|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?
Enig med DM, eg.
![]() |
#63 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Så sant festdrakten er håndsydd og ikke kjøpt på sparkjøp ol. Det blir for jalla.. Da er det bedre å kjøpe seg et pent antrekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Ei jeg jobbet med før hadde laget sin egen "fantasidrakt". Den var knallfin! |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Men ikke alle har jo økonomi til å få håndsydd drakter til seg selv og barna, og da er drakter fra Sparkjøp, Obs og lignende (feks. til barn) et bra alternativ synes jeg, for de som vil kle barna sine i slikt. Min fireåring har en festdrakt fra Cubus, tror jeg det er (eller var det Obs?), og hun er helt nyydelig i den ...
![]() |
#66 |
Klar over det, men det er mange pene alternativer i penklær. Og jeg tviler ikke på at jenta di er nydelig! Det er hun jo uansett |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Ja det er veldig mange fine penklær, og nå som jeg er blitt slank er det jo mye mer å velge mellom, og mye morsommere å kle seg pent.
![]() |
#68 |
Jo jeg ser den, men personlig om jeg ikke har råd til ekte vare, lar jeg være og velger noe helt annet. Bunadsfølelsen min hadde absolutt ikke kommet i en kjøpe fabrikksydd festdrakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Øyboer
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Jeg er som Trulte med bunadfølelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Mine bunader har vært fantastiske investeringer som jeg har tjent inn mange ganger. Hedmarksbunaden min kostet rundt 20 000 i 1989 da jeg ble konfirmert. Siden har jeg brukt den i snitt 5 ganger i året i 19 år og ofte flere ganger, og den har da kostet i underkant av 200 kroner pr gang. Man får jamen ikke mye fint for 200 kroner, sko og tilbehøre inklusive. jge eier knapt et plagg som koster under 200, og skal jeg ha penkjole til bryllup, konfirmasjon eller dåp, når jeg en sjelden gang ikke bruker bunad, går det kjapt både en og to lapper, kanskje må jeg kjøpe sko også og vips har anledningen kostet mange tusen kroner.
![]() |
#71 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Min mann skal få bunad nå, og jeg fikk hele familien til å gå sammen til jul og gi penger og tilbehør. Han fikk alt tilbehør til bunaden til jul pluss 6000 kroner fordi alle spleiset. Til bursdagen sin fikk han enda mer penger og en kniv. Nå mangler han hatt og selve bunaden som vi skal begynne å få sydd snart.
![]() |
#72 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Jeg er ikke ett bunad/festdrakt-menneske. Kroppen min ville ikke kledd en sånn habitt tror jeg
![]() |
#73 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Jeg velger nok å spare til bunad ja, det er jo det jeg ønsker meg. Nå tør jeg ikke å ønske meg veldig dyre ting til bursdager og jul selv om slekten min har god råd. Problemet er at jeg er oppvokst i fattige kår der jeg alltid arvet og fikk brukte ting (og jeg har selvsagt vært fornøyd med det), så jeg er ikke vant med å få/ønske meg dyre ting, det henger veldig igjen. Men jeg kan jo ønske meg litt og litt over flere år, da blir det jo ikke særlig dyrt. Jeg må bare finne ut hvilket sølv jeg skal ha, for verken jeg eller noen i slekten har særlig greie på bunader med unntak av svigermor. Kan liksom ikke bare si at jeg ønsker meg "bunadsølv", jeg må jo vite HVA.
![]() |
#74 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Bare finn ut hvilken type bunad og ønsk deg sølv. Du har snart 30-årsdag, har du ikke? Da ville jeg ønsket meg bidrag til bunad over hele fjøla. Som jeg måtte ta med teskje overfor svigers; det er bedre å bidra til noe stort og fint, litt etter litt, enn å kjøpe ting man ikke trenger, ønsker seg eller bruker, og man må ikke kjøpe alt på en gang.
![]() |
#75 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Takk for tips.
![]() |
#76 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Re: Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Jeg ser ikke forskjell på den festdrakten fra Spar og en ordentlig bunad. :har ikke peiling: |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Det at du stiller dette spørsmålet her tror jeg betyr at du aldri kommer til å bli helt fornøyd med festdrakt. Jeg ville heller begynt å spare til buna. Sjekk finn.no for bruktdeler, og hvis svigermoren din har en romslig deadline på et år eller to syns hun sikkert det er stas å sy bundaden for deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Synes det er helt greit jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva synes dere om festdrakt til voksne?Jeg elsker bunaden min, og føler meg utrolig heldig som eier et så vakkert plagg! (Nordlandsbunad).
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|