Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkelig formulering fra barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 07:58   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelig formulering fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Det finnes ting man ikke føler seg trygg på, og da lar man heller vær.

Her må man jo skille mellom ting som er trygt og utrygt. Utrygge ting kan man med fordel la være å bli med på. Å unngå trygge ting fordi man ikke føler seg trygg er bare hemmende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 08:03   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig gøy for ungene, mye som er det, men ikke alltid slike ting må gjøres sammen med barnehagen.

Jeg reagerer på dette også, jeg. En ting er barnehagen, der kan man jo faktisk velge selv, skjønt jeg synes man frarøver barna sine noe.

På skolen kan man ikke uten videre ta ungene ut av undervisningen. Det er ulovlig. I læreplanen for kroppsøving står det at ungene skal på isen. Hva gjør du ta?

Gammel 18-02-09, 08:07   #63
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sendt minste på fisketur, kanotur, fjellklatring og rapellering, tur i huler og andre ikke så kjempevanlige barnehageturer. For ikke å snakke om at de har en drøss med kniver som ungene får spikke med i tide og utide. Fantastisk mulighet for henne, som har en heller lite friluftsinteressert mot. De er tre voksne på 17 barn og jeg har ikke noe som helst å si på at det ikke står en voksen og tviholder i hvert barn.

For å si det slik; det var flere "skader" på ungene mine som har gått i vanlige barnehager, enn på denne som farter rundt ute hele dagen. Bordhjørner er farlige under lek, gitt.

Gammel 18-02-09, 08:15   #64
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stoler ikke på at de barnehageansatte med sikkerhet kan si at hele isen er trygg dit de evt skal på tur. På vann er det innløp og utløp der isen er utrygg selv når resten av isen er steinhard og trygg. Jeg stoler ikke på at de vet hvordan vannet renner under isen og hvor vannet kommer inn og går ut igjen.
Jeg hadde glatt holdt minstesnuppa hjemme fra barnehagen hvis de skulle ut på isen.

Når det gjelder skolen, hadde jeg nok heller ikke sendt med barna nei. Obligatorisk eller ei. Nå har de allerede vært på isen og gått på skøyter, men det var islagt fotballbane.

Både på skolen og i barnehagen hadde jeg sagt fra hvorfor jeg holdt barna hjemme.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 08:17   #65
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vet du at de ansatte ikke ville hentet inn informasjon om trygg is eller ei fra erfarne folk?

Gammel 18-02-09, 08:32   #66
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er det minste de burde gjøre før de våger seg ut på isen med barn.
Likevel er det type 3 voksne-18 barn eller 2 voksne-44 barn som skal på tur. Det er umulig å passe på alle til enhver tid på isen. Noen steder på isen er den ikke trygg grunnet innløp eller utløp. Et par sekunders uoppmerksomhet fra de voksne er nok til at et barn går gjennom.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 09:36   #67
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er det 13 barn på avdelingen, og jeg vet at iallefall to av de (min inkludert) har ikke dag den dagen. Så de blir max 11 barn. Det er to fra barnehagen pluss faren til et av barna (som da er kjentmannen deres) som er med. Selvsagt er ikke hele isen trygg, men det skulle jo tatt seg ut når Mjøsa er ca 100 km lang... Jeg ser på det som mye tryggere enn når de går til biblioteket fra barnehagen, det synes jeg er mer farefullt.
Skulle jeg vært bekymret skulle jeg heller ikke likt at de leker på stranda 100 m fra barnehagen på sommeren.
Selvsagt kan det skje ting, men det kan det om de holder seg i barnehagen og, eller hjemme for den saks skyld. (mine eldste har vært hver sin tur på legevakta, og begge uhellene skjedde hjemme)

Har irritert meg litt over diverse ting i barnehagen, men aldri tvilt på sikkerheten til ungene.

Gammel 18-02-09, 09:38   #68
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde soleklart kommentert den halvspydig i barnehagen.

Helt klart.

Forøvrig regner jeg virkelig med at en barnehage ikke tar sjansen på isfiske uten å ha klarert isen som trygg først, og hadde ikke hatt noen problemer med det.

Gammel 18-02-09, 09:39   #69
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Dårlig formulering ja.
Men mine barn hadde aldri fått vært med ut på noen som helst is hverken i barnehagen eller på skolen. :hysterisk:

Samme her :likehysterisk:

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:22   #70
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i at formuleringen var litt snedig. Kan være jeg ville reagert instinktivt med et litt ironisk svar om at hjemme hos oss er det pappaen som er mest engstelig.

Forøvrig så synes jeg det mest skremmende er hvor mange engstelige/hysteriske foreldre som finnes der ute/her inne. Jeg stoler på at barnehagen satser høyt på sikkerhet og sørger for å hente inn kunnskap og ekstra ressurser til de aktivitetene som krever dette.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:42   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Forøvrig så synes jeg det mest skremmende er hvor mange engstelige/hysteriske foreldre som finnes der ute/her inne.

Jeg også. Og jeg kan faktisk tidvis være nokså "hysterisk". Barnehagen (og SFO) får f.eks. ikke min tillatelse til å kjøre med barnet mitt i privatbil.

Gammel 18-02-09, 10:43   #72
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh så heldig de er.

Isfiske er gøy

Gammel 18-02-09, 10:48   #73
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Teit formulering!

Når det gjelder å ha barn på is så har vi som jobber med barn ganske stor sikkerhetsmargin. Hos oss har 1. klassene vært på pilketur på det nærmeste vannet. Før vi reiser opp har skolen vært i kontakt med de som sjekker isen i Oslo-marka samt at vi har vært i kontakt med lokale kjentfolk som har sjekket isen. Vi går ikke opp om det skulle være det minste tvil om isen holder. Jeg er mer redd når jeg går med klasser i byen eller langs veien.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:53   #74
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg reagerer på dette også, jeg. En ting er barnehagen, der kan man jo faktisk velge selv, skjønt jeg synes man frarøver barna sine noe.

På skolen kan man ikke uten videre ta ungene ut av undervisningen. Det er ulovlig. I læreplanen for kroppsøving står det at ungene skal på isen. Hva gjør du ta?

Frarøver? Mitt barn hadde jo uansett ikke fått være med, han går ikke i barnehagen på Fredager.
Ja, mye jeg frarøver stakkaren for som slipper å gå fulltid i barnehagen.
Hva med hans første tre leveår, uten barnehage.

Nei, vet du hva. Vi er forskjellige, gjør forskjellige ting med barna våre på fritiden.
Man MÅ ikke gå i barnehage for å oppleve disse tingene. Utrolig nok.

Gammel 18-02-09, 10:56   #75
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja det var en skikkelig fjern formulering. Ville tatt det opp jeg. Her er det forresten pappaen som hadde blitt bekymret, mens mammaen hadde sendt ungen av gårde etter å ha undersøkt litt mer om kompetansen deres til å sjekke is osv (om jeg ikke hadde visst selv at den isen var trygg da). Her er pappaen vestlending og har sikkert hatt mindre tilgang på islagte vann gjennom barndommen enn jeg som er østlending.

Gammel 18-02-09, 11:03   #76
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også overrasket over hvor hysteriske mange er. Jeg finnes ikke krisemaksimerende, det her jeg mannen til å gjøre.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:06   #77
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var en helt fjern formulering å påstå at kvinner er mer hysteriske/skeptiske enn menn når det gjelder barns sikkerhet.

Ellers så hadde jeg helt klart ikke hatt skrupler med å sende ungen på noe slikt.

Gammel 18-02-09, 11:08   #78
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nei, vet du hva. Vi er forskjellige, gjør forskjellige ting med barna våre på fritiden.
Man MÅ ikke gå i barnehage for å oppleve disse tingene. Utrolig nok.

Nei, det var ikke akkurat det jeg mente. Du må gjerne pilke på fritiden, det er jo bare kjekt, det! Men det KAN jo hende at gutten din ville syntes det var sårt hvis han vanligvis var i barnehagen om fredagene og du holdt ham hjemme med den begrunnelsen. De fleste foreldre har vel heller ikke mulighet til å være hjemme sånn uten videre. Hva gjør man da? Tar en sykedag? Jeg mener fortsatt at hvis man er det aller minste i tvil om barnehagens sikkerhet, så bør man kontakte rette instanser.

Hva man gjør på fritiden eller ikke er irrelevant. Poenget mitt er hva de gjør i barnehagen.

Mine barn har aldri vært på pilketur. Jeg synes ikke det er krise eller at jeg frarøver dem noe. Men jeg hadde frarøvet dem opplevelsen sammen med de andre dersom jeg holdt dem utenfor barnehagefellesskapet. De jobber kanskje med opplevelsene i etterkant? Skolen lar jeg bevisst være å nevne, siden man ikke uten videre KAN holde noen hjemme av en sånn grunn.

Gammel 18-02-09, 11:10   #79
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Teit formulering.

Jeg melder meg inn blandt de hysteriske mødrene. Jeg er livredd for unger og vann, is eller ikke is. Hele isen er sjelden trygg, det er som regel råk enkelte steder og jeg syns det er skummelt. Har selv gått gjennom isen da jeg var yngre, heldigvis helt inntil land, men ekkelt og kaldt likevel.

Om jeg hadde latt ungene være med eller ikke klarer jeg ikke ta stilling til, men jeg regner med at mannen hadde overtalt meg til å gjøre det.

Gammel 18-02-09, 11:10   #80
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, mye jeg frarøver stakkaren for som slipper å gå fulltid i barnehagen.

Slipper? Hva er det for en formulering? Det sier etter mitt syn bare noe om hva du tenker om barnehagen.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.