|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvite busser til PolenKlart. Jeg var litt navlebeskuende, og tenkte ikke på at det bor folk utenfor oslogryta. :lfau:
![]() |
#62 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvite busser til Polen
Til sammen mangler klassen 120 000 kr i forhold til budsjett for turen. Klassen går for 10-dagersvarianten, samt at det er dyrt og reise helt fra Tromsø.
![]() |
![]() |
#64 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvite busser til PolenDette går vel inn under bestemmelsene om leirskoler. Leirskoleopphold kan ikke bestilles lenger nå. Turer som ikke var bestilt senest 1. august 2008 kan ikke forekomme. |
![]() |
![]() |
#65 |
Crazy Cat Lady
|
Varierende motivasjon og kapasitet hos både unger og foreldre. Noen har samlet inn mye, mens andre gir blanke og vil betale hele turen av egen lomme for å slippe å delta på felles pengeinnsamlingsprosjekter. Og dessverre er det en del av den typen i klassen til jenta mi, minst halvparten ønsker å ty til denne løsningen. Det er mest i teorien at folk har lyst til å bidra med tid og initiativ. Det er kjedelig og traske fra dør til dørmed loddbok, julenek og kakebokser annenhver uke. Jeg forstår at ungene blir lei, og jeg blir lei av å mase på henne som er lei av å selge kakebokser.
![]() |
![]() |
#66 |
Passiv
|
Jeg er absolutt en av de som helst ikke samler inn penger. Jeg foretrekker å heller bruke en brøkdel av den tiden på å jobbe overtid så betaler jeg det mye raskere. |
![]() |
![]() |
#67 |
Textrovert
|
På en måte så er det det. Jeg mener at dersom man inngår en spare- og inntjeningsavtale, så må alle være med. Alle tjener kanskje ikke inn like mye, men arbeidsmengden bør være den samme. Hvis ikke bør det være en ordning hvor man enten binder seg til en inntjeningsavtale eller velger å stå utenfor.
![]() |
#68 |
Passiv
|
Det at dette blir praktisert synes jeg bare er trist. Selv hadde jeg gjort opprør. Enten må det være en kollektiv greie eller ikke i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
#69 |
Crazy Cat Lady
|
Skolen har vel strengt tatt ikke så mye de skulle ha sagt siden klasseturen gjennomføres siste undervisningsuke + sommerferien til ungene. Hver enkelt må altså søke sitt barn fri for å kunne delta på turen.
![]() |
![]() |
#70 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvite busser til PolenFy flate for et miljø og for noen verdier sier jeg bare. Holder virkelig med deg i å kun la henne reise dersom alle reiser. Det er jo tullete at to foreldrepar skal presse dette gjennom. |
![]() |
![]() |
#71 |
Passiv
|
Jeg følger jo opp en avtale hvis jeg går inn i den såklart. Men som regel pleier jeg å spørre om man kan gjøre det sånn at det som tjenes inn kan fordeles til de som bidrar med å tjene inn - så kan de som heller vil betale gjøre det. |
![]() |
![]() |
#72 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvite busser til PolenSå lenge man inngår en avtale om å IKKE delta i inntjeningen, så er det greit, synes jeg. Jeg synes det er verre med "ja, vi prøver å samle inn penger, men får vi ikke inn nok, så betaler foreldrene resten selv". Det setter mange i en knipe, da de ikke vet om de kan melde på barnet, da barnet KAN reise hvis det blir tjent inn nok penger, mens det IKKE kan reise dersom foreldrene plutselig må legge ut mye selv.
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvite busser til PolenProblemet hvis alle skal betale seg ut av en dugnad er at det blir himla mye arbeid på de få som er igjen. Det tar nemlig ganske mye ressurser å skulle organisere det å leie inn betalt arbeidskraft for de pengene de foreldrene som ikke er med betaler.
![]() |
#74 |
Textrovert
|
Ja, hvis det går sport i det, så blir det selvsagt et stort problem.
![]() |
#75 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Og poenget med dugnad er vel strengt tatt også at alle bidrar med det de evner, til felleskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Passiv
|
Ikke dersom det er snakk om dugnaden i et borettslag. Er det snakk om dugnaden til en klassetur så synes jeg det. Da er det en fellesskapstur som skal styrke samholdet mellom ungene, skulle ellers bare mangle at de voksne stilte opp da som gode forbilder. |
![]() |
![]() |
#77 |
Glamorøs
|
La oss si at i en klasse er det to stykker som ikke har foreldre som kan betale for dem. Det vil ta dem ganske mye mer tid og krefter til å samle inn pengene som trengs, enn hvis hele klassen går sammen om det.
![]() |
#78 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvite busser til PolenJeg er ikke enig i regnestykkene jeg. |
![]() |
![]() |
#79 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvite busser til PolenDa vi var gjennom dette her var det x antall kroner som skulle arbeides inn. De jobbet som helter og klarte nesten å finansiere hele turen inkludert måltider og knusekasse. Det som da ble gjort var at det resterende beløpet ble delt ut på samtlige og det ble en egenbetaling på 1000,- kroner. For et par familier ble det for mye, da var vi noen som delte på å betale det som gjensto slik at alle kunen være med. |
![]() |
![]() |
#80 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvite busser til PolenDa er det visst bestemt, det blir hvite busser. Det er 25 elever i klassen til jenta mi. 19 foreldre var klart for hvite busser. 3 foreldre ble med på hva som helst som majoriteten bestemte, og 3 foreldre så helst at det ble et rimeligere alternativ, men ville hoste opp mellomlegget dersom det ble bestemt at elevene skulle på tur med hvite busser.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|