Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Baker du cupcakes eler muffins?
Muffins 154 87,50%
Cupcakes 4 2,27%
Baker ikke 11 6,25%
Dustepoll 7 3,98%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 20:56   #61
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Nå var det vel jeg som kom med "jeg baker ikke cupcakes, jeg baker muffins"-uttalelsen, og jeg vil gjerne påpeke at det bare handler om at jeg er skikkelig utrendy. Jeg har ingenting i mot pøntemuffins, jeg har ingenting i mot shabby chic, jeg har ingenting i mot beige skjerf med stjerne på, eller noe som helst sånt, alt sammen kan være riktig så artig.
Det er bare ikke min greie.
Jeg sier muffins. Jeg skjønner hva folk mener når de sier cupcakes, jeg bare sier det ikke selv.

Jeg er også litt her. Dette minner meg litt om meg og klær, der er jeg også rimelig utrendy. Jeg ser i motetrådene at det brukes navn på ulike klær som ikke kunne falt meg inn å bruke, det ligger liksom ikke i mitt naturlige (eller begrensede) ordforråd. Derfor blir jeg litt fnisete av å tenke på at jeg skal kalle noe jeg putter i muffinsformene mine for cupcakes. På tross av at jeg har skjønt at det er definisjonsforskjell på disse to tingene. Men jeg fniser ikke av andre altså, jeg bare konstaterer at det finnes en del områder hvor jeg ikke har opparbeidet meg nok interesse til å holde meg oppdatert.

Gammel 30-10-11, 21:07   #62
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Pøh- begynn å kalle det koppekake, så skal jeg kanskje vurdere det.

Det høres fantastisk ut på trønders. Koppkak. Bare prøv, folkens!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:08   #63
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koppkak- med karsk? Ja, kanskje det...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:36   #64
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

"Cupcakes må ikke forveksles med muffins. Muffins bakes som regel ved at man blander de våte og de tørre ingrediensene hver for seg og deretter rører de raskt sammen. Cupcakes inneholder som regel mer fett og sukker og lages på samme måte som sukkerbrød"

Sitat fra boka cupcakes av Cheryl Lindblad

jada, det er to forskjellige ting. men begge deler heter muffins på norsk.

Gammel 30-10-11, 22:11   #65
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, det gjør det og jeg baker alltid muffins, jeg.

Gammel 30-10-11, 22:38   #66
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Says who?

Muffins er også et engelsk ord. Og nå har vi lært et nytt - cupcakes.

(Fatter ikke hvorfor jeg engasjerer meg sånn i denne tråden - jeg er helt uinteressert i temaet, egentlig. )

Gammel 30-10-11, 22:42   #67
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Jeg identifiserer meg ikke med Cupcakes liksom. Ikke med muffins heller for den saks skyld, har visst bare bakt det 2-3 ganger...

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:47   #68
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Says who?

Muffins er også et engelsk ord. Og nå har vi lært et nytt - cupcakes.

(Fatter ikke hvorfor jeg engasjerer meg sånn i denne tråden - jeg er helt uinteressert i temaet, egentlig. )

Men vi har ikke tradisjon for å skille på disse to. Eller, i hvert fall har ikke Ingrid Espelig Hovig det. Hun kaller det som i følge definisjonen er cupcake for muffins. Eller egentlig baker hun en mellomting for hun har jo bær på den.

Vi baker muffins og spiser samtlige til dessert eller til fest. I Amerika spiser de typisk "muffin" til frokost og cupcakes på fest.

Gammel 30-10-11, 22:48   #69
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Her lagar me muffins, og dersom dei blir pynta så er det berre melis. Ingen av oss er så begeistra for smørkremen.

Gammel 30-10-11, 22:48   #70
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Muffins, gidder ikke alt det styret med pyntinga.

Bill.mrk: "Enkel glasur på"

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 06:35   #71
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaller alt muffins, rett og slett fordi jeg alltid har gjort det. Jeg liker ikke å bake, så store dilleprosjekter prøver jeg å lure meg unna.

Gammel 31-10-11, 07:47   #72
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Muffins - fordi jeg synes det smaker best. Favorittene er med eple, kanel og vaniljekrem eller med store biter av hvit og mørk sjokolade.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:00   #73
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Må man pynte? ynter aldri:

Gammel 31-10-11, 08:09   #74
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Baker begge deler, hvert til sitt bruk. Jeg kan godt finne på og variere mellom f.eks. banankake med melis og marsipankake også. :villoggal:

Svarte forøvrig dustepåll, hvilket jeg mener dette er.

Gammel 31-10-11, 09:13   #75
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg baker det som passer til anledningen, men jeg må innrømme at jeg sliter litt med å klare å definere helt hva som er hva bestandig.
I mitt hode har jeg kommet frem til at det ikke spiller noen rolle, så lenge de sklir ned hos de som blir servert dem. Selv tåler jeg lite av både det ene og det andre, så jeg foretrekker skolebrød.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 09:18   #76
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg identifiserer meg veldig med cupcakes. Det e jo så moro å pynte.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 09:18   #77
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Muffins - fordi jeg synes det smaker best. Favorittene er med eple, kanel og vaniljekrem eller med store biter av hvit og mørk sjokolade.

Med ostekrem og pynt på toppen. Nam.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:40   #78
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg baker muffins.

Gammel 31-10-11, 10:58   #79
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Kan vel ikke skryte på meg å bake noen av delene, men skulle jeg laget cupcakes så hadde det kun vært med sjokoladekrem på. Ellers hadde muffins vært mer enn bra nok for meg. I barneselskap hadde det nok blitt cupcakes med ett eller annet RÅSA stæsj på tenker jeg.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 15:07   #80
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Er dette cupcakes eller muffins?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.