Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-21, 09:11   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg tror kanskje jeg rekker å finne frem adventslysene i dag - på 4.søndag i advent.

Jaja. I går begynte vi på julevasken, og alle er egentlig strålende fornøyd med det. Mangler kjøkken og bad; men det viktigste var å få orden på stua sånn at det blir plass til juletre.

Her i huset er det bare 9-åringen som er skuffet over nivået på julepynting så langt.

(Men nå i morgentimene må jeg jobbe med forberedelser til digital undervisning de 3 siste skoledagene...)

Gammel 19-12-21, 21:03   #2
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg tror kanskje jeg rekker å finne frem adventslysene i dag - på 4.søndag i advent.

Fasiten var - adventslysene er tatt frem, men de ble aldri tent. Til gjengjeld lagde jeg pepperkakedeig. Nam!

Gammel 19-12-21, 21:17   #3
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har prioritert å dra på forestilling i dag, vi var 4 av 50 i salen etter å ha fått kansellert kjøper vårt men fått kjøpe 4 nye fra noen som ikke kunne dra. Så prioriterte jeg trening av egen kropp framfor å vaske og rydde og lage kaker. Skal gjøre litt i morgen og tirsdag. Ungene har ferie, håper de kan bidra listens de har fri. Ler. Tror ikke noe på det.

Gammel 19-12-21, 09:16   #4
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Idag skal jeg vaske de helt grusomt skitne vinduene på stua og ta alle soverom. Pluss bake siste loffene.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 19-12-21, 09:43   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I år har jeg litt lagt fra meg presset på de julegavene. Vi er ikke så innmari viktige, kom jeg til. Ja. Min brors unger var i mange år de eneste tanteungene jeg hadde. Nå har jeg en nevø til. Klart disse tre er viktige for meg. Men unger som knapt ønsker seg noe, og alt er vanskelig, og jeg er slett ikke den eneste tanta de har, det er godt nok. Jeg har funnet gaver jeg tror de vil like. Men det er ikke unikt bra. Det et godt nok.

Denne skuldrene litt. Gave til svigermor. Hmm, blank, skriver jeg til mannen. Jeg på shopping. Han hjemme. Ejg vil ha innspill. Jeg passerer bokhandleren. Bok? Sier ejg. Ja. God plan, svarer han. Jeg plukket opp en bok som ser koselig ut (vet hun liker samme bøkene som meg) og går i kassa. Der står en månedens bok til 99, jeg tar med den også. Tror ikke det gikk ti min mellom "bok?" og "fikset".

Jeg følte meg effektiv. Timene gikk. Jeg var vel på handletur i 4 timer. Men fikset alle tre ungene, minus noe som var i boks hjemme, og bursdagen til minstmor. Hele familien til min bror. Min svigermor. Til ungene fra min bestemor. Avklart med mannen at han ordre til oss fra henne. Jeg ordnet til 5 andre unger og noe mellom ungene og noe fra nissen.

Tror jeg. Må få oversikt over alt jeg har til egne unger....

Ideelt sett skulle jeg bakt sjokolademakroner og bakt lefser i dag. Men lefser er vanskelig og jeg lærte på forrige forsøk at de skal stå over natten i kjøleskapet også derved endrer jeg målsetning til å kanskje koke og male poteter.

Men tiden rekker kanskje ikke til. Vi får se. Jul blir det.

Gammel 19-12-21, 09:53   #6
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Og la oss ikke glemme at jeg konfekt til noen tanter /onkler. Og rammer til å få opp de to ungene som har tatt bilde på skolen. Og handlet mat og melk til baking. Og kjørte ene ramma (antar det må være den) inn i melkekartongen så den fikk et stort hull i det jeg skulle takke inn i bilen så det pumpet melk utover alt.... Jadda. Gulvmatta i baksetet henger i dusjen etter at den ble spylt i går. Matvarer er tørket av og jeg tror konfekteskene overlevde siden de er pakket i plast.

Gammel 19-12-21, 10:12   #7
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har utnyttet overskuddet på starten av dagen, og resten av huset sovende. Så jeg har bakt cookies, det står kakemenn-deig i kjøleskapet, havreflarn deigen er klar, og jeg driver på med risboller som skal i langpanne.
En maskin er satt på, og jeg har tatt opp en eske til med julepynt og plukket ut det jeg skal ha oppe, tenker jeg.

Og hele tiden hjelp av valp som synes det er en kombinasjon av kjempegøy og kjempeskummelt, men tror han også har sovnet nå, haha.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 19-12-21, 13:12   #8
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har tatt inn juletreet. Lukter såååå godt.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 19-12-21, 13:58   #9
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Yngste barn har omsider etterlyst julepynting, og fått vanlig svar om at det først skal ryddes og vaskes. Så nå er kiden i gang med det.

Har sendt alle julekort med postnord, etter at jeg lærte det her på FP i fjor. Det er å hente opp motiv (evt eget bilde), skrive en liten julehilsen innenfor tegnbegrensningen og laste inn excel-lista, og svosj! 25 ferdigskrevne og sendte julekort for 350 SEK.

Det er ikke like fint som utvalgte og håndskrevne kort, men det er kort som er sendt.

De har fått ny mal siden i fjor, så måtte endre litt, men måtte uansett se over lista og sjekke om folk har samme adresse. Klok av skade lagde jeg julemeldingen kort nok til å spandere en linje til slutt med Avs: Charlie, adresse. Håper da det kommer i retur om det er noe bøll med folk som flytter og skilles og alt det der uten å gi beskjed.

Brukte eget bilde i fjor, men i år ble det et ferdig motiv. Den som vil kan først prøvesende et kort til seg selv, hvis du vil sjekke. Angret litt etterpå da jeg så jeg ikke hadde logget inn, skulle gjerne hatt det lagret til neste år.

https://www.postnord.no/tjenester-privat/postkortet

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 19-12-21, 14:23   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er første brettmed sandkaker ute av ovnen og kjøler seg ned. Vi må bruke formene om igjen, så nå er det pause.

Lillebror er på topptur i dag, men når han er hjemme igjen skal vi bake pepperkaker. Det begynner å gå seg til.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 19-12-21, 15:56   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Siste julegave kjøpt. Levert noen julegaver i dag til venner. Nå tror jeg jeg skal steke ribbe til pålegg.

Gammel 19-12-21, 16:10   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Var en tur på et senter idag, og fikk unna de siste gavene. Måtte gjøre noen endringer så da ble det sånn. Ellers ikke gjort så mye jul, merker det tar tid å vaske opp for hånd så nå er dagens 3. runde med oppvask på gang. Gleder meg til ny oppvaskmaskin kommer imorgen.

Gammel 19-12-21, 16:13   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på søndagshandel, det er jo folk som insisterer på å ha bursdag i desember(:knegg), så jeg måtte ut å kjøpe bursdagsgave. Fikk kjøpt nissegave samtidig, så begynner å se en ende på dette.

Har vært med foreldrene mine på et par kirkegårder, så nå er det gjort.

Om litt kommer venninna mi(hun som nettopp har hatt bursdag, og skal klippe lillebror.

Gammel 19-12-21, 16:57   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har satt opp nissen på verandaen. Den som er 2,4 meter høy.

Gammel 19-12-21, 17:43   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Juletreet er oppe og pyntet, vi har vært rundt med julegaver i dag, jeg har ordnet med bestilling av mat som blir levert på døra onsdag og nå er det finale i håndball. Denne førjulstiden er fin.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 19-12-21, 18:20   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Stekt ribbe som skal spises som pålegg. Beste pålegget jeg får.

Gammel 19-12-21, 20:01   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Pepperkakene er bakt. Og huset. Som dog ikke monteres i kveld.

Nå er det legging av barn og deretter litt mer rydding og vasking av hus og om ikke pakke så i alle fall sortere fra posene med gaver sånn at de ungene ikke skal se forblir på soverommet og de som ungene skal pakke inn befinner seg på stua og blir pakket i morgen så de kan leveres på kvelden. For de drar på ferie dagen etter. Sannsynligvis.

Gammel 19-12-21, 20:14   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Pust med magen

Ikke sant hun som straks er 6 bare er kvalm fordi hun er trøtt? Lang dag, og avsluttet med en smak av en joghurt lags av kokos som hun ikke likte. Deretter en vanlig og en pepperkake fersk fra rista.

Det er derfor hun er kvalm. Helt sikkert. Ikke fordi 5bibkøasden fikk omgangssyke sist uke. Ikke sant? En på onsdag og fire på fredag (tre søsken og en annen)

Det skal være at hun er trøtt. Etter å ha hvilt litt på badet sier hun at hun er bedre og vil legge seg. Jeg håper vi slipper å vaske sengetøy i natt.

Gammel 19-12-21, 20:21   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Huff Malama krysser fingre for dere

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 19-12-21, 20:23   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Krysser fingrene her og, Malama.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.