Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Navn - og mellomnavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du et fornavn/mellomnavn du aldri bruker?
Ja. Det er kun mor, far og tante Olga på Toten som bruker det. 18 18,00%
Ja, og jeg har febrilsk forsøkt å slette det i folkeregisteret. 6 6,00%
Nei, jeg er den heldige vinner av kun ett navn. 59 59,00%
Nei, men jeg har alltid drømt om å ha flere navn. 17 17,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 13:07   #61
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Navn - og mellomnavn

Jepp, jeg har ett mellomnavn jeg aldri bruker.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:14   #62
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et mellomnavn som hverken jeg eller foreldrene mine bruker. Den eneste som bruker begge mine navn er mormoren min.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:26   #63
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Bare i offentlige papirer heter jeg begge navnene.. Eller når det er noe mer høytidelige.
Synes ikke det er stygt, men litt tungvint..

Gammel 29-11-07, 16:37   #64
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg var liten hadde jeg veldig lyst på mellomnavn. :drømme: Nå er jeg veldig glad i navnet mitt. Og kunne ikke tenkt meg å endre på det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 17:22   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke stemme, for jeg har mange navn og bruker alle sammen.

Ungene har også mange navn, og jeg bruker de også, men ikke alltid i dagligtale.

...også registerer jeg at Iset hater både dette og hint. HATE dobbeltnavn, altså?

Når jeg ser noen som heter hele fornavnet mitt blir jeg litt "Jøss, blir du også kalt AC?", men tenker ikke over om noen andre heter et av fornavnene mine. De er veldig og ganske vanlige.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 18:53   #66
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et fornavn som ikke er særlig vanlig, jeg liker det veldig godt, og jeg blir egentlig litt sur når jeg hører om andre som heter det samme som jeg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:15   #67
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en navnekombinasjon (fornavn + 2 etternavn) som kun jeg har her i landet iallefall. Fornavnet mitt, Gunhild, er også ganske sjeldent. Møter ikke mange med det navnet. Og begge etternavnene mine er sjelden. Så jeg er egentlig en veldig sjelden plante

Men sånn ellers er jeg tilhenger av ett fornavn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:30   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et fornavn som var på topp det året jeg ble født, men som færre enn 3 fikk i fjor. Jeg regner med å bli oppkalt når oldebarna kommer.

Etternavnet mitt er sjeldent, vi er bare to familier. Likevel er det jaggu meg en som har fått samme kombinasjon som meg (les over). Vi gikk på samme skole, og en lærer presterte å spørre om vi var søsken. Jepp, foreldrene våre var temmelig ensporet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:14   #69
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Reagerer ikkje så veldig på andre med mitt fornamn, men litt uvant er det. Eg har både to fornamn, og mellomnamn (etternamnet mitt før eg gifta meg).
I dagleg tale bruker eg berre eit fornamn, men når eg skriv namnet mitt tek eg gjerne med begge fornamna.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:26   #70
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Ikke? Hva mangler? Kanskje du ikke har en tante Olga på Toten.

Jeg har to og liker de. Bruker begge selv om ikke alle andre er flinke til det, ser jeg helst at begge blir brukt.

Gammel 29-11-07, 20:35   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du ikke har en tante Olga på Toten.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg har to og liker de. Bruker begge selv om ikke alle andre er flinke til det, ser jeg helst at begge blir brukt.

Ja, vi kunne sikkert blitt flinkere til det alle sammen. Men hva bruker du dem til, egentlig? Jeg har litt dårlig fantasi på slikt.

Gammel 29-11-07, 21:03   #72
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Hva tenker du når du ser andre med samme navn som deg? Og - har du et mellomnavn/fornavn du aldri bruker?

Jeg har aldri truffet noen med samme fornavn som meg, men det hender en sjelden gang jeg ser det i fødsels- eller dødsannonser. Og så bærer datteren til Anne Holts romanfigur Inger Johanne Vik samme navn som meg! Det var litt rart å lese en bok der navnet mitt var hyppig nevnt gjennom hele.

Et barn perifert i vennekretsen fikk mitt navn for noen år siden, og det synes jeg var stas.

Jeg har kun ett fornavn, og to etternavn (mammas og pappas). Det i midten er vel teknisk sett et mellomnavn, men.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:49   #73
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ett fornavn og glad for det. Jeg har giftet meg til et veldig sjelden etternavn og har et ganske sjelden pikenavn i midten.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:34   #74
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et kjedelig fornavn, et kjedelig mellomnavn og et kjedelig etternavn.

Gammel 29-11-07, 23:35   #75
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

:synder stadigvekk:

Jeg har et fornavn og et dobbelt-etternavn.
Fornavnet mitt var relativt vanlig på slutten av 70-tallet, og er visstnok stort sett forbundet med trash.
Jeg er ikke så uhorvelig glad i det egentlig.

Det er ingen som har samme navnekombinasjon som det jeg har, hverken nå eller før jeg endret etternavn.

Gammel 29-11-07, 23:51   #76
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ett fornavn, som nådde sine høyder i 1890 eller deromkring. Ettersom jeg har blitt eldre, har jeg i grunnen blitt svært så fornøyd med det.

Da jeg var mindre syntes jeg imidlertid det hadde vært helt på sin plass med et fornavn til, og hadde det med å lyge på meg et ekstra fornavn.
Jeg fikk imidlertid grøssende erfare skummelheten i dette, da jeg som kirkegårdsarbeider i 18-års alder kom over en grav med nettopp dette navnet på en dame som hadde dødd 70 år før jeg ble født

*Twilight zone*

Gammel 30-11-07, 00:14   #77
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen av navnene mine er spesielt vanlige.
Lill som er første fornavn er jo ikke akkurat sjeldent, men det er mange år siden jeg møtte noen som het det. Og de jeg har møt har hatt et mellomnavn de har brukt sammen med Lill.
Mellomnavnet mitt er nok heller uvanlig, og ikek er jeg spesielt glad i det heller, men er ikke flau over å fortelle det lengre.
Jeg har også beholdt pikenavnet mitt som mellomnavn, tror det var rundt 75 som har det i Norge. Mannens etternavn som jeg har tatt er mere vanlig, nesten 300 som har det.
Kombinasjonen av mitt pikenavn og mannens etternavn er det 4 i Norge som har.
Jeg og våre 3 gutter.

Gammel 30-11-07, 00:23   #78
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av alternativene passer. Jeg har to fornavn, men bruker stort sett bare det ene i dagligtale. Det ene er ganske vanlig, det andre ikke så vanlig. Underskriften min inkluderer begge.

Gammel 30-11-07, 00:57   #79
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Bindestreksfornavn her. Bruker alltid begge navne i skrift, men får folk til bare å bruke den ene delen i tale. Navnet er for langt, veldig mange sier det feil. Jeg har aldri mødt noen med samme fornavn som mitt, men har sett at det er 3 i Norge på Facebook, og så læser jeg en sjelden gang om folk med samme kombinasjon.

Mine gutter har gjenkjennelige fornavne med bare 2 stavelser.

Gammel 30-11-07, 08:22   #80
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har ett fornavn og glad for det. Jeg har giftet meg til et veldig sjelden etternavn og har et ganske sjelden pikenavn i midten.

..Ja, så er det jo veldig fint og da

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.