Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 18:02   #61
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Nøstebarn

Minstemann har masse Nøstebarn, og jeg er mye mer fornøyd med det enn feks behandlet ull som Janus, Joha, Cubus osv. Vi har både bodyer, trøyer, bleiebukser, strømpebukser, ullfleecedress, ullfleecejakke, skinnlue, ribbebukse, sparkebukser osv. Har ikke funnet noen alternativer som er billigere og bedre.

Jeg vasker alt i maskinen med lanolinsåpe. Setter bodyer og bleiebukser inn med ullfett en-to ganger i halvåret.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 22:54   #62
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Næmmen så sint, da?

Jeg tør ikke vaske det i maskinen, men nå har vi ikke så voldsomt mye Nøstebarnklær enda, så det tar meg ikke lange tida å ta det for hånd. Jeg er foreløpig veldig fornøyd med det tøyet vi har.

Gammel 30-12-08, 15:29   #63
anjacobsen
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
anjacobsen er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av krisztina, her.

At du mener en ting om dette garnet er helt ok...vi liker heldigvis forskjellige ting!!!

MEN Å ADVARE?? Det synes jeg litt drøyt! Garnet er ikke noe farlig materiale akkurat! Jeg er selv ikke begeistret for alpakka, men jeg vet at det er ganske mange som elsker det garnet, som er helt ok for meg!!
Bare bruk andre garn du...så la de som elsker dette garnet strikke med det! Smaken er som baken sies det...

Jeg synes ikke det er drøyt å bruke advare - du får gjerne være uenig med meg!!! Allikevel står jeg ved mine ord... Jeg har strikket og heklet i mange år, og VET av erfaring hvor mye tid som ligger i selv den minste sokk, og hvor fort innsatsen kan bli en stor skuffelse når resultatet ikke blir som man ønsker... Jeg bruker "advare" spesielt for nybegynnere, slik at de a) ligger unna garnet eller b) vet hva de begir seg ut på...
Det jeg ønsker aller minst er at et (etter min personlige smak) forferdelig garn å jobbe med skal ødelegge strikkegleden for en nybegynner!
Gjør som dere selv vil - for all del - jeg PERSONLIG kommmer ikke til å bruke tid eller penger på Nøstebarn-garn igjen!
Ikke kan man gjøre alle til lags, men jeg kommer til å bruke mine favoritter så får andre gjøre som de vil...
Heldigvis er det ingen i mine strikkende kretser som er Nøstebarn-garn fan!

anjacobsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 15:37   #64
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av anjacobsen, her.

Jeg synes ikke det er drøyt å bruke advare - du får gjerne være uenig med meg!!! Allikevel står jeg ved mine ord... Jeg har strikket og heklet i mange år, og VET av erfaring hvor mye tid som ligger i selv den minste sokk, og hvor fort innsatsen kan bli en stor skuffelse når resultatet ikke blir som man ønsker... Jeg bruker "advare" spesielt for nybegynnere, slik at de a) ligger unna garnet eller b) vet hva de begir seg ut på...
Det jeg ønsker aller minst er at et (etter min personlige smak) forferdelig garn å jobbe med skal ødelegge strikkegleden for en nybegynner!
Gjør som dere selv vil - for all del - jeg PERSONLIG kommmer ikke til å bruke tid eller penger på Nøstebarn-garn igjen!
Ikke kan man gjøre alle til lags, men jeg kommer til å bruke mine favoritter så får andre gjøre som de vil...

4 innlegg, alle om å ADVARE mot Nøstebarn-trusselen. Enten selger du et konkurrenrende merke eller så burde du kansje overveie å skaffe deg et bredere interessefelt?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 15:54   #65
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynte å strikke med nøstebarn garn (hadde da ikke strikket en grytelapp en gang ) og synes ikke at det var et forferdelig garn å jobbe med. Det ødela ei heller min strikkeglede. Resultatet var et hullete, litt ujevnt baby ullteppe, som er utrolig varmt og deilig for min baby

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 16:05   #66
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Nøstebarn

Jeg elsker å bruke det fantastisk deilige og varme kvalitetsNøstebarngarnet.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 16:05   #67
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Nøstebarn er en av butikkene jeg ville gått amok i dersom jeg hadde vunnet en million i lotto. For det første fordi jeg har virkelig oppdaget storheten ved ull, for det andre fordi jeg synes flere av klærne de har er fine (noe ikke alt av ullklær egentlig kan sies å være).

Gammel 30-12-08, 16:30   #68
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

4 innlegg, alle om å ADVARE mot Nøstebarn-trusselen. Enten selger du et konkurrenrende merke eller så burde du kansje overveie å skaffe deg et bredere interessefelt?

Gammel 30-12-08, 19:03   #69
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

F.eks. øve mer på strikkeferdighetene slik at hun ikke strikker så ujevnt.

Gammel 30-12-08, 19:12   #70
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Herlighet, dette skjønner jeg ikke. Et nytt medlem finner en tråd med noe som er i hennes interessefelt, svarer, får motsvar og forsvarer seg. Helt normalt. Ingenting å kjøre i flokk mot henne for - samme hva man mener om garnet.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 22:04   #71
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og hvis de hadde vært det, så...?

Gammel 30-12-08, 22:52   #72
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 4 tepper, og et utall av kosekluter strikket av nøstebarn ull/silkegarn, og det var ikke noe problem å strikke med det i hvertfall. Og at det ble litt skjevt og hullete, det skal jeg ikke skylde på garnet for, der er det nok min strikkeerfaring som kom til kort.

Men jeg har kjøpt en nattrøye (til meg) derfra, og den er god den altså, men jeg synes ikke den er verdt den ublu prisen, kunne like gjerne hatt en fra janus.

Til ungene har jeg bare en ullfleecelue, og en ullfrottelue.

Gammel 30-12-08, 23:00   #73
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket to kjempetepper i nøstebarngarn, og har ikke hatt noe problemer. Kanskje du bare ikke er så veldig flink til å strikke, anjacobsen?

Gammel 30-12-08, 23:08   #74
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har strikket to kjempetepper i nøstebarngarn, og har ikke hatt noe problemer. Kanskje du bare ikke er så veldig flink til å strikke, anjacobsen?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 08:44   #75
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror anjacobsen må komme på kurs i Nøstebarngarnstrikking her vestpå. Se så fint svigermor har strikket:

Noen som ser noen hull?

Gammel 31-12-08, 10:18   #76
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er kanskje ikke enig i alle formuleringene mot nøstebarngarnet, men jeg er enig i at det er ujevt spunnet og ikke lenger førstavalget mitt. Jeg har strikket mye til lillesøster og det er helt tydelig at det blir fortere hull, nupper og slitasje på det tynneste nøstebarngarnet. Greit til tepper og når de er nyfødt og ligger stille, men når de skal bevege seg mer rundt i klærne ville jeg valgt et annet garn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 13:58   #77
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk nettopp en stikket dress fra nøstebarn fra mamma. Den var ikke engang dampet når den ble levert og den så helt perfekt ut! Og så er den så god! her er bilde fra før den ble vasket første gang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 16:23   #78
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er dette kødd? I så fall:

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:02   #79
anjacobsen
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
anjacobsen er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Jeg har skrevet min PERSONLIGE MENING om Nøstebarn-garn som ERFAREN STRIKKER i håp om at andre skal unnslippe min frustrasjonsog skuffelse etter å ha brukt tid og energi på noe som imine øyne ikked var verdt innsatsen.

Nei, jeg selger ikke annet garn, jeg bare bruker mye annet garn JEG PERSONLIG liker bedre...
Når det gjelder strikke ferdigheter og øvelse... Jeg får mye øveslse som strikker av modeller for et annet design-firma og strikkebutikker, og har ikke fått klager!!!

Andre skal få mene hva de vil for meg, til gjengjeld forventer jeg å få ha egne meninger om et MOTE-fenomen!!! Dere får ikke overbevist meg om garnet!!!

Til strikkerne blant dere: LYKKE TIL - Nøstebarn-garn eller ikke...

Nå har jeg brukt det jeg har av energi på Nøstebarn-garn - livet er for kort...

Og faktisk har jeg flere interesse-felt - som dere ikke vet en brøkdel om!!!

anjacobsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:10   #80
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har skrevet min PERSONLIGE MENING om Nøstebarn-garn som ERFAREN STRIKKER i håp om at andre skal unnslippe min frustrasjonsog skuffelse etter å ha brukt tid og energi på noe som imine øyne ikked var verdt innsatsen.

Nei, jeg selger ikke annet garn, jeg bare bruker mye annet garn JEG PERSONLIG liker bedre...
Når det gjelder strikke ferdigheter og øvelse... Jeg får mye øveslse som strikker av modeller for et annet design-firma og strikkebutikker, og har ikke fått klager!!!

Andre skal få mene hva de vil for meg, til gjengjeld forventer jeg å få ha egne meninger om et MOTE-fenomen!!! Dere får ikke overbevist meg om garnet!!!

Til strikkerne blant dere: LYKKE TIL - Nøstebarn-garn eller ikke...

Nå har jeg brukt det jeg har av energi på Nøstebarn-garn - livet er for kort...

Og faktisk har jeg flere interesse-felt - som dere ikke vet en brøkdel om!!!

Det var bra. De inkluderer tydeligvis en forkjærlighet for CAPS-LOCK og utropstegn!!!!!!!! Håper du ikke er så sint som det får deg til å "høres" ut som.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.