Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er redet tomt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er redet tomt?
Ja, her er det ingen hjemmeboende barn lenger 19 11,38%
Ja, delvis. Barnet/barna er studenter og bor hjemmefra 9 5,39%
Delvis, noen har flyttet og noen bor hjemme 32 19,16%
Delvis, noen er borteboende studenter og noen bor hjemme 29 17,37%
Nei, har hjemmeboende studenter og ev. yngre barn 20 11,98%
Nei, alle er i VGS-alder eller yngre og bor hjemme fortsatt 48 28,74%
Annet som jeg ikke har greid å tenke på 10 5,99%
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-24, 20:04   #61
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er redet tomt

De bor vel hjemme alle tre. Bonusgutten drar på folkehøgskole nå i august, men jeg er rimelig sikker på at han kommer i retur i mai, og blir boende hjemme en stund til. Ellers går Storebror andre året på vgs, og Lillesøster skal begynne i tiende.

Så kommer til å ha ungdommer hjemme i noen år til enda, men tenker at om 5-6 år, da er de alle ute av redet, på ett eller annet vis. Storebror i tilrettelagt bolig, bonusgutten forhåpentligvis helt for seg selv, og Lillesøster er "wildcard", men er også rimelig sikker på at ingen av de blir studenter.

Og det er mange, mange år til jeg kan slippe kontrollen helt, om jeg noen gang kan det på noen av dem.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 20:05   #62
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Denne sommeren er det 5 år siden alle mine var flyttet hjemmefra. Og jeg savner ofte å ha barn å kjøre overalt og ha tenåringer ut og inn til stadighet. Det var en veldig fin tid.
Men jeg savner IKKE å krangle om middag hver dag fordi vi aldri likte samme maten, det er et kapittel jeg er glad jeg er ferdig med.

Jeg "truer" med at når alle har flyttet hjemmefra, så skal jeg ikke lage middag på minst fem år.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 21:06   #63
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Eldste har flyttet, med assistanse i starten, men nå har hun samboer og er tilbake som lærling etter ferien og har knapt tid til å komme innom.

Mellomste på 14 går på tilpasset ungdomsskole , som sannsynligvis går over 4 år. Og apparatet rundt ham er klar over at han vil trenge tilpasset bolig og assistanse så vi har dialog med boligkontoret i kommunen og satser på at han skal flytte i noe egnet om noen år.

Yngste begynner siste året på barneskolen nå, så får vi se hvordan hennes vei blir på sikt, men tror ikke hun vil trenge noe ekstra støtte sånn det ser ut nå i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg gleder meg som en unge til tomt rede.

Jeg og.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 21:06   #64
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste er ferdigutdannet, har flyttet og har egen familie. Mellomste og yngste har også flyttet for å jobbe/studere, men er fremdeles folkeadressert hos oss. Alle har et rom å komme hjem til, og aller tre (eller seks med samboere/barn) er ofte hjemme. Så i teorien er sikkert redet tomt, men ikke i praksis.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 22:08   #65
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine er 11 og 15, så de blir boende hjemme lenge. Eldste var innom tanken på NTG Lillehammer, men tror nok hun ender opp på skolen rett borti gata neste år.

Gammel 22-07-24, 22:21   #66
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Alle våre tre bor hjemme.
Eldste starter på vgs til høsten.
Mellomste starter på uskolen
Og yngste har enda noen år igjen på barneskolen. Så lenge til redet blir tomt hos oss. Sikkert en 10-11+ år.

Gammel 22-07-24, 22:56   #67
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Alle tre har flyttet hjemmefra og det er lite sannsynlig at noen av dem flytter tilbake til oss. Barndomshjemmet til barna og Helten er solgt, så det er ikke noe å flytte hjem til heller.
Jeg har ikke savnet dem, det er en tid for alt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 23:31   #68
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nope - en borteboende student med samboer, en på vgs og en i bhg.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 23:48   #69
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Spørs når dette reiret tømmes. De er 17, 12, og 2x 1.5. Kanskje i 2044?

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 23:52   #70
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man kan bo hjemme som ung voksen selv om man ikke studerer.

Ja, selv har jeg jo to sånne hjemmeboende.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Min yngste har flere år igjen i barnehagen.

Jeg er også litt fascinert av det store fokuset på studenter her.

Dette er en tråd om tomt rede, derfor sekkeposten for alle under den alderen der det begynner å bli vanlig å flytte ut.

Fokuset på studenter er at det er en slags limbo-situasjon der de er borte store deler av året, men fortsatt i de fleste tilfeller ikke har flyttet ordentlig ennå. Storesøster har hatt folkeregistrert adresse her i hele sitt liv, det forandres nå. Det er ganske vanlig tror jeg å ikke endre på det som student.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 23:53   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren studerer på tredje året, og hun flyttet til Trondheim for to år siden og skal tilbake dit til høsten. Men hun har fortsatt rommet sitt i leiligheten vår og er der i feriene.

Gammel 23-07-24, 00:20   #72
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fascinert over at det stadig, etter alle disse årene, kommer snurte kommentarer til poller som ikke har alle verdens alternativer som passer for absolutt alle medlemmene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 01:08   #73
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Fascinert over at det stadig, etter alle disse årene, kommer snurte kommentarer til poller som ikke har alle verdens alternativer som passer for absolutt alle medlemmene.

Men hvor ser du det? Jeg trur du ser kommentarer jeg ikke ser …

Gammel 23-07-24, 06:33   #74
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Men hvor ser du det? Jeg trur du ser kommentarer jeg ikke ser …

Jeg ser dem heller ikke

Gammel 23-07-24, 07:21   #75
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte "annet", fordi den som er borteboer er VGS-elev, ikke student. Hun har faktisk flyttet i folkeregisteret også. Den andre VGS-eleven, og hun som ble ferdig i vår, bor fortsatt hjemme. Sistnevnte fram til februar, da hun drar utenlands for å ta ex-phil.

Gammel 23-07-24, 08:27   #76
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsom poll, Nenne. Synes det er gøy å se hvor alle er i livene sine.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Skjønner. Klarer likevel ikke å se den store forskjellen i praksis; flytta er flytta for meg. Men de er selvsagt alltid velkomne for lengre eller kortere perioder hvis det skulle bli aktuelt.

Jeg er enig med Nenne i at studenter blir litt i limbo. Hvis folk er 23 og i fullt arbeid og flyttet, så tenker jeg de er flyttet. Mens studenter er litt mer ... tja, ikke fugl og ikke fisk?

Jeg tror det blir veldig overgang for meg for hun som er student, men som har studert i hjembyen og nå skal flytte til en annen by.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg tenker at det å kommentere på poller og reflektere over alternativene er noe annet å "snurte" Jeg synes som sagt det er hyggelig å høre om hvordan andre har det, og synes også det er fint at folk kommenterer når de ikke "passer inn" i pollen.

Gammel 23-07-24, 08:30   #77
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Begge på vgs. Eldste synes vi bor på det beste stedet, og vil heller studere privat i Oslo og bo hjemme, enn studier i distriktet eller annen by. Jeg håper på et par gode år i jobb, med tomt rede, før jeg blir pensjonist.

Gammel 23-07-24, 09:11   #78
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er enig med Nenne i at studenter blir litt i limbo. Hvis folk er 23 og i fullt arbeid og flyttet, så tenker jeg de er flyttet. Mens studenter er litt mer ... tja, ikke fugl og ikke fisk?

Jeg tror dette er det mest vanlige. Hos oss er det (som jeg skrev lenger oppe) slik at begge er studenter, men at redet er fullstendig tomt, og det tror jeg ikke er så vanlig. Men det handlet om at vi bygget om hele huset da de flyttet, og i vår egen flytteprosess ryddet vi og kastet masse, i ombyggingen forsvant jo hele planløsningen i huset, så rommene deres er borte uansett. Det eneste som står her hjemme nå er to kasser på loftet med ting fra ungenes barndom, samt en sykkel i uteboden. At begge leier umøblert og derfor tok med seg alle eiendelene sine spiller selvsagt også inn.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 09:29   #79
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kun yngste bor hjemme på fast basis, skal begynne på VG3 nå. En er student i Oslo, bor på studenthybel og er hjemme mye sjeldnere enn man skulle tro, vil helst sove hjemme på hybelen. Eldste er ferdig med mange års studier, er nå litt i limbo før jobbstart og har base hjemme en kort periode.

Gammel 23-07-24, 10:06   #80
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Studenten her har ikke hatt adresse hos oss siden hun flyttet ut, er det mht forsikringer og slikt man beholder bostedsadresse hos foreldre? Hun har først jobbet, tatt opp fag og blir nå fulltidsstudent, jeg tenker ikke på studenttilværelsen som "mindre utflyttet" enn om de er i jobb egentlig?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.