|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagen
Her må man jo skille mellom ting som er trygt og utrygt. Utrygge ting kan man med fordel la være å bli med på. Å unngå trygge ting fordi man ikke føler seg trygg er bare hemmende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Kontrollfrik
Jeg reagerer på dette også, jeg. En ting er barnehagen, der kan man jo faktisk velge selv, skjønt jeg synes man frarøver barna sine noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg har sendt minste på fisketur, kanotur, fjellklatring og rapellering, tur i huler og andre ikke så kjempevanlige barnehageturer. For ikke å snakke om at de har en drøss med kniver som ungene får spikke med i tide og utide. Fantastisk mulighet for henne, som har en heller lite friluftsinteressert mot. De er tre voksne på 17 barn og jeg har ikke noe som helst å si på at det ikke står en voksen og tviholder i hvert barn.
![]() |
#64 |
lykkelig
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg stoler ikke på at de barnehageansatte med sikkerhet kan si at hele isen er trygg dit de evt skal på tur. På vann er det innløp og utløp der isen er utrygg selv når resten av isen er steinhard og trygg. Jeg stoler ikke på at de vet hvordan vannet renner under isen og hvor vannet kommer inn og går ut igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenHvordan vet du at de ansatte ikke ville hentet inn informasjon om trygg is eller ei fra erfarne folk?
![]() |
#66 |
lykkelig
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenDet er det minste de burde gjøre før de våger seg ut på isen med barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
trenger lading
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenHer er det 13 barn på avdelingen, og jeg vet at iallefall to av de (min inkludert) har ikke dag den dagen. Så de blir max 11 barn. Det er to fra barnehagen pluss faren til et av barna (som da er kjentmannen deres) som er med. Selvsagt er ikke hele isen trygg, men det skulle jo tatt seg ut når Mjøsa er ca 100 km lang... Jeg ser på det som mye tryggere enn når de går til biblioteket fra barnehagen, det synes jeg er mer farefullt.
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt klart.
![]() |
#69 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Samme her :likehysterisk:
![]() |
#70 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg er enig i at formuleringen var litt snedig. Kan være jeg ville reagert instinktivt med et litt ironisk svar om at hjemme hos oss er det pappaen som er mest engstelig.
![]() |
#71 |
Kontrollfrik
Jeg også. Og jeg kan faktisk tidvis være nokså "hysterisk". Barnehagen (og SFO) får f.eks. ikke min tillatelse til å kjøre med barnet mitt i privatbil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenÅh så heldig de er.
![]() |
#73 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenTeit formulering!
![]() |
#74 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Frarøver? Mitt barn hadde jo uansett ikke fått være med, han går ikke i barnehagen på Fredager.
![]() |
#75 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJa det var en skikkelig fjern formulering. Ville tatt det opp jeg. Her er det forresten pappaen som hadde blitt bekymret, mens mammaen hadde sendt ungen av gårde etter å ha undersøkt litt mer om kompetansen deres til å sjekke is osv (om jeg ikke hadde visst selv at den isen var trygg da). Her er pappaen vestlending og har sikkert hatt mindre tilgang på islagte vann gjennom barndommen enn jeg som er østlending.
![]() |
#76 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg er også overrasket over hvor hysteriske mange er. Jeg finnes ikke krisemaksimerende, det her jeg mannen til å gjøre.
![]() |
#77 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg synes det var en helt fjern formulering å påstå at kvinner er mer hysteriske/skeptiske enn menn når det gjelder barns sikkerhet.
![]() |
#78 |
Kontrollfrik
Nei, det var ikke akkurat det jeg mente. Du må gjerne pilke på fritiden, det er jo bare kjekt, det! Men det KAN jo hende at gutten din ville syntes det var sårt hvis han vanligvis var i barnehagen om fredagene og du holdt ham hjemme med den begrunnelsen. De fleste foreldre har vel heller ikke mulighet til å være hjemme sånn uten videre. Hva gjør man da? Tar en sykedag? Jeg mener fortsatt at hvis man er det aller minste i tvil om barnehagens sikkerhet, så bør man kontakte rette instanser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenTeit formulering.
![]() |
#80 |
Kontrollfrik
Slipper? Hva er det for en formulering? Det sier etter mitt syn bare noe om hva du tenker om barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|