|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NøstebarnMinstemann har masse Nøstebarn, og jeg er mye mer fornøyd med det enn feks behandlet ull som Janus, Joha, Cubus osv. Vi har både bodyer, trøyer, bleiebukser, strømpebukser, ullfleecedress, ullfleecejakke, skinnlue, ribbebukse, sparkebukser osv. Har ikke funnet noen alternativer som er billigere og bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Nøstebarn
![]() |
#63 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Jeg synes ikke det er drøyt å bruke advare - du får gjerne være uenig med meg!!! Allikevel står jeg ved mine ord... Jeg har strikket og heklet i mange år, og VET av erfaring hvor mye tid som ligger i selv den minste sokk, og hvor fort innsatsen kan bli en stor skuffelse når resultatet ikke blir som man ønsker... Jeg bruker "advare" spesielt for nybegynnere, slik at de a) ligger unna garnet eller b) vet hva de begir seg ut på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
4 innlegg, alle om å ADVARE mot Nøstebarn-trusselen. Enten selger du et konkurrenrende merke eller så burde du kansje overveie å skaffe deg et bredere interessefelt?
![]() |
![]() |
#65 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg begynte å strikke med nøstebarn garn (hadde da ikke strikket en grytelapp en gang |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: NøstebarnJeg elsker å bruke det fantastisk deilige og varme kvalitetsNøstebarngarnet.
![]() |
#67 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: NøstebarnNøstebarn er en av butikkene jeg ville gått amok i dersom jeg hadde vunnet en million i lotto. For det første fordi jeg har virkelig oppdaget storheten ved ull, for det andre fordi jeg synes flere av klærne de har er fine (noe ikke alt av ullklær egentlig kan sies å være).
![]() |
#69 |
Travelt opptatt
|
F.eks. øve mer på strikkeferdighetene slik at hun ikke strikker så ujevnt.
![]() |
#70 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NøstebarnHerlighet, dette skjønner jeg ikke. Et nytt medlem finner en tråd med noe som er i hennes interessefelt, svarer, får motsvar og forsvarer seg. Helt normalt. Ingenting å kjøre i flokk mot henne for - samme hva man mener om garnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: NøstebarnVi har 4 tepper, og et utall av kosekluter strikket av nøstebarn ull/silkegarn, og det var ikke noe problem å strikke med det i hvertfall. Og at det ble litt skjevt og hullete, det skal jeg ikke skylde på garnet for, der er det nok min strikkeerfaring som kom til kort.
![]() |
#74 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Nøstebarn
![]() |
#75 |
Epikur
|
![]() Sv: NøstebarnTror anjacobsen må komme på kurs i Nøstebarngarnstrikking her vestpå. Se så fint svigermor har strikket:
![]() |
#76 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: NøstebarnJeg er kanskje ikke enig i alle formuleringene mot nøstebarngarnet, men jeg er enig i at det er ujevt spunnet og ikke lenger førstavalget mitt. Jeg har strikket mye til lillesøster og det er helt tydelig at det blir fortere hull, nupper og slitasje på det tynneste nøstebarngarnet. Greit til tepper og når de er nyfødt og ligger stille, men når de skal bevege seg mer rundt i klærne ville jeg valgt et annet garn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: NøstebarnJeg fikk nettopp en stikket dress fra nøstebarn fra mamma. Den var ikke engang dampet når den ble levert og den så helt perfekt ut! Og så er den så god! her er bilde fra før den ble vasket første gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
seru
|
Er dette kødd? I så fall: |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
![]() Sv: NøstebarnJeg har skrevet min PERSONLIGE MENING om Nøstebarn-garn som ERFAREN STRIKKER i håp om at andre skal unnslippe min frustrasjonsog skuffelse etter å ha brukt tid og energi på noe som imine øyne ikked var verdt innsatsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Det var bra. De inkluderer tydeligvis en forkjærlighet for CAPS-LOCK og utropstegn!!!!!!!! Håper du ikke er så sint som det får deg til å "høres" ut som.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|