|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?
Så VELDIG enig!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er så utrolig skuffet over alle de gode smakene som finnes i skyr, og som jeg aldri kjøper fordi jeg vet at de smaker aspartam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Ja, jeg kom på en annen ting som byr meg skikkelig i mot, og det er kaker farget med konditorfarge, f. eks sånn regnbuekake som var så poppis for en stund siden, red velvetcake o.l.
![]() |
#4 |
Ferdiglada
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Makrell og sild, men det syns ikkje eg er i «vanlig»-kategorien. Varmebehandla laks syns eg er grusomt men syns Salma er godt. Selleri syns eg er grusomme greier og som Floksa; søte ting i mat. Waldorf, rosiner i bakst, ananas på pizza, sursøt saus. Karri er heller ikkje ein favoritt.
![]() |
![]() |
#5 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Aubergine, Sørlandschips, babymais, fullkornspasta, croissanter, butterdeig, syltetøy med kunstig sukker og sushi i form av rå fisk.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Glemte forresten gele. Så da har jeg to ting. Blåbærbiola og gele. Lever godt uten.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-06-18 kl 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Taco synes jeg er skikkelig kjipt, og så liker jeg ikke oliven. Sild er jeg ikke glad i, heller ikke makrell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Rosiner i bakverk, kaviar,leverpostei,makrell i tomat,sopp,alt rått av kjøtt og fisk,alle typer bær utenom jordbær, fiskeboller, skalldyr.....jeg kunne fortsatt i det uendelige, det er MYE som ikke kommer innafor leppene mine.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Det er veldig mye jeg ikke liker, som i ikke velger om jeg skal plukke selv. Men ting jeg rent faktisk ikke spiser/drikker om jeg så blir nødt å fremstå uhøflig: hermetisk tunfisk, melk, tubekaviar, lever, leverpostei, stangselleri, salami, varm ananas, grønn oliven, kaffe, grønn te, rødvin, øl, koriander, brune bønner, hermetiserte erter...
![]() |
#12 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Grapefrukt og chevre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Kaviar, leverpostei, makrell i tomat, fiskeboller/fiskepudding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Røkelaks, skalldyr og sushi. Ja, all fisk som ikke er stekt skikkelig. Brekker meg skikkelig. Klarer fint å holde meg unna uten å flashe det.
![]() |
#16 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Alt lammekjøtt utenom pinnekjøtt, alt svinekjøtt utenom pølser, bacon og salami. Tartar, bløtkake, kaviar, leverpostei med fisk i, makrell i tomat og melk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Leverpostei med fisk i?
![]() |
#18 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Ikke denne engang? https://kolonial.no/produkter/6535-s...erpostei-200g/ Sjekk innholdet.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Åja, visste ikke at det var ansjos i den.
![]() |
#20 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?Jeg er ganske altetende tror jeg, som i at jeg kan få ned det meste for høflighets skyld. Unntak er syntetiske søtningsmidler og hvitvin, men det er fordi jeg før reagerte med vondt og/eller oppkast. Dvs. nå reagerer ikke kroppen slik lenger så nå kan jeg få ned litt i settinger hvor jeg ønsker å forbigå ubehaget i stillhet. Ferdigsøtet jågurt unngår jeg også, jeg bruker heller naturell og tilsetter ev. noe selv. Søt sjokolade og annet søtt godteri står ikke høyest på digglista lenger, men kan fint spise det uten vemmelse o.l. Kaker derimot, der er jeg tilnærmet altetende. Merkelig egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|