Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi ta hensyn til naboen her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 11:13   #1
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Jeg lurer egentlig på hvorfor dere vil ha katt, jeg?
Hva er de viktigste tre grunnene for det, liksom? Er de viktigere enn grunnene til å ikke anskaffe seg et dyr? En katt lever lenge...

Gammel 04-11-08, 11:27   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også tenkt på naboen. Hvis dere går til anskaffelse, må det jo bli deres ansvar at katten ikke forurenser hennes bo-miljø, og hvor enkelt er det egentlig?

Hvis jeg hadde vært hyperallergisk og nabokatten hadde krøllet seg opp i mine hagemøbler eller sneket seg inn i huset mitt, hadde den katten fått en behandling den sent ville glemt ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:33   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg ville også tenkt på naboen. Hvis dere går til anskaffelse, må det jo bli deres ansvar at katten ikke forurenser hennes bo-miljø, og hvor enkelt er det egentlig?

Ha en innekatt og en kattgård ute så er det problemmet løst. Da trenger ikke katten få direkte kontakt med naboens eiendeler.

Gammel 04-11-08, 11:35   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis jeg hadde vært hyperallergisk og nabokatten hadde krøllet seg opp i mine hagemøbler eller sneket seg inn i huset mitt, hadde den katten fått en behandling den sent ville glemt ...

Javel. For katten selv bør jo vite at naboen er hyperallergisk, så da fortjener det stakkars dyret en behandling den sent vil glemme.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:38   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Javel. For katten selv bør jo vite at naboen er hyperallergisk, så da fortjener det stakkars dyret en behandling den sent vil glemme.

Når eierene ikke klarer å holde katten borte fra nabokonas eiendeler så er det bedre denne dør liksom?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:53   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Når eierene ikke klarer å holde katten borte fra nabokonas eiendeler så er det bedre denne dør liksom?

Så da fortjener katta juling? Det er løsningen, lizzom.
Jeg skjønner at enkelte ser på katter som mindreverdige dyr i forhold til hunder.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:59   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så da fortjener katta juling? Det er løsningen, lizzom.
Jeg skjønner at enkelte ser på katter som mindreverdige dyr i forhold til hunder.

Ikke juling. Men levere den til skadedyrkontrollen?

Gammel 04-11-08, 16:43   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

...I stedet for å sette den pent ut igjen og snakke med naboen om problemet?
(Ja, for det er i så tilfelle naboens problem og ikke kattens!)
Jeg kan love deg at om min katt hadde sneket seg inn hos deg og du hadde gitt den juling, hadde du fått en overhøvling du sent ville glemme ...

Gammel 04-11-08, 16:48   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

...I stedet for å sette den pent ut igjen og snakke med naboen om problemet?
(Ja, for det er i så tilfelle naboens problem og ikke kattens!)
Jeg kan love deg at om min katt hadde sneket seg inn hos deg og du hadde gitt den juling, hadde du fått en overhøvling du sent ville glemme ...

Tja, man har jo ikke lov til å jule opp dyr. Men jeg hadde nok prøvd å skremme katta ut ja, sånn at den ikke hadde hatt lyst å gå inn der igjen. For det virker, katter går ikke inn der de har blitt skremt.

Gammel 04-11-08, 11:37   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I en slik situasjon ville jeg ikke anskaffet meg katt verken for katten sin del, naboen sin del eller mannen sin del og ihvertfall ikke for ungene sin del med tanke på at de kan miste kameraten(nabokona var hyperallergisk) sin og i verste fall katten sin hvis det ikke fungerer for dere med katt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:37   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Om jeg hadde vært din nabo, og katten hadde kommet inn til meg, (nå er ikke noen i min familie hyperallergiske mot katter, bare allergiske, ) så er det ikke sikkert den tørr å komme ut etterpå.

Gammel 04-11-08, 11:41   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Man kan ikke forvente at en nabo skal ta hensyn. Man kan håpe på det. Man kan ikke en gang regne med familie tar så mye hensyn at de unngår å skaffe dyr som man vet nære familiemedlemmer er allergiske mot.

Jeg syns at når man har kjent allergi så lar man vær å skaffe dyr. For alles skyld.

Gammel 04-11-08, 11:44   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Det ElinM, Polyanna, Kasia, Esme, Irma, Lille Ru og muligens flere sa.
:lat:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:49   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er dårlig gjort å anskaffe katt når man har en nabo som er hyperallergisk mot katter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:52   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Stryk mannen med en bomullsdott en gang i uka, gi katten i katten.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Godt å se at jeg ikke er helt alene om å synes at det er greit å ta litt hensyn...

For å sette det litt på spissen - de som har så sterke allergier at de blir syke av at andre i nabolaget har katter som ikke er på deres eiendom bør kanskje vurdere å flytte et sted hvor man ikke har naboene så tett på? Om man har et sterkt ønske om å ha katt syns jeg ikke en nabo skal være med på å bestemme det så lenge det går an å hindre katten i å komme i kontakt med naboen. Innekatter plager ingen naboer, og Myrsnipa sa jo at nabobarna ikke leker med hennes barn.

Når det er sagt syns jeg ikke utekatter har noe som helst i tettbebygde strøk å gjøre, nettopp fordi det plager naboer, allergiske eller ikke.

Gammel 04-11-08, 11:54   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville tatt en prat med naboen.
Ikke minst for å finne ut om hun er hyperallergisk, eller om hun bare reagerer litt om hun har en katt oppi ansiktet.
Det finnes de som uttaler at de omtrent "dør" av å se en katt som i virkligheten reagerer med litt kløe om de har katten oppi ansiktet.

Gammel 04-11-08, 12:00   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg ville tatt en prat med naboen.
Ikke minst for å finne ut om hun er hyperallergisk, eller om hun bare reagerer litt om hun har en katt oppi ansiktet.
Det finnes de som uttaler at de omtrent "dør" av å se en katt som i virkligheten reagerer med litt kløe om de har katten oppi ansiktet.

Det kan være greit å vite.

Husker propell-mannen skulle rensepc-en til min stemor. Hun har 3 innekatter. Propell-mannen er veldig allergisk, typ kan ende med innlegelse etter nærkontakt med katt. Han hadde harddisken stående på arbeidsrommet. Det første han måtte gjøre var å fysisk støvsuge den før han kunne rydde opp i virus og alt annet tull. Likevel reagerte han så mye på harddisken at vi ikke kunne ha den innendørs.

Gammel 04-11-08, 12:09   #18
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde tatt hensyn til naboen. Kattene har man ikke kontroll på da de drar dit de vil og aller helst over til nærmeste nabo.
Hva din manns allergi angår så er det grunn nok til å ikke å skaffe seg katt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 12:23   #19
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Jeg hadde for øvrig ikke satt pris på ubedt besøk av noen som helst slags dyr.

Gammel 04-11-08, 12:27   #20
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg hadde for øvrig ikke satt pris på ubedt besøk av noen som helst slags dyr.

Her vi bor tett i tett med eneboliger så har flere skaffet seg katt til andre naboers misnøye. Kattene drar med seg døde mus/fugler inn i andres hage og roter i bed. Bor man tett så bør man ta hensyn til naboen synes jeg.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.