|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?
Jeg har en svoger som stemmer Frp :grrrrr: |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
trenger lading
|
Veldig enig Tinetoff. Men han vil gjerne diskutere, men jeg vil ikke. Han er mye flinkere til å diskutere enn meg. Jeg er nok ikke kjapp nok i tankene, så hans poeng kommer så raske. Jeg er slik at jeg må tenke ut hva jeg skal si...
![]() |
#64 |
Ringskrømt
|
![]() |
#65 |
Ekvilist
|
Det skal du selvsagt få lov til å synes. Jeg sier bare at jeg opplever det annerledes, og at jeg misliker å bli stemplet som intolerant. Jeg ser også flere som jeg synes kommer med intolerante uttalelser i diskusjoner, men synes at det kommer fra personer med ulik politisk overbevisning.
![]() |
#66 |
Live and let live
|
![]() Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?Jeg synes forøvrig at det bør være lov å ytre hva man synes om politikken i den andre enden av skalaen. Det er jo en grunn til at man velger som man velger, og tar avstand fra det man tar avstand fra.
![]() |
#67 |
Epikur
|
Hehe, det er vel kort sagt litt slik at høyrefolk ofte mener at folk trenger et spark bak, og når det sparket bare er hardt nok, så vil folk ta seg sammen og håndtere alt. De må ha ansvaret selv, skjerpe seg og være like flinke som høyrefolkene selv. Da skal det gå dem godt.
![]() |
#68 |
Epikur
|
Å, ja. Toleranse for kontantstøtte er vel kanskje noe annet enn toleranse for forskjellige folk? Jeg er intens motstander av en del ordninger, systemer og vedrivalg, slik jeg er sterk tilhenger av andre tilsvarende. Det betyr ikke at jeg ikke kan jobbe sammen med eller omgås folk som har andre politiske ståsteder enn meg selv. Du er hårsår og langsint nå, tror jeg.
![]() |
#69 |
frakoblet
|
Unnskyld meg, men
Jeg er ikke sosialist, men jeg evner likevel å se ned på FrP og deres velgere.
Jeg syns du bommer stygt når du setter Høyre og Venstre i samme bås her.
![]() |
#70 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?Og jeg synes Mim bare generelt bommer stygt i det innlegget.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 22-03-08 kl 17:04. Årsak: Tross alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?Kan noen fra venstre eller Høyre være så snille å forklare hva de har tenkt å gjøre med den delen av samfunnet som ikke er like pene, rene og veloppdragne som de ønsker, som er for syke til å jobbe, eller ikke tar de riktige eller lure valgene? :åppriktig nysgerrig:
![]() |
#73 |
Textrovert
|
Jeg signerer Nenne i sin helhet.
![]() |
#74 |
Peppy!
|
Nå er jeg ikke Høyrevelger, men slik jeg skjønner Høyres program så ønsker de også å ivareta svakere stilte, men på en annen måte enn f eks SV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?Nei, og nei. |
![]() |
![]() |
#76 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?Slik jeg leser Høyre, tror de virkelig at folk har en indre trang til å forbli trygdemottakere. Og at det må hindres. Det er det jeg mener er spark bak. Jeg forutsetter at folk ønsker å klare seg selv, uten spark bak. At de gir etter evne og får etter behov. Jeg ser i formuleringene til Høyre en antagelse om at dem som ikke klarer så så bare gjør det for å være vanskelige og er late og unnasluntrende.
![]() |
#77 |
Passiv
|
Med unntak av 1,5 år intermesso med Stoltenberg hadde vi to borgerlige perioder før dagens regjering. Hva skjedde med de syke da og de som er avhengige av sosialstødnad? Ja, det er forskjell på sosial og borgerlig politikk, men du insinuerer at borgerlige partier fullstendig mangler en sosial profil, og det er rett og slett fordummende. |
![]() |
![]() |
#78 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?De mangler ikke, men de har en sosial profil som gir økte forskjeller pga flere private løsninger og hardere spark bak, lite empati for dem som ikke har det så bra, og er det empati er det en ovenfra og ned-holdning om de stakkarene som trenger veldedighet og hjelp.
![]() |
#79 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|