Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pent?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 11:31   #61
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg er fasinet av at man ser at andre ikke har på seg BH, jeg.

Er du? Det synes VELDIG lett, med mindre puppene er veldig små.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 13:31   #62
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er bare fordi du ikke har for store pupper. For store pupper gjør vondt med spile-BH etter flere timer. Jeg gjentar - jeg hadde aldri gått med BH igjen hvis det ikke var for at jeg faktisk trengte å holde dem på plass.

Høres ut som feil størrelse/fasong på BH-en.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 14:15   #63
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Høres ut som feil størrelse/fasong på BH-en.

Det er det ikke nødvendigvis. Men pupper som er over en viss størrelse må nødvendigvis ha noe stramt rundt for at det skal være noen hensikt. Jeg liker ikke ting som strammer, ei heller BH-er.

Sist redigert av safran : 07-11-09 kl 17:23. Årsak: presiserte litt
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 14:25   #64
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker aldri spile-bh, det er noe dritt hvis man har litt pupper.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 15:49   #65
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Mener du virkelig det?

Det man kler seg i, sender signaler. Det er koder i alle yrker og miljøer. Noen selvsagt mer laid back eller stiff enn andre. De fleste kjenner kodene, og i noen settinger er det forventet en viss type påkledning. Jeg mener det ville vært respektløst å gå helt på tvers av det. Jeg hadde feks aldri dukket opp på et prosjektrådsmøte med joggedrakt og hullete selbukofte.

Nei, jeg ville heller ikke gått med det, men jeg ville ikke syns det var respektløst om en av de andre møtedeltakerne kledde seg slik selv om jeg sikkert hadde lagt merke til det.

Det er ikke alle som er så opptatt av klær og kleskoder og det syns jeg må være helt greit - også i yrkessammenheng om det ikke finnes uttalte kleskoder og regler. Påkledningen har da sjelden noen sammenheng med jobben som skal gjøres.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:25   #66
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er ikke alle som er så opptatt av klær og kleskoder og det syns jeg må være helt greit - også i yrkessammenheng om det ikke finnes uttalte kleskoder og regler. Påkledningen har da sjelden noen sammenheng med jobben som skal gjøres.

Jeg hadde vært enig med deg for 10 år siden, men ikke nå lengre. Jeg har sikkert blitt gammel, kjedelig og lite rebelsk. Men jeg mener det koster minimalt å rette seg etter de (u)skrevne reglene som gjelder der man jobber. Passer det dårlig, jobber man kanskje på feil sted.

Men selvsagt - alt har unntak. Vi har også personer som har sin helt unike kleskode, og de ses på som originaler. Disse er typisk veldig dyktig faglige, og seiler på en forskete nerdebølge der slike ting som kunder og medmenneskelige relasjoner er fremmed/oppskrytt.

Gammel 08-11-09, 08:26   #67
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Spørsmålet "kan man vente at folk kler seg normalt" kan bare ha ett svar: Ja. Per definisjon.

Dette var ikke bare statistikerfjas (ikke bare) men en påminnelse om at "normalt" er avhengig av øynene som ser og hvor du er, så det har flere svar.

Det betød formodentlig heller "har jeg flertallet med meg om jeg fnyser over folk som ikke følger mine normer for påkledning". I så fall er nok svaret også ja, men med litt større forbehold.

Ja, selvsagt må man forvente reaksjoner om man bevisst kler seg utenfor klesnormen, siden folk ofte føler at det er respektløst å ikke følge deres koder for akseptert utseende. Man skal vanligvis behandle andre med respekt, og ikke sutre over negative reaksjoner man har bedt om selv. På den annen side, om ingen noensinne utfordret normene og risikerte rynkede øyebryn hos konservative fruer ville vi ennå hatt ankel-lang kjole som uniform for kvinner. På stranda.

Mine to arbeidsplasser har henholdsvis hatt fullt uniformskrav (forsvaret) og ekstremt fravær av sådan (forskermiljø på universitetet). Her hvor jeg er nå gjelder følgende uformelle regler for påkledning:
1) Du skal ikke fryse selv om det snør vannrett og du jobber med å merke fisk ute i en fjellbekk.
2) Du skal ikke bli svett på fingrene når du jobber med dyre DNA-sekvenseringsrutiner inne på laben.
3) Klærne dine må ikke være dyrere enn at du har råd til nye når de gamle har fått hull eller kjemikalieflekker.
3b) Hull og kjemikalieflekker må ikke hindre klærne i å oppfylle pnkt 1 og 2.
4) Du skal ikke lukte vondere enn omgivelsene dine. Noen ganger, slik som da jeg delte kontor med en kollega som hadde en kjøleboks med elefantbæsj på sprit stående under pulten, ville det i alle fall vært vanskelig.
5) Hvis du kler deg så langt unna gjeldende normer at folk legger merke til det går vi ut fra at du har tenkt gjennom det og har en mening med det, så vær forberedt på å forklare.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 08-11-09 kl 08:45.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.