|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flisespikkende barn?Jeg var en gang på et møte med en sjef høyt over meg, og jeg skulle presentere fagfeltet mitt for en annen fremstående høyt aktet person. Jeg er god på mitt fagfelt. Toppsjefen fant da ut at det var fint å korrigere meg på at jeg omtalte en plan feil. Jeg sa (eksempel) Landbruksplan istedenfor Landbrukspolitisk plan.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Flisespikkende barn?Pelle: godt eksempel på skikkelig unødvendig flisespikking. Personen hadde rett, men var det nødvendig å poengtere det? Jeg synes ikke det.
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Flisespikkende barn?
Det går over.
![]() |
#4 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Flisespikkende barn?Jeg tror jeg har et barn som tar ting altfor bokstavelig, og at han ikke forstår alt. Han mener nok heller ikke være besserwisser, og jeg prøver å forklare han at han ikke må drive å rette på klassekompiser når de feks prater engelsk til ny engelsk klassekamerat. Selv om han mener godt, blir det oppfattet feil.
![]() |
#5 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flisespikkende barn?
Med dette bikke over i besserwisser-kategorien. Eg tenker det er to ulike ting. Flisespikking er sjarmig stort sett, besserwisser er aldri det.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|