Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-21, 23:45   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Kom over en annonse for blandingsvalper til 27000. Har det blitt vanlig med sånne priser nå?
Rett under var det forøvrig en annonse for renrasede valper til 19000.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 08-05-21, 00:53   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kom over en annonse for blandingsvalper til 27000. Har det blitt vanlig med sånne priser nå?

Det er helt vilt. Det er trist og ganske provoserende.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 08-05-21, 23:03   #3
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Helt sprøtt. Lurer på om folk faktisk betaler det. Har inntrykk av at renrasede hunder med NKK-registrering, foreldre som er helseundersøkt og gjerne stilt og vurdert til gode representanter for rasen ligger på typ 16-22 000, ja. Unntak for de rasene som får svært få valper i et kull, de kan ligge litt høyere. Pomeranian, feks.

Den valpefabrikken i Drøbak, tar ikke de 28’ OG krever slavekontrakt av kjøperne sine, og beholder masse krav på hunden. De får solgt, tror jeg, de drar vel inn noen mill. i året på hunder som basically er blandingshunder.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 10:19   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Helt sprøtt. Lurer på om folk faktisk betaler det. Har inntrykk av at renrasede hunder med NKK-registrering, foreldre som er helseundersøkt og gjerne stilt og vurdert til gode representanter for rasen ligger på typ 16-22 000, ja. Unntak for de rasene som får svært få valper i et kull, de kan ligge litt høyere. Pomeranian, feks.

Den valpefabrikken i Drøbak, tar ikke de 28’ OG krever slavekontrakt av kjøperne sine, og beholder masse krav på hunden. De får solgt, tror jeg, de drar vel inn noen mill. i året på hunder som basically er blandingshunder.

En slektning betalte 19000 for en blandingsvalp som viste seg å ha tette tårekanaler, og ville trenge flere veterinærbesøk i året for å få åpnet de. Selgeren viste seg å være en svindler som er etterlyst av politiet. Men greide til slutt å få levert valpen tilbake og fikk igjen pengene.
Allikevel ble det nok en blandingsvalp til omtrent samme prisen.

Det er bare et eksempel, men jeg regner med at folk er villige til å betale sånne priser, ellers hadde det vel ikke vært marked for det. Det er jo mange som ikke har peiling på hund, og som vil ha en de synes er fin.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 13:56   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har også hørt at valpepriser er økt skikkelig. Gikk inn på Finn nå og søkte opp den rasen vi har.
Koster 25000, for en renraset og en annonse med blanding til 28tusen. Jaja, hvis folk betaler det så....

Vår kostet 13tusen for 10 år siden . Er garantert renraset med flott stamtavle. Vi kunne tjent penger på valper men skulle bare ha en kosevofs.

Gammel 08-05-21, 06:42   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Helt enig.
Stesøsteren min har en Rhodesian Ridgeback som nettopp har fått valper, og hun var egentlig litt overrasket over at hun kunne regne med å få så mye som 22000 per valp.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 08-05-21, 09:25   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

En megler som er lei av jobben sin, eller som bare er sjikkelig, sjikkelig morsom? https://www.finn.no/realestate/homes...kode=217004710

Bortsett fra enda et nærbilde av planter (hvorfor gidder man?) så synes jeg vidvinklene stua var på grensen til provoserende.

Guri, så puteflaut. "Om du sitter i sofaen er det omtrent dette du ser".
Jeg foretrekker nok mer nøytrale meglere.

Gammel 08-05-21, 14:43   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det var gøy, jeg. Særlig den med at «her lener fotografen seg mot kjøkkenbenken».

Gammel 08-05-21, 23:05   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naboen fortalte at kennelen som for 6 år siden tok 12 000 for en valp (cocker) nå tar 38 000!

Det er jo tilbud og etterspørsel, jeg skjønner der, men, altså ...

Gammel 09-05-21, 00:22   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Naboen fortalte at kennelen som for 6 år siden tok 12 000 for en valp (cocker) nå tar 38 000!

Det er jo tilbud og etterspørsel, jeg skjønner der, men, altså ...

I min raseklubb har de ikke latt prisen ta av.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 15:13   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Begge mine er helt friske, helsesjekket og registrert i NKK. Det samme gjelder alle linjene bakover - vi har kjøpt av en oppdretter som driver veldig seriøst. Vår første kostet 13500 for siden, den andre kostet 16500 for fire år siden. Da fulgte det en stor utstyrspakke med begge. (Teppe, bur, børste, kam, matskål, en sekk valpefor, halsbånd og lenke.)

Jeg skulle ønske at alle som skaffet seg hund, leste seg litt opp om sykdommer og ansvarlig avl før de kjøpte, men det er det dessverre mange som ikke gjør.

Det er dessverre mange som lager søte eller morsomme blandinger og selger dem dyrt, uten at linjene bakover er kartlagt en gang. Men når det er et marked, er det kanskje forståelig at noen benytter seg av det. Hvor etisk det er, kan man diskutere.

Når det er sagt, så er jeg selvsagt klar over at det foregår mye raseavl som heller ikke tar nødvendige hensyn, og jeg synes ikke det er noe bedre enn valpefabrikkering av designhunder. Det er mange raser jeg ikke ville ha kjøpt, mange raser jeg synes man burde ta tak i og begynne å avle for helse igjen, eller rett og slett forby.
Og blandingsvalper som har kommet til ved hendelige uhell, har selvsagt livets rett. Men å produsere blandingskull for profitt uten kunnskap om avl, arvelighet og sykdommer, synes jeg ikke noe om Selv om man kan tjene mye penger på det.

Det er ikke mange ukene siden en ung dame med en pomeranian som jeg møtte på tur (eller liknende) foreslo at vi skulle lage valper - jeg fortalte at begge mine hadde løpetid, og hun sa "Åh! har du lyst til å parre med min? Tenk så søte valper!" Jeg bare smilte og sa at jeg ikke hadde peil på oppdrett, men klart det ville blitt supersøte valper av et slikt stevnemøte.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 17:03   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom til å kikke innpå Finn, etter hund, og ble totalt fascinert av bildene på denne:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=157973626

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 17:44   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var inne på en annonse for en blandingshund i sta, der det ikke sto pris i oversikten. De skulle ha 42 000 pr valp for en helt tullete blanding. Jeg har renraset fuglehund med god stamtavle, og betalte 18 000 for den for et par år siden. Ser at de typiske jakt- og brukshundene ligger stabilt i pris, mens "søte valper" der jeg vil gå ut i fra at profitt er hele målet går for både det dobbelte og tredoble.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 19:36   #14
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor tror dere folk velger en blandingshund til 42.000 når rasehunder koster rundt 20.000? Er det uerfarne/ukritiske kjøpere som blir silt vekk i screening hos erfarne oppdrettere og dermed tar den første og beste de får lov til å kjøpe?

Timar er ikke aktiv  
Gammel 10-05-21, 00:15   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hvorfor tror dere folk velger en blandingshund til 42.000 når rasehunder koster rundt 20.000? Er det uerfarne/ukritiske kjøpere som blir silt vekk i screening hos erfarne oppdrettere og dermed tar den første og beste de får lov til å kjøpe?

Listene på rasehunder er gjerne over et års ventetid nå. Folk vil ha hund I DAG! Korona har gjort de gale.

Gammel 10-05-21, 19:12   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg tror nok mange ikke har nok kunnskap. Og ikke vil vente.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 19:46   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Rett og slett tilbud og etterspørsel.
Det er helt vanvittig mange på lister for små og mellomstore hunder nå i koronatider, så jeg tror mange bare gir opp og kjøper det de får tak i.
Jeg hadde selv en blandingshund for mange år siden, men det var en tilfeldig tjuvparring, og pris på 3000 eller noe sånt.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 09-05-21, 19:53   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte sjekke etter valper og ser at det av min hunds rase nesten ikke er noen å oppdrive. Det er noen seriøse blandinger som ligger til 15 000. Det er jo helt galskap.

Gammel 11-05-21, 11:40   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ikke vil vente, tror jeg er nøkkelord her. Det er jo nå folk har hjemmekontor og mulighet for å ta en god valpetid. Det er i grunnen forståelig.

Gammel 11-05-21, 12:07   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette valpetråden nå?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.