Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt sent for isbilen nå kanskje?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 15:28   #61
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt sent for isbilen nå kanskje?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

(Og her er det forbudt med høye lyder som borring, banking og lignende etter kl. 19.00 - takk Gud!).

Her også. Men det skjønner jo ingen av de nye naboene

Betyr det at jeg mellom 07 og 23 faktisk kan stille meg opp på gata med ropert/høytaler/forsterker/whatever og lage høy lyd på alle måter jeg måtte ønske?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:31   #62
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Betyr det at jeg mellom 07 og 23 faktisk kan stille meg opp på gata med ropert/høytaler/forsterker/whatever og lage høy lyd på alle måter jeg måtte ønske?

I bunn og grunn...Men kan jo tenkes at du kan bli fjernet på bakgrunn av andre paragrafer i lovene...som terrorisering

Gammel 26-11-08, 15:32   #63
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Isbilen terroriserer meg. Og barna mine. Såh!

Gammel 26-11-08, 15:34   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøv.

Nå står det i reglene våres at tv, musikk osv. aldri må ha så høy lyd at det sjenerer naboene. De er (heldigvis) ganske strenge her, selv om enkelte naboer ikke skjønner bæret.

Gammel 26-11-08, 21:34   #65
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Prøv.

Nå står det i reglene våres at tv, musikk osv. aldri må ha så høy lyd at det sjenerer naboene. De er (heldigvis) ganske strenge her, selv om enkelte naboer ikke skjønner bæret.

Her er det ingen som bryr seg om slikt.

Jeg har forresten funnet isbilen.
Og den jævla norge rundt sangen er ikke mye bedre en ding dingen altså.

Gammel 27-11-08, 08:00   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei den blokken din er jo den verste i hele borettslaget, all min sympati.

Gammel 27-11-08, 08:27   #67
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Jeg vil se litt makro på tidspunktet og lurer på om ikke slutten av november er litt sent for isbilen? Mitt issug er i hvert fall omvendt proposjonalt med mengden snø på utsiden av huset. Og i morges var jeg oppe klokken 06.15, fyrte i gang traktoren og brøytet snø i tre kvarter.

Vi kan faktisk stoppe isbilen lokalt, gjennom politivedtektene. De finner man på www.lovdata.no - søk eks. "Bergen" og "politi". Alt politiet trenger er en hjemmel, og om den ikke finnes i vedtektene så kan vel by-, kommunestyret endre dem.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 08:33   #68
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at det morer meg at så mange irriterer seg over isbilen. Jeg har ikke kommet på å irritere meg, jeg kjøpte faktisk is en gang også. De kommer da fryktelig sjelden, gjør de ikke? Og er man innendørs så bråker det da vel ikke så mye?
Vi bor i et nabolag med stort sett besteforeldre, så vi med våre barn og et hus som konstant pusses opp skal nok neppe klage på lydforurensing.

Gammel 27-11-08, 09:27   #69
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

To ganger i uka kvalifiserer ikke til sjelden i mitt hode Blondie. Bjellen vekker forøvrig barn både innendørs og utendørs.

Gammel 27-11-08, 13:00   #70
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

To ganger i uka kvalifiserer ikke til sjelden i mitt hode Blondie. Bjellen vekker forøvrig barn både innendørs og utendørs.

Kan signere Mei.

Kløver fikk ikke sove her en kveld, fordi den fordømte isbilen holdt på og ringte og ringte. Og ringte igjen, litt senere. Sånn i 21-tida om kvelden. Det vi ikke sa til henne, var at det var isbilen, for vi vil ikke ha noe av at hun skal sette i gang å mase om is lenge etter sengetid. Hun har visst laget seg et bilde oppi hodet sitt av at det er en stooor grønn bil som bråker så fælt, så nå liker hun ikke store grønne biler.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:55   #71
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Isbilen ringer bare når den er utsolgt for is . Dumme bilen skjønner ikke at den heller burde kjøre et sted og fylle på mer is.

Svar

Emneord
isbilen

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.