Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-12, 08:40   #61
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Mari Boine er grusom å høre på altså. Huff.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 11:44   #62
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at det var dumt med alt styret rundt Bruce på forhånd, men jeg synes han passet greit inn og ikke tok for mye fokus mens han var på scenen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 11:46   #63
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hørte ingenting om Bruce på forhånd, lite om det i Reiseradioen.
Vi likte konserten, så den i reprise på kvelden for å skåne barna for all oppmerksomheten omkring dagen. Synes det var akkurat passe med innslag og sang og jeg liker fremdeles Knausgård veldig.

Gammel 23-07-12, 11:58   #64
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte ikke Eidsvåg og Sivertsen/Vinnie-greia, men alt det andre syns jeg var fint og alt sammen var verdig anledningen.

God natt, kjære Oslo er en av de fineste sangene jeg vet så da rant tårene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 13:39   #65
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det blir trist når mediene sier hvert kvarter "... og kanskje Springsteen kommer!", "... nå er gitar tech´en til Springsteen her!", "... nå er trailern til Springsteen her!", det blir i mine øyne et feil fokus.

Det var vel også grunnen til at Springsteen sa at han var skeptisk til å stille opp, at han ikke ville ta for mye fokus.

Ja ikke sant?! Det var jo en veldig vanskelig greie det der. Hvis de hadde annonsert at Bruce kom, så ville man kanskje risikert at det ble veldig mye "gleder oss til å se Bruce! Også gratis, a gett!", og det ville gitt mye fokus på at Springsteen-fans kunne få sitt, liksom. Så jeg skjønner jo at det heller ble gjort på denne måten. Men mediene kunne jo godt spart seg litt, da. (Vi som var på konserten fikk dog ikke med oss noe om gitar-techer og denslags).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 20:14   #66
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg som fulgte arrangementer gjennom media og ikkje live, synest eg det blei mykje styr rundt Bruce. Særleg i og med at han la så stor vekt på at han ikkje ville "stjele showet", på førehand. Han deltok på ein elegant og audmjuk måte, og det passa veldig godt inn. Derfor blei det veldig øydeleggjande med NRK-studio som overtok etter konserten, med "Også kom Bruce!" Det var jo akkurat det personfokuset dei ville unngå, ifølgje intervjuet med Little Steven, på Kveldsnytt kvelden før. (Ja, eg har kun hatt NRK dei siste dagane).

Eg er einig angåande DeLillos si låt. Vanlegvis liker eg Lillo-Steenberg sine enkle og litt naive tekstar om vanskelege tema, men dette blei for enkelt og for naivt om noko som er for stort og vanskeleg. Det blei litt sånn respektlaust-enkelt, istadenfor fint-enkelt, som det ofte er elles.

Mari Boine? Eg liker ikkje musikken hennar, men eg liker det ho representerer og trur og det er mykje som kulturformidlar at ho fortener ein plass i slike samanhenger.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 20:20   #67
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg må bare få si t jeg ble rasende inni meg av teksten til De Lillos. Her han dimlingen helt idiot? Jeg syntes låten var direkte ufin. Nå aser jeg meg opp igjen.

Gammel 23-07-12, 20:24   #68
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg må bare få si t jeg ble rasende inni meg av teksten til De Lillos. Her han dimlingen helt idiot? Jeg syntes låten var direkte ufin. Nå aser jeg meg opp igjen.

Helt enig. Jeg ble en blanding av sur, og flau på deres vegne, over at de kunne finne på å fremføre noe så smakløst, plumpt og dessuten dårlig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 20:26   #69
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Og jeg er vanligvis en DeLillos - tilhenger. Og så skriver jeg fra iPhone.

Gammel 23-07-12, 20:29   #70
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Helt enig. Jeg ble en blanding av sur, og flau på deres vegne, over at de kunne finne på å fremføre noe så smakløst, plumpt og dessuten dårlig.

Takk der var ordet jeg ikke fant, plumpt! Og Irma, ja, puteflaut! DeLillos sin låt var puteflaut og plumpt!

Jeg likte Eidsvåg sin sang, jeg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 20:42   #71
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg likte Eidsvåg sin sang, jeg.

Eg og. Han fekk fram perspektivet mellom det fjerne som vi les om i avisa og det som kom så alt for nær oss, på ein veldig fin måte.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 20:58   #72
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg er enig, men samtidig så overrasker det meg ikke. Dette er jo sånn omtrent alt de lager er. Ville vært merkelig om de kom med noe annet egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 21:01   #73
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sanden til Delillos orket jeg ikke å høre mere på etter at halve sangen var ferdig.
Den var fæl, både tekst og melodi.

Barn av regnbuen er for meg en sang som minner meg om barndommen min, da det var min yndlingssang, fra før jeg kunne prate rent. ( en himmel full at terner....sang jeg)

Jeg synes konserten var stort sett bra. Knausgård var kanskje den som overrasket meg mest, i posetiv retning.

Gammel 24-07-12, 01:20   #74
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

men DeLillos sin sang var jo ... tja, respektløst, upassende...

Jeg oppfattet den ikke sånn, der jeg sto.
Først reagerte jeg, men etterhvert synes jeg det ble litt enkelt, rett fram, naivt og ærlig.
Respekterer at andre reagerer på den, og spesielt hvis overlevende og pårørende gjør det.
Jeg er ingen av delene, men jeg er mer enn gjennomsnittlig sår når det gjelder Utøya, ettersom jeg har en lang historie med den, og jeg synes sangen var grei.

Gammel 24-07-12, 10:02   #75
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerte også på DeLillos. Plumpt og flaut, var det.

Gammel 27-07-12, 21:13   #76
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hørte først sangen i ettertid, og reagerte på den utrolig direkte, banale og tildels taktløse måten de presenterte tematikken på. Jeg reagerte også på selve melodien. Etter å ha nynnet litt inni meg, så manglet det egentlig bare at de sang:

...han sa det var grusomt,
men at han var nødt.
Selv om det var brysomt
så smilte han støtt....

Morgan Ka-ane - var hans navn. Og så litt raskere western-tromming.....

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:24   #77
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DeLillos sank virkelig flere hakk i min aktelse etter den sangen der, og jeg har egentlig alltid hatt litt sansen for dem.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 15:26   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De Lillos sangen var så forferdelig at jeg orker nesten ikke tenke på det. Så utrolig plump, smakløs, elendig og totalt upassende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 18:51   #79
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmmm, jeg skjønner at det er jeg som er sær...

Gammel 28-07-12, 22:34   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De Lillos-låta er vel i tillegg til å være ganske så plump og teit, en så godt som ripoff av en Kjøtt-låt. (Men jeg husker ikke hvilken nuh.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.