Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du misfornøyd med sommerværet?
Ja! 111 53,62%
Nei! 77 37,20%
Har ikke vært i Norge 13 6,28%
Solkrem 6 2,90%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-15, 09:10   #61
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ser nå at det var "kaldeste første halvdel av juni", og at artikkelen er fra 17. juni, men det var likevel temmelig symptomatisk for hvordan resten av trøndersommeren har vært.
http://www.adressa.no/vaeret/article11210577.ece

I følge Yr hadde Trondheim 2,4 grader lavere gjennomsnittstemperatur enn normalt for juni i år. Mai hadde 1,4 under normalen. Da trøster det lite at både november, januar og mars lå tre grader over normalen. Men på årsbasis har vi altså hatt et varmere år enn normalt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 09:14   #62
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg kryssa av for "Har ikke vært i Norge", men det stemmer ikkje heilt.
Eg har vore to veker i Hellas og resten i Norge. Men dei to vekene i Hellas gjer at eg taklar middels dårlig vær resten av sommaren uten å klage. Så lenge det ikkje regnar er eg fornøgd! Og eg syns faktisk ikkje at det har vore så mykje regn. Overskya og kaldt og surt, men så lenge ein kler seg skikkelig går det fint an å vere ute. Og då er eg fornøgd sidan eg har fått eit par veker med sol og bading i sydlige strøk.

Gammel 03-08-15, 09:35   #63
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor på østlandet og tror vi har hatt bedre vær enn mange andre i Norge, men jeg er ikke helt fornøyd nei. Det har vært for kaldt. Det hadde holdt med 4-5 dager i strekk der det gikk an å sitte på verandaen til klokken 23 uten tepper og ulljakke, men vi har ikke hatt en eneste kveld av den sorten.

Men det hjelper å ikke la været styre så mye av det man gjør, komme seg på stranda når det tross alt er en soldag og ellers sette seg mye ut i sola selv om det bare er 19-20 grader. Jeg ser jo at ungene bader og koser seg selv om det ikke er helt ideell sommervarme. Jeg har vært mer ute enn inne i sommer og jeg har sutret ganske lite over været. Har dog verdensmesterskapstittelen i YR-sjekking.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 09:45   #64
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ja. Vi har regnet bort og vi har alle jublet om temperaturen har vært over 15 grader. Jeg har hatt på shorts to ganger og vi har enda ikke vært på stranda.

Gammel 03-08-15, 09:50   #65
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er ikke misfornøyd. Jeg klager kun på været om det regner hver eneste dag(da klager jeg inni meg) eller om det blir for varmt. Vi var et par dager i Oslo og da var det mellom 25-30 grader og jeg trodde jeg skulle dø.

Gammel 03-08-15, 09:58   #66
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Våren var for kald, men sommeren har vært helt fin. Kjøkkenhagen er ikke så blid, og noen av sommerblomstene døde, til tross for at de ikke ble satt utendørs før langt ut i juni. Utover det, syns jeg vi har hatt det helt fint her på Østlandet.

Jeg kan ikke fordra temperaturer over 30 grader, da slutter jeg å virke, så rundt 20 grader og sol er helt optimalt for meg. Noen regnværsdager innimellom er fint, så man slipper å vanne, og så man rekker å sette pris på finværet de andre dagene. :skaptrønder:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 09:59   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så verst. Det er klart det er vanskelig å la være å sammenligne med de to foregående årene, men her i Oslo har vi hatt helt normalt med sol og bading.

Jeg har sutret litt på temperaturen på kveldstid (vi sitter jo alltid ute hvis det ikke regner), og på at det har vært så ustsbilt - som bergenser er jeg vant til at det enten regner eller er opplett, men er det først sol, er det trygt å ta ut mat og bøker og håndklær og henge til tørk. Sånne skybrudd fra klar himmel er litt upraktisk når man lever på hytta, men det er jo langt å foretrekke fremfor uker med trøstesløst regn.

Jeg tror trønderne og vestlendingene fortjener langt mer værsympati i sommer, også justert for forventninger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 10:04   #68
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke så misfornøyd. Har vært en uke i Bergen og en i Danmark, med litt variert vær begge steder, og resten hjemme. Jeg er i grunnen bare strålende fornøyd med å ha hatt fire uker ferie, jeg. :enkel:

Gammel 03-08-15, 10:04   #69
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Tenk å ha 20 grader da! Det hadde vært noe! I dag er det 14.

Gammel 03-08-15, 10:05   #70
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor på Vestlandet og er misfornøyd med sommerværet. Jeg har vannet hageplanter null ganger, og hatt på meg bikini to ganger. Huura. Not.

Gammel 03-08-15, 10:08   #71
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror trønderne og vestlendingene fortjener langt mer værsympati i sommer, også justert for forventninger.

Det tror jeg nok stemmer.

Gammel 03-08-15, 10:10   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Vi var to uker i søreuropa med varmebølge, så jeg føler jeg har fått en grei dose sol og varme. Men jeg syns man bør kunne gå med bare legger mesteparten av juli og august, og siden det er dager jeg har vært nødt til å bruke strømpebukse så skulle jeg personlig sett at det var varmere. Vi har vært nødt itl å fyre i ovnen på hytta, og kveldsmaten har bestått av kakao og varme ostesmørbrød mer enn en kveld.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 10:15   #73
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Absolutt misfornøyd med Sommer her i nord. Jeg har hatt bikini og shorts på meg to ganger hver, og da har det ikke vært snakk om hele dagen. Vi har hatt 20 grader to ganger i sommer, ellers har gradestokken stort sett ligget på 10.
Neste år blir det to uker i varmere strøk. Da gjør det ikke så mye om resten av sommeren blir kjip.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 10:18   #74
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Er ikkje så nøgd med sommaren i år. Det har vert for kaldt og lite sol. Og ustabilt. Eg forventer ikkje at me skulle få ein slik sommar som i fjor, men at temperaturen kunne lagt på 18-20 grader hadde vert fint. (I dag er det 13) Slik som det ser ut no, så blir det ikkje eit einaste eple i år. Treet har kun småkart og har allereie begynt å kaste alt lauvet og "eplene" Biene har heller ikkje fått henta inn så mykje som dei kunne, og me har måtta fora dei ein del ekstra i løpet av sommaren. Så nei, eg likar ikkje heilt denne sommaren.

Gammel 03-08-15, 10:28   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i Oslo. Vi har vært flinke til å utnytte de fine dagene til finværsaktiviteter, så da er det ikke like krise om det er kjipere vær en del andre dager.

Vi er på Kreta nå, og her er det godt og varmt. Hvis vi ikke hadde fått denne varmen, ville jeg helt sikkert syntes den norske sommeren var verre.

Gammel 03-08-15, 10:50   #76
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes østlandssommeren har vært fin, med mye sol. Temperaturene har imidlertid ikke vært gode nok til at det har blitt noe særlig bading siden tidlig i juli. Vanntemp på 17-18 i indre Oslofjord i månedsskiftet juli/august, er temmelig stusselig.

Gammel 03-08-15, 10:51   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde svømmekonkurranse med 35 barn fra 2-18 år her på lørdag, så det går helt fint!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (140,8 KB, 12 visninger)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 10:54   #78
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Vi har sittet med ullgenser når vi har tatt middagen på stranda i det siste. Dresskoden var egentlig bikini.

Gammel 03-08-15, 10:57   #79
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Når man bortpå sørvestlandet har man ikke de største forventningene til sommeren, men i år har det allikevel vært ekstra ille Det sier sitt nærmar trenger hansker og pannebånd på løpeturene i juni

Jeg trenger sol og varme, så sørger alltid for å reise til varmere strøk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 10:58   #80
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Men jeg innrømmer at minnet om den fantastiske badesommeren i fjor nok ikke har sluppet taket. Badetempen skulle likevel vært mer enn 17 nå, altså. Dette er mot normalt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.