|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
fri
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?
Ja, Stoff og Stil ligger utenfor Drammen, og der er det kjempebra utvalg og skikkelig billig. Ellers synes jeg ikke det er imponerende utvalg i Oslo. Enten er det skikkelig dårlig utvalg og kjipe stoffer på vanlige sybutikker, eller så er det skikkelig dyrt på eksklusiver butikker. Og jeg finner sjelden noe jeg liker på innvandrerbutikkene, synes det er litt for mye glorete og simpel kvalitet. Men man kan jo selvsagt gjøre kupp innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg kjøper alltid skikkelige sko som ofte koster en del. Klærne mine forøvrig kjøper jeg ofte hos H&M. Jeg er egentlig veldig lite fornøyd med meg selv på det siste punktet der. Jeg føler at terskelen for å kjøpe nye ting blir lav (det er jo så billig ...
![]() |
#63 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg handler alt på lindex , hm og kapphal [skrives vel ikke sånn..][for de det er de butikkene vi har her, eller vi har ikke HM men der shoppes det på nett eller når jeg er i Bodø], uten om ute\fritids klær. Det handles på sportsbutikk, wistex og sånne plasser.
![]() |
#64 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg handler stort sett bare på KappAhl og Lindex, og en sjelden gang på H&M. Men - det siste halvåret har jeg beveget meg inn på butikker jeg aldri turde å gå innom før. Nå føler jeg at jeg har råd. Kjøpte meg et kjempefint og dyrt skjørt i vinter, men var råskuffet når jeg oppdaget at det ikke kan vaskes. Så nå ligger det der. Da føler jeg at jeg like gjerne kunne kjøpt åtte skjørt på H&M. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Skrekkøgle
|
Jeg finner alltid masse pent på innvandrerbutikkene. Spesielt en som heter Lakshmi, og også på Sheiks Fashion, men der er det ganske dyrt, om man skal ha kvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg har lite av det dyreste tøyet, men mye av det i midtsjiktet. Er glad i Filippa K, Marlene Birger, Noa Noa, MNG, Floyd, Mods of Norway osv.
![]() |
#68 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Varierer.. men jevnt over billige klær. Spesielt det siste året pga vektnedgang. Dessuten er jeg sånn som skifter stil og går lei fort.. så da er det kjekt med billig
![]() |
#69 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Nå har jeg lest noen flere innlegg, og det slår meg at flere føler for å rettferdiggjøre at man kjøper dyrere klær etterhvert som man får mer penger (iallefall litt rettferdiggjøring i en bisetning e.l.). |
![]() |
![]() |
#70 |
er her
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Mye billig og litt dyrt.
![]() |
#71 |
Introvert optimist
|
Jeg er så enig. Etter min mening bør man, når man er kommet i en sånn situasjon at man ikke behøver å se på prisen lenger, heller tenke mer på hva man kan gjøre for andre enn på hvor mye mer man kan bruke på seg selv.
![]() |
#72 |
intro
|
Jeg er såpass grunn at jeg blir riktig glad av fine klær, jeg.
![]() |
![]() |
#73 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?En venninne sa noe pent en gang... At dersom hun ville kjøpe seg noe nytt, som var relativt dyrt, så sjekket hun alltid at hun kunne gi minst halvparten av det beløpet, til fattige/trengende først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Leser
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Diskusjonen ble ikke helt som jeg hadde trodd, men jeg formulerte meg nok dårlig da jeg skrev første innlegget mitt. Jeg skrev innlegget mitt fordi jeg irriterer meg over meg selv som kan finne på å kjøpe dritdyre helt enkle ting (som jeg like gjerne kunne ha funnet "hvorsomhelst") og samtidig kjøpe kjempebillige, men akk så lite kvalitet, på klær hvor jeg burde ha lagt ned litt penger. For min del skyldes dette at jeg ikke er så mye i butikker og når jeg må ha noe kjøper jeg det der det er lettest for øyeblikket. Og da blir det mange slike "merkelige" kjøp.
Jeg synes ikke dette er noe som gjelder klær spesielt? Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor du mener at det du gjør - innvestere i eiendom - er så mye bedre? Er ikke dette også et overforbruk? Jeg kan heller ikke se at det er bedre å bruke penger på kultur, på bil, på bøker etc. Alt dette er jo ting man gjør i egeninteresse. Jeg har brukt ufattelig mange penger på bøker - det hadde utvilsomt vært mer fornuftig (fra et forbruksståsted og et økologisk ståsted) å lånt disse bøkene på biblioteket. Hadde det ikke? Og er det ikke det samme med deg? Hvis du har brukt pengene dine til å innvestere i eiendom, kunne du ikke ha greid deg med mindre? Det er absolutt ikke økologisk å bruke energi på å varme opp ekstra kvadratmeter. Forbruk er forbruk.
![]() |
#75 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg kjøper klærne mine på kjedebutikker, alt fra HM til Oasis til Popin. Det er nok ingen dyre eksklusive designer klær i min garderobe, selv om jeg helt sikkert hadde hatt råd til det. Jeg er nok for gnien
![]() |
#77 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg er egentlig en racer på å finne ting på salg - og utnytte meg av tilbud.
![]() |
#78 |
Shake it out!
|
Jeg er en av dem som nå kjøper dyrere klær fordi vi har bedre råd. Men jeg forstår ikke helt hva du snakker om, for for meg handler det ikke om å kjøpe mengder med klær som jeg knapt bruker. For meg handler det om å kjøpe kvalitet som varer. Altså stikk motsatt! De dyrere klærene jeg har kjøpt i mitt liv (jeg skriver dyrere, ikke dyre, for vi snakker ikke om klær til tusenvis av kroner) er med veldig få unntak klær som jeg har brukt i årevis. Billigklærene jeg har kjøpt på H&M varer knapt en sesong før de ryker i sømmer, krymper eller mister farge og/eller fasong. Så for meg handler det å kjøpe kvalitet nettopp om å ikke ha så stor andel av bruk og kast.
![]() |
#80 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Det meste mitt er kjøpt på butikker som H&M og Lindex, jeg får spader av dyre designerklær. Hadde jeg vært millionær så hadde jeg nok handlet litt dyrere klær, men siden jeg ikke er det (enda) så blir det billigklær på meg! Handler heller litt oftere, da jeg elsker å shoppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|