Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-18, 22:54   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe "vanlig" mat du ikke liker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå sitter jeg og spiser en kvarg med jordbær og vanilje, og jeg tenkte på denne tråden. Jeg liker virkelig ikke aspartam! Og hvorfor, HVORFOR, tilsettes denne dritten i nesten alt av kesam og skyr? Jeg elsker kesam, skyr, kvarg og sånt, og jeg kunne spist sånne produkter hele dagen. De må gjerne være sunne, for all del, men aspartam har virkelig ingenting å gjøre oppi maten min. Da er det bedre med littegrann sukker. Heldigvis finnes det fremdeles noen produkter tilsatt litt sukker. De er fremdeles sunne i mine øyne. Men det blir færre og færre. Nå finner jeg ikke kaffe og vanilje-skyren engang. Hva blir det neste? :skingrestemme:

Så VELDIG enig!!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:59   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Så VELDIG enig!!

Jeg er så utrolig skuffet over alle de gode smakene som finnes i skyr, og som jeg aldri kjøper fordi jeg vet at de smaker aspartam.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 20:57   #3
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kom på en annen ting som byr meg skikkelig i mot, og det er kaker farget med konditorfarge, f. eks sånn regnbuekake som var så poppis for en stund siden, red velvetcake o.l.

Gammel 19-06-18, 21:06   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Makrell og sild, men det syns ikkje eg er i «vanlig»-kategorien. Varmebehandla laks syns eg er grusomt men syns Salma er godt. Selleri syns eg er grusomme greier og som Floksa; søte ting i mat. Waldorf, rosiner i bakst, ananas på pizza, sursøt saus. Karri er heller ikkje ein favoritt.

Gammel 19-06-18, 21:10   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aubergine, Sørlandschips, babymais, fullkornspasta, croissanter, butterdeig, syltetøy med kunstig sukker og sushi i form av rå fisk.

Gammel 19-06-18, 21:15   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Rød fisk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:19   #7
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Tomat
Smør
Rømme
Løk

Jeg har virkelig forsøkt hardt og lenge å like tomat, men det går ikke. Varmebehandlet i mat er det ok.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:21   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte forresten gele. Så da har jeg to ting. Blåbærbiola og gele. Lever godt uten.

Det er jo selvsagt mange ting jeg ikke er særlig begeistret for, men dette er det jeg absolutt ikke liker.

Sist redigert av My : 19-06-18 kl 21:36.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:29   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taco synes jeg er skikkelig kjipt, og så liker jeg ikke oliven. Sild er jeg ikke glad i, heller ikke makrell.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:32   #10
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rosiner i bakverk, kaviar,leverpostei,makrell i tomat,sopp,alt rått av kjøtt og fisk,alle typer bær utenom jordbær, fiskeboller, skalldyr.....jeg kunne fortsatt i det uendelige, det er MYE som ikke kommer innafor leppene mine....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:35   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig mye jeg ikke liker, som i ikke velger om jeg skal plukke selv. Men ting jeg rent faktisk ikke spiser/drikker om jeg så blir nødt å fremstå uhøflig: hermetisk tunfisk, melk, tubekaviar, lever, leverpostei, stangselleri, salami, varm ananas, grønn oliven, kaffe, grønn te, rødvin, øl, koriander, brune bønner, hermetiserte erter...

Mange av disse handler om lukten, jeg er ekstremt luktsensitiv. Leverpostei kan jeg ikke huske smaken på lenger, men det lukter ikke menneskeføde.

Rødt kjøtt er sjelden en höjdare, med unntak av spekeskinke, fenalår og carpaccio.

Gammel 19-06-18, 21:36   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Grapefrukt og chevre.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:38   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kaviar, leverpostei, makrell i tomat, fiskeboller/fiskepudding.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:43   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Røkelaks, skalldyr og sushi. Ja, all fisk som ikke er stekt skikkelig. Brekker meg skikkelig. Klarer fint å holde meg unna uten å flashe det.
Og rosèvin. Fytttikatta for noe skvip. Klarer fint å holde meg unna det også.
Og tunfisk, ja.

Gammel 19-06-18, 21:44   #15
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og chevre

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 21:44   #16
Fuja
Superaktiv

Fuja sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Alt lammekjøtt utenom pinnekjøtt, alt svinekjøtt utenom pølser, bacon og salami. Tartar, bløtkake, kaviar, leverpostei med fisk i, makrell i tomat og melk.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 22:13   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Alt lammekjøtt utenom pinnekjøtt, alt svinekjøtt utenom pølser, bacon og salami. Tartar, bløtkake, kaviar, leverpostei med fisk i, makrell i tomat og melk.

Leverpostei med fisk i? Går det under vanlig mat? Tror jeg aldri jeg har smakt.

Gammel 19-06-18, 22:14   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Leverpostei med fisk i? Går det under vanlig mat? Tror jeg aldri jeg har smakt.

Ikke denne engang? https://kolonial.no/produkter/6535-s...erpostei-200g/ Sjekk innholdet.

Gammel 19-06-18, 22:16   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ikke denne engang? https://kolonial.no/produkter/6535-s...erpostei-200g/ Sjekk innholdet.

Åja, visste ikke at det var ansjos i den. Har aldri klart å merke den smaken. Men så liker jeg da også ansjos. Den er riktignok litt tam og kjedelig, sammenlignet med litt mer grov og krydret leverpostei, av den danske typen, som jeg liker bedre, men jeg liker denne også, når den er nyåpnet fra boksen.

Gammel 19-06-18, 22:33   #20
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ganske altetende tror jeg, som i at jeg kan få ned det meste for høflighets skyld. Unntak er syntetiske søtningsmidler og hvitvin, men det er fordi jeg før reagerte med vondt og/eller oppkast. Dvs. nå reagerer ikke kroppen slik lenger så nå kan jeg få ned litt i settinger hvor jeg ønsker å forbigå ubehaget i stillhet. Ferdigsøtet jågurt unngår jeg også, jeg bruker heller naturell og tilsetter ev. noe selv. Søt sjokolade og annet søtt godteri står ikke høyest på digglista lenger, men kan fint spise det uten vemmelse o.l. Kaker derimot, der er jeg tilnærmet altetende. Merkelig egentlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.