|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg har hatt småbarn i over 20 år. Og det ville vært utrolig stusslig å ikke kunne invitere til voksenmiddager hjemme i løpet av alle disse årene. Det ville jeg ikke valgt uansett om jeg hadde hatt en mer konsentrert småbarnsperiode. Har aldri forlangt at barna ikke skal ses eller høres, det er ikke snakk om å gjemme dem bort. Men de har aldri hatt noe problem med at det en gang iblant foregår noe etter deres leggetid som de ikke er med på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg tok det ikke som kritikk overhodet! Helt sant. Jeg tror bare jeg ble like overrasket som du ble av meg over hvordan dere gjør det, for det er så fremmed for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
Men vi har såpass mye barnevakter tilgjengelig at vi heller sender dem til besteforeldre hvis vi skal ha en middag de ikke får være med på.
![]() |
![]() |
#85 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJa, det siste svaret mitt var til Tjorven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Kontrollfrik
Også på en ukedag hvor du har invitert dine tre nærmeste venniner på pai? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Drømmer
|
Jeg er ikke Tjorven men svarer likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJa, for meg er DET ganske rart. Å sende ungene til barnevakt forsider skal komme gjester til en voksenmiddag etter ungenes leggetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi gjør nok bare ting forskjellig. Venner kan komme til oss,en da spiser de sammen med ungene. Kolleger vil jeg ikke ha hjem til meg. Foreg blir det overtramp mellom jobb og fritid.
![]() |
![]() |
#90 |
Eklektisk
|
Masse tid i helgene får vi også. Da har vi fri. Og så liker vi å ha folk på besøk og gi dem mat. Jeg synest det går an å spise i helgene etter at ungene har lagt seg, vi er opp litt senere enn ellers da, og tåler det fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Kontrollfrik
Selv om mine er 7 og 9, så legger de seg relativt tidlig (rundt åtte) pgså i helgene. Det er fordi jeg må ta mer hensyn til deres søvnbehov enn til mitt behov for å ha dem oppe (ikke at det er så stort, nødvendigvis, må jeg innrømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Nei, jeg har gjerne sånne treff hjemme og da sendes LilleVenn og LøveMannen ut av stua. Hos oss er det ikke noe problem da vi har både loftstue og kjellerstue. Dersom vi hadde bodd trangere, ville det muligens vært mer aktuelt å ha slike treff kun ute, eventuelt måtte jeg sendt LøveMannen og LilleVenn på kino eller noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Drømmer
|
Ja men vi gjør det annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eklektisk
|
Jeg må bare legge til at barna er med mange flere ganger enn de ikke er med (f.eks. i dag). Og i min omgangskrets gjøres det både på den ene og den andre måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg syns vennemiddager med både voksne og barn er kjempehyggelig, og det er det vi har mest av. Men kveldsmiddager med bare voksne er noe annet, som også er hyggelig. Jeg vil ha begge deler og det vil de andre jeg kjenner også heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Kontrollfrik
Ja, vi har begrenset med plass her. Som nevnt i den andre tråden har det ene barnet stort rom. Vi har også et kontor mannen tilbringer tid på. Jeg har ikke hatt så mange jentekvelder i det nye huset vårt, men jeg regner med at ungene ville ha lagt seg rundt det tidspunktet gjestene kom, og at mannen ville sittet på kontoret, evt i stua mens vi spiste, evt gått ut. Jeg har planer om å teste teorien min ut i praktis oftere enn nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har kanskje mindre behov for voksentid? Jeg synes også det er koselig at ungene er lenger oppe i helgene. De tar igjen søvnen om morgenen, så de blir ikke noe trøtte av det heller.
![]() |
![]() |
#99 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det må du gjøre, det ordner seg nok |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg vil også ha begge deler. Vi bare løser det på en annen måte.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|