Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-16, 16:39   #821
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

For oss så starter julen i dag. Hele svigersfamilien kommer på sossiser, potetstappe og rosenkål, så bordet er ferdig dekket og mannen har full kontroll på kjøkkene.

Så her er alt ferdig pyntet, handlet og ordnet. Vel, bortsett fra meg da, men jeg er vaffal nydusja.

Vi pakker inn resten av gavene når gjestene har gått hjem. Det er litt tradisjon at vi pakker inn resten av gavene lille julaftensnatt, men julemusikk og Irish Coffee. Og kanskje dropper det inn noen naboer også, som det pleier.

Gammel 23-12-16, 17:31   #822
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Julegrøten står og godgjør seg. Juletreet står på plassm(åååh, det lukter helt fantastisk) og venter bare på å bli pyntet. Jeg måtte en tur ut i dag likevel, hente pakken jeg fikk og kjøpe en liten ekstragave siden vi ble uventet bedt på middag 2. juledag. Juleduken og guttenes finskjorter er strøket og vi har så smått pyntet litt her og der i dag. Det mangler ennå litt og så må vi sette opp julelandsbyen som barna har blitt så glade i.

Gammel 23-12-16, 17:43   #823
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Da er stuen pyntet og julen får bare komme. Levende lys og fyr i peisovnen hjelper på.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 18:08   #824
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jul= eksamen i selvkontroll for enkelte.

God jul!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20161223_162428_966_crop_800x700.jpg (389,1 KB, 228 visninger)
Gammel 23-12-16, 18:10   #825
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Den siste handlerunden ble gjennomført i formiddag, mannen har vaska gulv, grøt er kokt og spist, juletreet har kommet ut av boden og jeg har vært på trening. Etter en dusj nå straks skal vi pynte tre og se Snøfall. I kveld skal jeg drikke rødvin, spise lefseruller, stryke et par duker og fjerne adventslys etc. Godt i rute.

Gammel 23-12-16, 18:21   #826
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Grøt til koking, noenlunde reint hus (de rommene som synes, pluss barnas rom), reint sengetøy på ungenes senger, pyntekasser overalt og ungene slåss så fillene fyker. Juryen er fortsatt ute på hvorvidt nissen må sette dem på slemmelista. Bare de er dusja og lagt i nye pysjer, så får jeg kanskje kommi i gang med pynting og den siste ryddinga her.

Gammel 23-12-16, 19:10   #827
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier alltid å være ferdig med så og si alt lillejulaften, men ikke i år.
Hjelper jo ikke at jeg i tillegg ligger rett ut.

Gammel 23-12-16, 19:48   #828
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ferdige. Tross gå-sakte-aksjon fra to hanglete foreldre. Bordet dekkes i morgen. Nå er det nok.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 21:00   #829
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi må vaske det ene badet, støvsuge og vaske kjøkkengulvet og dekke bord og handle inn brus. Rydde vekk tørkestativ fullt av klær i stua.
Få juleskene unna hovedetasjen....

Gammel 23-12-16, 21:08   #830
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Da er julen offisielt åpnet her i huset. Grevinnen og hovmesteren på TV og sherry i glasset. Det som ikke er gjort til nå må vente til en annen jul. (Folket skal selvfølgelig få mat da...)

God Jul.

Gammel 23-12-16, 21:15   #831
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juleduken er på, jeg har tatt fram Disneyserviset vårt (her er vi ikke spesielt FP), mannen har dratt over gulvet, pinnekjøttet vannes ut. Og vi er klare for hjemmejul med oss fire.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 21:16   #832
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bordet er nesten dekket, treet pyntet og pinnekjøtt i vann. Vi er ferdige.

Gammel 23-12-16, 21:51   #833
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skulle lage godis, men finner ikke alle ingrediensene.
Jaja. Mangler bare å skifte på min seng, så er alt gjort. Har vin i glasset og lavt stressnivå.

Gammel 24-12-16, 08:08   #834
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke stresset i det hele tatt i år, travelt på jobb for begge har senket lista. Vi har gjort det vi har lyst til, samt vasket huset. Nå har vi julepyntet hus og senkede skuldre. Kun to gjester i år, så det er ikke noe logistikk å snakke om heller. God jul, folkens!

Gammel 24-12-16, 08:15   #835
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde vekking på kl 7 for å tenne lys og legge en liten nissegave til minsten ved den tomme grøtskåla ute. Sitter fortsatt helt alene her. Minsten sover visst som en stein. Et av mine magiske juleminner fra barndommen er å stå opp til pyntet hus, tente lys og gaver under treet julaften morgen. Dermed er julaften den morgenen i året jeg ikke sover så lenge som mulig.

Gammel 24-12-16, 08:21   #836
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jentene og jeg ankom mine foreldre i går. Vi pynta juletre, la gaveberget under treet, spiste lutefisk og så Kvelden før Kvelden på nrk. Julefreden senket seg.
Når ungene våkner blir det julestrømpejakt og siste episode Snøfall.
God jul til dere alle!

Gammel 24-12-16, 09:34   #837
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Våken siden 06.30, ribba i ovnen 06.50.
Nå venter jeg på at ungene skal våkne å komme opp i stua og lete etter strømpa.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-16, 09:48   #838
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ikke verst start på dagen å få sove til 8. Ungene spiser julestrømpegodt as we speak. Storebror har smugtittet på julegavene og de har lest aller siste brev fra Tøysenissen som tok døren sin og dro i natt. Og julenissen hadde som vanlig skrevet "takk" i klementinskall på tallerkenen med kaker og godteri vi la fram til ham. Tre plussgrader og grønn jul i år igjen (jeg er glad for jeg liker ikke snø, nordlending som jeg er ). Og nå skal de av oss som ikke har spist oss mette på godteri nyte en god frokost.

God jul alle sammen!

Gammel 24-12-16, 10:32   #839
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Måtte en tur i butikken i dag også. Manglet et par småting. Nå skal jeg ta ungene på skøyter mens mannen lager maten. 😃 håper jeg klarer å beholde roen gjennom kvelden. Vi skal ha 5 gjester i dag, er bare vant til 3. Da blir 9 til bords. Og jeg skal være nisse. 🎅

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-16, 12:53   #840
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde at den siste gaven til ungene ikke kom til å komme i tide, men jeg sjekka postkassen i dag for sikkerthetsskyld, og der lå den. Posten må ha vært sen i går, for den lå der ikke når jeg så i postkassen i går.

Jeg har dusjet, skal snart få ungene til å ta en dusj, pakke sammen gavene vi skal ha med og dra til foreldrene mine.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.