Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli belært av folk som kan mindre om emnet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 11:31   #61
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnet

Jeg har ting jeg kan mye om, som jeg aldri går inn i debatt om. Rovdyr er en slik ting.
Folk sier de rareste ting, men noen ting er bare ikke verd det.

Derimot er jeg ganske lettfyrt på andre ting og har hyttet med pekefingeren litt i overkan ofte

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 11:36   #62
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gitt opp å snakke med søsteren min om slanking. Der er hun selvutnevnt ekspert.

Gammel 21-01-14, 14:32   #63
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg takler det med veldig, veldig lite klasse. Jeg avbryter veldig fort med "VISSVASS!".

Og det til tross for at jeg kan være ikke så rent lite bedrevitende selv. :selvinnsikt, i det minste:

Japp, der har du meg og.

Jeg kan og dryppe litt sarkasme og ironi.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 15:11   #64
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hmmm... Innser at det å jobb med IT faktisk er en fordel her. IT er virkelig ikke noe som mange prøver å belære noen om uten at de faktisk vet noe om det.

Tiltredes. Jeg føler meg ofte privilegert som driver med noe som ikke alle og enhver har sterke meninger om. Ingen forståsegpåere i selskapslivet og ingen fjollete avisinnlegg som forklarer hvor uendelig dumme vi er alle sammen.

Sitat:

Ulempen er jo at man evt. blir brukt til IT-support, og det er jo ikke det som egentlig er fagfeltet mitt. Men, man bidrar så godt man kan da.

Heh, ja, men denne fungerer forbløffende ofte:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tech_support_cheat_sheet.jpg (53,4 KB, 82 visninger)
Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 17:36   #65
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Høhø, jeg tenker litt sånn om norsklæreren min nå. Folk som skriver med Comic Sans som font og bruker smileyer som tegnsetting har ikke egentlig så mye tyngde når de sier at jeg skriver for kompliserte setninger.

Ellers - talk to the hand. Jeg tar ikke slikt så tungt.

Det er da ikke det ytre som teller, ei heller når det gjelder fonter. Jeg liker godt Comic Sans, (visste ikke at det var frowned upon før jeg havnet på FP, og etterpå har jeg brukt det bare på trass- se signaturen min ) men jeg håper da jeg har tyngde som fagperson likevel. Smileys som tegnsetting slår jeg dog hardt ned på, det skal jeg ha.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 17:50   #66
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarer ironisk og sarkastisk, tenker mitt, type; "Nek", "Tulling", "Tosk", et stempel som følger vedkommende til graven. Jeg gidder sjelden å gå inn i store diskusjoner dersom vedkommende trosser mine anbefalinger mht jobben min, da jeg krysser fingrene og håper det går til helvete, hvilket det ofte gjør. Da er den beste fryd skadefryd.

Sist redigert av Fløyel : 21-01-14 kl 17:55.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 17:56   #67
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min beste venninne vet alt om barn og barneoppdragelse og sånt. For ti år siden kunne jeg si at det får vi snakke om igjen når du eventuelt får barn. I dag kan jeg ikke si det, hun kan ikke få barn. Men hun har fremdeles svar på alt om temaet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 19:32   #68
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hmmm... Innser at det å jobb med IT faktisk er en fordel her. IT er virkelig ikke noe som mange prøver å belære noen om uten at de faktisk vet noe om det.
Etter å ha sett ganske så mange mentale "gardiner" gå ned når jeg har fortalt hva jeg jobber med, så begrenser jeg meg til å si IT, ikke fordype akkurat hva jobben består av, når noen spør.
Ulempen er jo at man evt. blir brukt til IT-support, og det er jo ikke det som egentlig er fagfeltet mitt. Men, man bidrar så godt man kan da.

Jeg har jobbet mye med it og ble aldri belært da nei.

Jobber man som lege derimot. Himmel. Da kan alle mer.

Gammel 21-01-14, 19:50   #69
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mener du at dere synes det er irriterende når man som pasient slår i bordet med ting man har lest på Internettet?

Gammel 21-01-14, 19:54   #70
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mener du at dere synes det er irriterende når man som pasient slår i bordet med ting man har lest på Internettet?

Det kommer helt an på om pasienten skjønte det de leste eller ei.
De fleste som er skikkelig flinke i sitt fag, uansett fag er greie å forholde seg til, for de antar at andre er like flinke i sitt fag.
Folk som ikke kan noe, de antar at andre heller ikke kan noe, og tror at alt er liksom åpent for synseføling og debatt.

Gammel 21-01-14, 19:54   #71
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Haha.
Jeg havner endel i den, og da innen emnet autisme, autismeforskning, og ikke minst autisme og kosthold.
Jeg PRØVER å bare jatte. Men det ender ofte med at jeg jatter bittelitt, holder kjeft en stund, lar de ro seg GODT utpå galskapen, før jeg kommer med en triade, reiser meg, takker for meg og går.

(jeg har skremt livskiten av to klasser med helsefagarbeidere i dag. *innser* De kommer iallefall ALLTID til å hilse pent på foreldre og søsken på jobb, og de kommer ALDRI til å si "jeg hørte om noen som ble KURERT av autisme ved å leve glutenfritt" Mohaha.)

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:03   #72
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Det kommer helt an på om pasienten skjønte det de leste eller ei.
De fleste som er skikkelig flinke i sitt fag, uansett fag er greie å forholde seg til, for de antar at andre er like flinke i sitt fag.
Folk som ikke kan noe, de antar at andre heller ikke kan noe, og tror at alt er liksom åpent for synseføling og debatt.

Ser den, og ofte er det vel sånn. Samtidig er vel det der en selvtillitsgreie? Mennesker uten selvtillit vil vel ofte tro at andre har rett uansett hvor lite peiling de har. Samtidig er vel folk med dårlig selvtillit neppe de menneskene vi diskutere her, siden de sjelden er belærende. :innser:

Gammel 21-01-14, 20:04   #73
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror min lege hater dette. Jeg har to ganger funnet tilstander som har passet med mine symptomer på nettet/i bøker og begge gangene har hun virket sur og sagt at jeg sannsynligvis tar feil. Men hun har gått med på tester og begge gangene hadde jeg rett. Så følte vel egentlig at hun tvilte på meg fordi andre ikke er kritisk til kilder evt. er hypokonder.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:15   #74
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Haha.
Jeg havner endel i den, og da innen emnet autisme, autismeforskning, og ikke minst autisme og kosthold.
Jeg PRØVER å bare jatte. Men det ender ofte med at jeg jatter bittelitt, holder kjeft en stund, lar de ro seg GODT utpå galskapen, før jeg kommer med en triade, reiser meg, takker for meg og går.

(jeg har skremt livskiten av to klasser med helsefagarbeidere i dag. *innser* De kommer iallefall ALLTID til å hilse pent på foreldre og søsken på jobb, og de kommer ALDRI til å si "jeg hørte om noen som ble KURERT av autisme ved å leve glutenfritt" Mohaha.)

Ha, ha, jeg hadde en kvinnelig kollega som insisterte på å klemme en elev med asperger (hvis eleven ikke hørte etter når du snakket til h*n var det ofte bare å si: enten hører du etter eller så må jeg ta på deg.... Klemming gjorde at alt bare låste seg.). Min kollega visste nemlig bedre.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 10:03   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ikke det ytre som teller, ei heller når det gjelder fonter. Jeg liker godt Comic Sans, (visste ikke at det var frowned upon før jeg havnet på FP, og etterpå har jeg brukt det bare på trass- se signaturen min ) men jeg håper da jeg har tyngde som fagperson likevel. Smileys som tegnsetting slår jeg dog hardt ned på, det skal jeg ha.

Hehe, ja, jeg sier det litt med et selvironisk flir, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 11:44   #76
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har jobbet mye med it og ble aldri belært da nei.

Return to the mothership!

Chiffre: Det var en fin illustrasjon

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 15:33   #77
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Ser den, og ofte er det vel sånn. Samtidig er vel det der en selvtillitsgreie? Mennesker uten selvtillit vil vel ofte tro at andre har rett uansett hvor lite peiling de har. Samtidig er vel folk med dårlig selvtillit neppe de menneskene vi diskutere her, siden de sjelden er belærende. :innser:

De menneskene vi snakker om her har kanskje ikke noe problem med selvtillit, men kanskje heller selvinnsikt?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 15:53   #78
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke ekspert i noe - en sånn som kan litt om alt, og det lille jeg kan, det plager jeg omgivelsene med.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:10   #79
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Få som forsøker å belære meg gitt *regnskapsfører*

Men jeg har korrigert en og annen oppfatning om hvordan ting henger sammen i virkeligehten, av og til, da. Fakta er fine greier.

Gammel 23-01-14, 21:14   #80
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Få som forsøker å belære meg gitt *regnskapsfører*

Ikke engang en freidig nyutdannet revisor?

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.