|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?
Hva skal jeg si da: "Det skjer ikke jenta mi." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Mazungen har aldri spurt hun... Men etter å ha lest denne tråden spurte jeg om hun var enig med meg at det var tull, da kom et beskjedent: jeg har veldig lyst på det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hah! Jeg vet at jeg er Ung&Kul mor, (hva nå enn det har med saken å gjøre), og gutta mine får lov til å male seg i ansiktet med vannfarger, og logisk nok også ha på neglelakk om de skulle ønske det. Det er nemlig ingen stor forskjell. Det er jeg rimelig sikker på at de hadde fått lov om de hadde vært jenter også. Neglelakk er ikke "voksenpyntesminke" i den forstand, det er ikke noe som gir bedroomeyes eller kysselepper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Frøkna har en flaske med rosa neglelakk hos mormor. Av og til har de lakker de neglene sine, og det er helt greit for meg. Jeg hadde derimot ikke latt henne gå med neglelakk hele tiden. Mulig det bare er jeg som er rar slik, men her skiller jeg veldig mellom av og til og alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
Jeg klarer ikke å se den store sammenhengen mellom hull i ørene og neglelakk. Min datter får heller ikke hull i ørene på mange år ennå, men det er ikke fordi jeg ikke ønsker at hun skal pynte seg, men fordi jeg er redd for at hun skal utvikle nikkelallergi. Hvis jeg hadde ansett hull i ørene for å være like ufarlig som neglelakk, eller hvis hun kunne hatt hull i ørene bare noen få dager i året, hadde jeg ikke hatt noen veldig tungtveiende motforestillinger mot det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
For meg er det at jeg synes noe er stygt ikke god nok grunn til å nekte det for mitt barn. Det gjelder både klær, frisyre og i dette tilfelle negllakk.
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
Enig i disse to. Jeg velger mine kamper med omhu, og jeg kjenner at jeg er omtrent der Polyanna er i forhold til å kutte ut prinispper uten mening. Videre handler mine tanker og idéer om hva som er stygt om min smak, barna tenker det kanskje annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
frakoblet
|
Fullstendig enig med deg!
![]() |
#10 |
|
Øyh, har du ikke lest innleggene mine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Nei.
![]() |
#13 |
I mål
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har ingen jente, og får jeg en kommer jeg sikkert til å la henne ha lyserosa neglelakk hvis hun gjerne vil. Men jeg er enig med deg, Polyanna, jeg liker det ikke og jeg synes det er stygt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glad
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Min lille, ellers så ujålete jente ble svært så lykkelig da hun i sommer fikk på seg lys lys rosa neglelakk på tærne. Hun blir også lykkelig av å få ha på seg "leppe", dvs lypsyl i alle slags varianter. Små barn, små gleder, og dette ser jeg på som en ufarlig liten glede.
![]() |
#15 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Neglelakkampen er ikke proritert her og nå.
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?De fikk litt neglelakk i sommer når jeg hadde på mine negler. Ellers har jeg så og si aldri neglelakk, å det er ikke noe stort tema. Men de er veldig jålete, så hadde jeg hatt frislipp på sminke hadde de tatt helt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Hull i ørene er da noe helt annet enn neglelakk! Vesla mi får gjerne neglelakk på neglene om hun vil det, det ser jeg ingen problemer med. Hun får også bruke sånne tatoveringer som følger med i chipsposer og yoghurt noen ganger.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Her har vi en meget lykkelig jente med lyslille neglelakk med skimmer i.
![]() |
#20 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg bruker ikke sminke eller neglelakk selv og håper inderlig jeg ikke får ei jente som er veldig opptatt av dette. Hun har fått neglelakk av svigermor en gang, men jeg regner ikke med at det blir noen vane. Jeg liker ikke sminke eller neglelakk på barn, men jeg er vel også der at jeg ikke hadde valgt dette som en fanesak. Men foreløpig ser det ut til at hun er like lite opptatt av å pynte seg som mammaen...
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|