av all reklamen Verdensvante Venner bedrev på forhånd

Jeg ble også sånn skuffet over starbucks. Det skulle jo være så bra. Og så var det bare.... kaffe med sirup. *må på dromedar i morgen*

Gammel 17-06-11, 22:59   #82
Manitoba
Passiv

Standard

Mitt eneste minne om Starbucks er at jeg fikk en livsfarlig varm kaffe og fikk sår på tunga lenge etterpå. Jeg tror ideen om Starbucks er mye viktigere enn den kaffen de serverer. Merkevarebygging på sitt beste. Men tilfører kjeden noe som helst til Norge? Nei. Stockfleths til Gardermoen hadde vært en mye bedre nyhet.

Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 03:25   #83
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt ut veldig mange glupe kaffesvar her, helt til jeg leste Tallulah-prikken:

Opprinnelig lagt inn av Tallulah

Du vet jeg er veldig glad i deg?

Og da har jeg egentlig ikke annet å si enn at jeg gir bæng i all kaffe i hele verden, jeg liker det jeg liker og ja: Jeg lar meg sjarmere av en jeg bryr meg om..
Sukk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 08:27   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 11:09   #85
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 12:59   #86
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grøsse og gremme: Hvor har alle bad-assene blitt av, egentlig?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 13:34   #87
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jaja, kommer de bare til Gardermoen er det for min del som om de ikke skulle vært her i det hele tatt. Jeg har ingen sterke meninger om Starbucks. Jeg liker de kaloribombene med et hint av kaffe, men det er det.

Gammel 18-06-11, 13:47   #88
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg er en sånn grinete sur kjerring som bare synes det er trist at verden blir mer og mer lik uansett hvor man oppholder seg. Jeg blir deppa av å se Starbucks overalt og når de i tillegg selger kjip kaffe er det bare enda tristere.
Dessuten, hvis det er en god ting vi har her i Norge så er det da gode kaffebarer så jeg skulle heller ønske Kaffebrenneriet velkommen på Gardermoen.

Jeg er helt enig. Starbucks er omtrent McDonalds for meg . Ikke veldig god kaffe, men veldig hypet opp for oss nordmenn som reiser til utlandet. Vi køer hos Starbucks for å skli til Norge med en Starbucks papirpose i hånda omtrent som vi gjorde når vi var på ZARA I Spania eller Harrods i London.

Jeg kunne mye heller ønsket meg en "franchise" av Tim Wendelboe på Gardermoen...

Gammel 18-06-11, 13:50   #89
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes Madrid og London er gode skrekkeksempler på byer som har blitt forsøplet av Starbucks overalt. Verst i Madrid egentlig for der ser man så godt hvor mange av de lokale stedene som har forsvunnet til fordel for Starbucks og masse andre amerikanske kjeder. Fryktelig trist, kulturforsøpling er et veldig godt beskrivende ord for hva det er.

Enig..i Madrid ligger de like tett som all annen franchise. Ikke sjarm, bare kjapt og Starbucks -logo.

Gammel 18-06-11, 15:40   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det kommet én Starbucks, så hadde det jo ikke gjort noe. Men hele forretningstrategien deres er jo å dominere et marked.

Gammel 18-06-11, 15:42   #91
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opp med hånden de som aldri har vært på Starbucks!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 15:51   #92
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker Starbucks. Kanskje mest fordi det gir meg en følelse av å ha fri, ferie og bare relax. Jeg frekventerer Starbucks på ferie og det er nok kanskje helst der stasen ligger. Å bare rusle rundt med en pappkopp fra Starbucks. De har en del gode kaffe-typer og jeg ønsker det hjertelig velkommen til Gardermoen - da det fortsatt vil bli synonymt med reise for meg.

Gammel 18-06-11, 15:52   #93
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Opp med hånden de som aldri har vært på Starbucks!

Men det er fordi jeg aldri har fått sjansen. Er ikke så voldsomt bereist. Jeg har lyst å prøve Starbucks-kaffe, siden de (?) tilbyr soyamelk i de fleste kaffetypene sine. Har jeg hørt, i hvert fall.

Gammel 18-06-11, 16:46   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starbucks har jo også en beinhard survival-of-the-fittest-strategi, har jeg lest. De etablerer gjerne to stykker i samme kvartal hvis det kommer en bedre location, og den som har livets rett overlever.

Det er klart de kan skvise ut det meste i Oslo hvis de gidder.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 16:59   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Er det nå jeg skal fortelle at jeg har kjøpt et sekspakk med Coors Light? Bare fordi det er amerikansk, og har twist cap!

Gammel 18-06-11, 22:06   #96
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det nå jeg skal fortelle at jeg har kjøpt et sekspakk med Coors Light? Bare fordi det er amerikansk, og har twist cap!

Coors Light er godt! Hvor fikk du tak i det?

Gammel 18-06-11, 23:02   #97
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Coors Light er godt! Hvor fikk du tak i det?

ICA! Jeg er på min femte nå. Men de hadde ikke twist cap da.

Gammel 19-06-11, 02:09   #98
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Twist cap er det fineste! :engelskmann:

Jeg har aldri vært på Starbucks, men det har den enkle grunn at jeg ikke liker noe som ligner på kaffe eller har kaffesmak. Jeg har derimot funnet LeppestiftenTM i dag. På make up store. Som man en gang gledet seg til å besøke i utlandet. Nå not so much.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 08:07   #99
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starbucks har filial på det nærmeste supermarkedet borti veien, så jeg synes liksom ikke det er så skrekkelig eksotisk. Men konseptet kaffebar i begynnelsen på butikken og koppholder på handlevogna, det er ikke så dumt!

Gammel 19-06-11, 08:11   #100
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Starbucks har filial på det nærmeste supermarkedet borti veien, så jeg synes liksom ikke det er så skrekkelig eksotisk. Men konseptet kaffebar i begynnelsen på butikken og koppholder på handlevogna, det er ikke så dumt!

Lurer på om jeg kan få den lokale remaen til å innføre noe sånt?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.