|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er redet tomt? | |||
Ja, her er det ingen hjemmeboende barn lenger |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 11,38% |
Ja, delvis. Barnet/barna er studenter og bor hjemmefra |
9 | 5,39% |
Delvis, noen har flyttet og noen bor hjemme |
32 | 19,16% |
Delvis, noen er borteboende studenter og noen bor hjemme |
29 | 17,37% |
Nei, har hjemmeboende studenter og ev. yngre barn |
20 | 11,98% |
Nei, alle er i VGS-alder eller yngre og bor hjemme fortsatt |
48 | 28,74% |
Annet som jeg ikke har greid å tenke på |
10 | 5,99% |
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er redet tomtDe bor vel hjemme alle tre. Bonusgutten drar på folkehøgskole nå i august, men jeg er rimelig sikker på at han kommer i retur i mai, og blir boende hjemme en stund til. Ellers går Storebror andre året på vgs, og Lillesøster skal begynne i tiende.
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Sv: Er redet tomt
Jeg "truer" med at når alle har flyttet hjemmefra, så skal jeg ikke lage middag på minst fem år.
![]() |
![]() |
#63 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Er redet tomtEldste har flyttet, med assistanse i starten, men nå har hun samboer og er tilbake som lærling etter ferien og har knapt tid til å komme innom.
Jeg og.
![]() |
#64 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Er redet tomtEldste er ferdigutdannet, har flyttet og har egen familie. Mellomste og yngste har også flyttet for å jobbe/studere, men er fremdeles folkeadressert hos oss. Alle har et rom å komme hjem til, og aller tre (eller seks med samboere/barn) er ofte hjemme. Så i teorien er sikkert redet tomt, men ikke i praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er redet tomtMine er 11 og 15, så de blir boende hjemme lenge. Eldste var innom tanken på NTG Lillehammer, men tror nok hun ender opp på skolen rett borti gata neste år.
![]() |
#66 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er redet tomtAlle våre tre bor hjemme.
![]() |
#67 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er redet tomtAlle tre har flyttet hjemmefra og det er lite sannsynlig at noen av dem flytter tilbake til oss. Barndomshjemmet til barna og Helten er solgt, så det er ikke noe å flytte hjem til heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er redet tomtNope - en borteboende student med samboer, en på vgs og en i bhg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er redet tomtSpørs når dette reiret tømmes. De er 17, 12, og 2x 1.5. Kanskje i 2044? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Introvert optimist
|
Ja, selv har jeg jo to sånne hjemmeboende.
Dette er en tråd om tomt rede, derfor sekkeposten for alle under den alderen der det begynner å bli vanlig å flytte ut.
![]() |
#71 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er redet tomtDatteren studerer på tredje året, og hun flyttet til Trondheim for to år siden og skal tilbake dit til høsten. Men hun har fortsatt rommet sitt i leiligheten vår og er der i feriene.
![]() |
#72 |
Borte
|
![]() Sv: Er redet tomtFascinert over at det stadig, etter alle disse årene, kommer snurte kommentarer til poller som ikke har alle verdens alternativer som passer for absolutt alle medlemmene.
![]() |
#73 |
Dig for victory!
|
Men hvor ser du det? Jeg trur du ser kommentarer jeg ikke ser …
![]() |
![]() |
#74 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg ser dem heller ikke
![]() |
#75 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er redet tomtJeg svarte "annet", fordi den som er borteboer er VGS-elev, ikke student. Hun har faktisk flyttet i folkeregisteret også. Den andre VGS-eleven, og hun som ble ferdig i vår, bor fortsatt hjemme. Sistnevnte fram til februar, da hun drar utenlands for å ta ex-phil.
![]() |
#76 |
Leser
|
![]() Sv: Er redet tomtMorsom poll, Nenne.
Jeg er enig med Nenne i at studenter blir litt i limbo. Hvis folk er 23 og i fullt arbeid og flyttet, så tenker jeg de er flyttet. Mens studenter er litt mer ... tja, ikke fugl og ikke fisk?
Jeg tenker at det å kommentere på poller og reflektere over alternativene er noe annet å "snurte"
![]() |
#77 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Er redet tomtBegge på vgs. Eldste synes vi bor på det beste stedet, og vil heller studere privat i Oslo og bo hjemme, enn studier i distriktet eller annen by. Jeg håper på et par gode år i jobb, med tomt rede, før jeg blir pensjonist.
![]() |
#78 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tror dette er det mest vanlige. Hos oss er det (som jeg skrev lenger oppe) slik at begge er studenter, men at redet er fullstendig tomt, og det tror jeg ikke er så vanlig. Men det handlet om at vi bygget om hele huset da de flyttet, og i vår egen flytteprosess ryddet vi og kastet masse, i ombyggingen forsvant jo hele planløsningen i huset, så rommene deres er borte uansett. Det eneste som står her hjemme nå er to kasser på loftet med ting fra ungenes barndom, samt en sykkel i uteboden. At begge leier umøblert og derfor tok med seg alle eiendelene sine spiller selvsagt også inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Er redet tomtKun yngste bor hjemme på fast basis, skal begynne på VG3 nå. En er student i Oslo, bor på studenthybel og er hjemme mye sjeldnere enn man skulle tro, vil helst sove hjemme på hybelen. Eldste er ferdig med mange års studier, er nå litt i limbo før jobbstart og har base hjemme en kort periode.
![]() |
#80 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er redet tomtStudenten her har ikke hatt adresse hos oss siden hun flyttet ut, er det mht forsikringer og slikt man beholder bostedsadresse hos foreldre? Hun har først jobbet, tatt opp fag og blir nå fulltidsstudent, jeg tenker ikke på studenttilværelsen som "mindre utflyttet" enn om de er i jobb egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|