|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtektFra artikkelen:
Man har lov til å hindre voldtekt, nærmest straffritt. Men man skal ikke bruke mer makt og vold enn nødvendig. (Og ja, jeg skjønner det er vanskelig å stoppe fordi man er sint, men det er derfor vi har slike regler - for å hjelpe folk til å besinne seg).
![]() |
#62 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtektJeg synes at straffen for voldtekt er for lav. Ikke at fyren som slo mannen ufør er for lav. Som sagt, jeg er IKKE for selvtekt. Beklager om det hørtes ut som at jeg mener at han som banket opp burde sluppet lettere unna.
![]() |
#63 |
Unik
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtektMange dømmes jo for voldtekt, uten at det er snakk om innføring av noe som helst i kroppsåpninger. Treårsstraffen slår inn med en gang det er snakk om slike handlinger - jf lovteksten over her.
![]() |
#64 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtektJeg er virkelig ikke for at man skal slå folk helseløse altså. Selv ikke de som blir tatt på fersken i å voldta eller drepe. Selv om jeg er redd jeg kunne blitt galsint selv om jeg kom over noen som forgrep seg på ungene mine. Men å slå hjerneskade på noe skal straffes altså. Og tre år er ikke en streng straff.
![]() |
#65 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtektOk. Ser nå at jeg har feil mht straff og at minimum straff er 3 år. Men snittet som gis er 3 år og 4 mnd. Og man slipper ut etter 2 år.
![]() |
#66 |
Unik
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtekthttp://www.hjort.no/straff-som-fortj...ne-strenge-nok
![]() |
#67 |
Unik
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtekt
![]() |
#68 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtektMulig det er mine matematikkunnskapwr som er elendige, men om rammen er 3 til 21 år og snittet er 3 år og 4 mnd så kan umulig veldig mange få veldig mye mer enn 3 år. Særlig ikke når det er ganske få som faktisk dømmes for voldtekt og de som begår grove gruppevoldtekter og flere voldtekter dømmes til lange straffer (slik som han danseren, takk og pris og heldigvis ).
![]() |
#69 |
Unik
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtektNei, altså, jeg har ikke flere tall enn deg i hodet. Og jeg synes også at flere burde fått strengere straff. Jeg synes bare det er viktig å få frem at rettssystemet er ikke helt bak mål heller, mht minstestraffer. Straffeutviklingen går langsomt, fordi man ikke kan hoppe fra et snitt på 3 år og 4 mnd til plutselig 6 år, det har med forutberegnelighet å gjøre og slikt - vikitge prinsipper i strafferetten. Da tar det tid å krype oppover - for lang tid mener jeg, og vips har det stagnert.
![]() |
#70 |
Bedreviter
|
Slik jeg skjønner apan, så er ikke minstestraffen for voldtekt 3 år. Det er minstestraffen for voldtekt når den gjennomføres ved penetrering eller et av de andre punktene hun nevner som går den strafferammen. Strafferammen for å gni seg mot noen i fem minutter vil jo være langt lavere, men man er altså fortsatt dømt for voldtekt. Eller har jeg misforstått, apan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Unik
![]() |
#72 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Ingen vits å anmelde voldtektNår man leser aviser og slikt får man fort et inntrykk av at det er mer ansvarsfraskrivelse blant unge i dag slik som Harriet sier. Ihvertfall gjør jeg det.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|