|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilken situasjon beskriver best ditt navnvalg? | |||
Jeg har valgt et mindre populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør |
![]() ![]() ![]() ![]() |
93 | 40,97% |
Jeg har valgt et mindre populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør |
34 | 14,98% |
Jeg har valgt et populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør |
29 | 12,78% |
Jeg har valgt et populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør |
7 | 3,08% |
Dustepoll |
64 | 28,19% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg handler ikke i Sverige (selv om det hender at jeg handler i Finland, for grensen dit er myyye nærmere enn den til Sverige).
![]() |
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiNavnet er veldig vanlig (over 18.000 som heter det), men har ikke vært topp 10 på en del år. Leser ikke ukeblader i det hele tatt og handler ikke i Sverige (men det har kanskje mest med avstand å gjøre).
02 10 Sist redigert av Fluke : 17-02-08 kl 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiBegge ungene har forholdsvis vanlige navn, men er vel ikke på topplistene. Jeg leser Se & Hør av og til, men kjøper det svært sjelden. Vi handler i Sverige ettersom vi bor veldig nærme. Vet ikke hva jeg skal svare så det ble rett og slett dustepoll.
![]() |
#65 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiVi prøvde å finne originale navn, men begge er naturligvis på oppadstigende poppiskurve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiHandler i Sverige ca 2-3 ganger pr år, leser seoghør av og til, og har barn med korte greie navn, som også funker utenlands.
![]() |
#67 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiJeg har valgt et mindre populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør
![]() |
#68 |
intro
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiVi har valgt et navn som er nokså lite populært i dag, men som alt i alt er særdeles vanlig. Vi handler normalt ikke i Sverige. Jeg kjøper kanskje Se & Hør et par ganger i året, og kan gjerne bla i det hvis jeg kommer over et eksemplar.
![]() |
![]() |
#69 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiMine barns navn er ikke de mest vanlige. Jeg leser aldri Se & Hør, men vi handler av og til i Sverige.
![]() |
#70 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiProblemet med pollen er, som Sitron sier, at det må defineres hva som er (u-)vanlige og (u-)populære navn. Arne er for eksempel vanlig, men ikke nødvendigvis populært. Jeg tror også det er forskjell på vanene til de som kaller barna sine Michelle Cassandra og de som kaller barna sine Birk eller Tyra, selv om begge er uvanlige navn. Jeg har ikke noe belegg for det, men jeg vil anta at du finner flere av harryhandlerne i førstnevnte gruppe enn i andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiBåde jeg og mannen har nær familie i Italia så vi er litt avhengige av å velge navn som de også klarer å uttale.
![]() |
#72 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDustepoll.
![]() |
#73 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiPoden sine navn er ikke uvanlig, men kombinasjonen er ikke veldig vanlig (59 stk.).
![]() |
#74 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDet er minst fire parametre her. Hva hvis man ganget antall som har navnet med antall som fikk navnet i barnets fødselsår, og så delte med antall stavelser pluss antall ikke-norske bokstaver (c, w, x, z samt h på uortodokse steder)? Da kan det jo hende at lave tall korrelerer med harry-faktorene dine.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 17-02-08 kl 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiFor en Cassandra født i 2005 får vi da 306 x 20 delt på 3 + 1 = 1530. Min eldste med litt sjeldent rotnorsk tostavelsesnavn får derimot 585 x 25 delt på 2 + 0 = 7312,5.
![]() |
#76 |
intro
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi
Regnestykket til Liv: (25568 X 57) / (1+0) = 1 457 376
![]() |
![]() |
#77 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiOg det enda du av og til kjøper Se og hør!
![]() |
#78 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiEnern har et navn som har blitt mer vanlig nå. Toerns navn er ikke spesielt vanlig. Jeg kjøper aldri Se & Hør, men handler innimellom i Sverige. Der får jeg tak i frokostblandinger uten sukker, og skikkelig hollandsk gouda. Da de små skulle ha babymat kjøpte jeg Sempergrøter der, for det var umulig å få tak i her.
![]() |
#79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiVanskeleg med definisjonar her, men eg stemte vanlige navn og ikkje Sverige/Se og Hør. Hanna sitt namn var på topp 10 det året ho var født, Oda sitt var på topp 40. Vi handlar veldig sjeldan i Sverige, men det kan kanskje skje ein gong i året. Kjøper så godt som aldri Se og Hør, men kan lese det om eg kjem over det.
![]() |
#80 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberiDet var egentlig ingenting som passet meg, men stemte Jeg har valgt et mindre populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør .
![]() |
Emneord |
avsporing, navn, åndssnobberi |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|