|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
trøtt
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg
Det med nitrat/nitritt, ja, og dessuten inneholder syltelaken masse sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
trøtt
|
Vi baker brødet selv, og avdelingens minste på 18 måneder langer innpå med nybakt grovbrød! Det trenger ikke være sponplate hvis det får heve lenge nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megJeg skjønner at jeg er helt teit, for jeg er ikke så opptatt av hva ungene mine spiser i barnehagen. Eller er jeg kanskje så naiv at jeg regner med at de har skikkelig mat.....? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Passiv
|
Pålegg, tradisjonspålegg for å være mer presis. Gomme fra Oppdal 10 liter melk 1 ts løype støtt kardemomme Varm melken til 32 C og ha i løype. Kok inn til det tykner. Rør i gommen mot slutten av koketiden. Øs i et trau og rør til den er kald så den ikke blir "sandete". Legg en osteklut i en kumme og ha i gommen. La den stå til neste dag. |
![]() |
![]() |
#71 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meghttp://www.shdir.no/ernaering/barnehage/
![]() |
#72 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megRetningslinjer for mat og måltider i barnehagen. Sammendrag
![]() |
#73 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megNår det er sagt synes jeg helt ærlig at det over er vanskelig å forholde seg til i perioder, som styrer i barnehagen, med den øknomien vi har.
![]() |
#74 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hva er løype og hva er kumme.
![]() |
#75 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megOg hva er galt med det? Det er jo bare en slags ost?
![]() |
#76 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megHannah får spise både gomme, prim, brunost og syltetøy hun. Men ikke bare det. For meg handler det om variasjon. Så lenge hun også spiser leverpostei, kaviar, makrell i tomat, smøreoster, egg etc.. så er det ok.
![]() |
#77 |
Live and let live
|
Det er jo ikke snakk om å ikke spise i det hele tatt, men å unngå store mengder.
.
Ja til godt stekte brune vafler!
![]() |
#78 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megHvor får man tak i løype til å lage gomme, forresten? Det høres GODT ut!
![]() |
#79 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg har ei venninne som er like sprø som deg. Når vi lager lapper eller vafler, må jeg alltid steke lappene til henne bare på den ene siden slik at de nesten er flytende oppå, og vaflene må være så lyse at de nesten ikke henger sammen. Hun spiser også røre til hun blir dårlig, da jeg laget eplekake i helgen, slikket hun bollen etterpå. Merkelige folk.
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megMener du at det finnes folk som IKKE slikker bollen?!?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|