Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Les Miserables - filmen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-13, 18:38   #61
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Les Miserables - filmen

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Nå har jeg nettopp sett den for andre gang. Den er fantastisk - løp og se!

Jeg løper NÅ!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 19:17   #62
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vet ikke om jeg får rotet meg på kino, men skal få den med meg. Så musicalen 4 ganger da den gikk på Det Norske Teatret i -88 eller hva det var. (Kan skylde på at det var nær familie med...)

Hvordan er sangprestasjonene? Jeg kjenner jeg er litt skeptisk der.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 19:45   #63
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sangprestasjoner trenger ikke å være helt på ordentlig musikalnivå på en sånn film, synes jeg. Det følte jeg veldig på filmatiseringen av "Phantom of the Opera", for eksempel. Det Gerard Butler mangler på sangprestasjon (altså, han synger ikke dårlig, men han har heller ikke operakvalitet på stemmen sin) tar han igjen i alt annet. Og så har du alle spesialeffekter og det at man kommer så mye "nærmere" på historien i tillegg.

Gammel 20-01-13, 19:50   #64
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men så vidt jeg forstår, er dette en elsk-eller-hat-film? Ingen som hatet den? :i tvende sinn:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 20:13   #65
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke hørt om noen som har hatet den enda, iallfall.
Og sangprestasjonene var helt ok - mange var veldig bra. Jeg likte filmen enda bedre andre gang jeg så den, da var lyden bedre.

Åh, den er fin! Jeg vil se mer.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 22:42   #66
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Har ikke hørt om noen som har hatet den enda, iallfall.
Og sangprestasjonene var helt ok - mange var veldig bra. Jeg likte filmen enda bedre andre gang jeg så den, da var lyden bedre.

Åh, den er fin! Jeg vil se mer.

Og dette er jo første gang det synges live på film på den måten.

Gammel 21-01-13, 00:26   #67
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men så vidt jeg forstår, er dette en elsk-eller-hat-film? Ingen som hatet den? :i tvende sinn:

Må innrømme at jeg er litt skuffa. Så på klokka tre ganger i løpet av filmen og var ikke i nærheten av å felle en tåre. Men hatet den ikke, angrer ikke på at jeg så den (men kommer ikke til å se den igjen).

Gammel 21-01-13, 08:10   #68
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Jeg så den i går og kikket ikke på klokken en eneste gang. Vi var 5 venninner som gikk sammen og alle var enige om at vi hadde storkost oss. Sangprestasjonene og skuespillet var helt supert syntes vi! :-)

Gammel 21-01-13, 18:21   #69
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Tja. Det er vel ganske så opplagt at de som hater denne typen film ikke kommer til å gå for å se den?

Jeg mener - min mann kommer garantert ikke til å se denne filmen. Han ble lurt til å gå på Moulin Rouge! fordi noen påstod at "Til å være musikal er den bra!". Han går neppe fem på en gang til ...

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 18:25   #70
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tja. Det er vel ganske så opplagt at de som hater denne typen film ikke kommer til å gå for å se den?

Jeg mener - min mann kommer garantert ikke til å se denne filmen. Han ble lurt til å gå på Moulin Rouge! fordi noen påstod at "Til å være musikal er den bra!". Han går neppe fem på en gang til ...

Men er det ingen som meg?! :skingrestemme: Jeg elsket Moulin Rouge og liker musicals ganske godt. Men sånn som denne filmen omtales, antar jeg at jeg enten kommer til å elske den eller irritere meg til døde om jeg går og ser den. Jeg har stående invitasjon om å bli med noen venninner for å se den på onsdag, og jeg aner ikke om jeg skal eller ikke.

Gammel 21-01-13, 18:26   #71
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Men er det ingen som meg?! :skingrestemme: Jeg elsket Moulin Rouge og liker musicals ganske godt.

Da har iallefall filmen en fair sjanse.

Gammel 21-01-13, 18:27   #72
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Klart du må se den!
Barnerollene er fantastiske, synes jeg: Både Cosette, Eponine (?) og han lille rebelske gutten.

Gammel 21-01-13, 18:31   #73
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Men er det ingen som meg?!

Dette er et lurespørsmål, sant? Selvsagt er det ingen som deg, Toffskij. Du er rett og slett unik.

Gammel 21-01-13, 18:41   #74
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Forestill deg at jeg sang hele det forrige innlegget med dramatisk musicalstemme.

Gammel 21-01-13, 18:58   #75
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er den for tøff for en tolvåring?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 19:05   #76
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Er den for tøff for en tolvåring?

Jeg hadde med mine smågutter på (nettopp fylt) 10 og 13 år og det gikk kjempefint - 10-åringen var med både fredag og lørdag og sang "Do you hear the people sing" av full hals!

Gutta kjenner historien da og har sett en miniopsettning av Les Mis med storebror på 16 i rollen som Enjorlas.

When tomorrow comes
Gammel 21-01-13, 19:07   #77
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Klart du må se den!
Barnerollene er fantastiske, synes jeg: Både Cosette, Eponine (?) og han lille rebelske gutten.

Åh ja, Gavroche var fantastisk!

When tomorrow comes
Gammel 22-01-13, 22:17   #78
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Forestill deg at jeg sang hele det forrige innlegget med dramatisk musicalstemme.

Jeg merker at det klarer jeg (heldigvis?) ikke.

Men det er ganske opplagt at du må få dette med deg på onsdag, ikke sant?

Gammel 22-01-13, 22:20   #79
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så den i går. Den var kjempefin, men faktisk litt langdryg i enkelte sekvenser. Men jeg har et livslangt kjærlighetsforhold til boken, og den er jo mildt sagt litt langdryg i enkelte sekvenser, den også.

Og Marius gikk opp i fistel litt ofte.

Gammel 22-01-13, 23:03   #80
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så den i kveld sammen med jentene og min mor. Eldste jenten min gråt flere ganger, både av sangene og fordi det var så trist. Hun elsket den! Hun yngste spurte om så mye rart at jeg av og til lurer på om hun følger med i det hele tatt. Tror hun ble så oppslukt av sangene at hun ikke fikk helt med seg teksten. Selv syns jeg den var knallbra! Litt langdryg ja, innimellom, men utrolig godt laget, og skuespillerprestasjonene syns jeg var utrolig bra. Men Russel Crowe var kanskje litt for snill i starten? Andre musikaler jeg har sett har ofte helt perfekt studiosang og sånt irriterer meg lett. En annen positiv ting med filmen er at den var veldig lett å forstå i forhold til andre versjoner der bl.a. Marius har blitt fremstilt som halvhjertet og ikke med i gjengen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.