|
Autofil Bilsnakk. |
Se resultatene: Kven kjører bilen - han eller ho? | |||
Han |
![]() ![]() ![]() ![]() |
83 | 47,70% |
Ho |
21 | 12,07% |
Varierer - nokså likt |
66 | 37,93% |
Dustepoll |
4 | 2,30% |
Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Det er berre eg som har lappen. Med tid og stunder kjem nok gemalen til å læra å kjøra og, men det lar venta på seg.
![]() |
#62 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Han. Nesten alltid. Det er teit, og jeg har alltid reagert på at flest menn kjører. Men han liker å kjøre og stresser som passasjer. Han synes jeg er ukonsentrert og hissig i trafikken. Jeg liker å sitte ved siden av og skravle eller slappe av, så det gjør meg ingenting å være passasjer. Da får jeg en liten time out. Jeg blir trøtt av å kjøre langt, men det gjelder forsåvidt når jeg sitter på også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?
Ja, men å være passasjer er en gyllen anledning til å få slappet litt av. Jeg kjører mye i hverdagen, men sjelden langturer. Vi har to biler, og jeg tror jeg kjører like mye som han, bortsett fra disse langturene jeg blir så himla trøtt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() |
#65 |
tankefull
|
Jeg føler for å presisere at jeg kjører en god del bil til vanlig altså. Skal ungene på fritidsaktiviteter må de kjøres, og da kjører vi like ofte. Samme gjelder når mellomste skal på kontroll på sykehuset bl.a. Det er en god times kjøring hver vei, på til dels dårlige veier, og jeg har god kontroll. Jeg kvier meg heller ikke for å kjøre på vinterføre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Min er veldig avslappet. Men jeg har mange mange mil i kroppen så det kan vel være en av grunnene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?jeg har ikke lappen, så da blir det han automatisk, men om jeg hadde hatt lappen så måtte han nok funnet seg i å sitte på passasjersiden noen ganger
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Det varierer. Vi kjører nok like mye tror jeg.
![]() |
#69 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?På langturer kjører stort sett jeg, mannen sørger for jevnt tilsig av mat og godteri.
![]() |
#72 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Vi har en bil og det er jeg som kjører den til daglig, til og fra jobb og barnehage, handling, avtaler etc. Han sykler heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Som regel jeg; dette fordi kona kjører mest til daglig (hun trenger bilen til og fra jobb) og derfor er generelt lei og vil heller være passasjer. Unntaket er hvis vi har vært på et eller annet festlig og det ikke har vært min tur til å være edru.
![]() |
#75 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Varerier, men mest jeg faktisk. Vi har to biler, men den ene står mer eller mindre fast i garasjen. Han går 600 meter til jobb og jobber 7 dager i uka. Så jeg er alene om hente/bringe, handle +++++ |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Han kjører mest.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?I prinsippet er det likt, men nu til dags er det nok jeg som kjører mest. Vi tar en unge hver ut om morgenen, og jeg har den som sitter rett bak førersetet. Da driver vi ikke og går rundt bilen, altså.
![]() |
#78 |
Personlig pessimist
|
Vi kjører like mye i det daglige (i hver vår bil), og i årene før vi giftet oss så kjørte jeg definitivt mer enn ham (han var student uten bil). Men jeg ser på det som en nødvendighet, mens han av en merkelig grunn synes det er gøy. Så når vi er begge i en bil så kjører han. Jeg tror han har kjørt for lite.
![]() |
![]() |
#79 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Det varierer, og når det ikke er så mye snø/is er det ganske jevnt. Men jeg er ikke så glad i å kjøre på sånn føre som det er nå, så store deler av vinterhalvåret er det han som kjører når begge er med. Dessuten kjører jeg flere ganger om dagen på hverdagene, så når helgen kommer er jeg lei, og slapper helst av i passasjersetet.
![]() |
#80 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kven kjører - han eller ho?Selv om jeg ikke liker å kjøre bil når mannen er passasjer liker jeg å kjøre bil ellers, og jeg kjører bil ganske ofte. Og jeg er en rimelig habil og sikker sjåfør, både på langkjøring og småkjøring i by.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|