|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?
Men sånn egentlig, om jeg kun skulle tenkt på MEG, så kunne jeg like gjerne tenkt meg en ferieleilighet midt i en storby.
![]() |
#2 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er ikke hyttemenneske ut fra definisjonen her i tråden.
![]() |
#3 |
Sperret
|
Jepp. Vi bruker heller ikke hytta i stedet for å reise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg vet ikke helt hva jeg er jeg.
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
Dere må snart komme og se hvordan vi har det da!
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Tja, vet ikke hva vi er jeg. Det er uansett ikke aktuelt for oss å kjøpe hytte i nærmeste fremtid, først skal vi ha et større sted å bo, i hvert fall. Vi har mulighet til å bruke familiens hytte omtrent så mye vi vil, men den er 5 timer unna og uten bil blir det sjeldent. Jeg tipper vi vil bruke den mer seinere når vi får oss bil, for den er kjempefin og har stor tomt som er gull for småbarn. Vi får se om den forblir i familien. Jeg er mer opptatt av å beholde mormors hus ved sjøen på Vestlandet, må jeg innrømme. Elsker å være ved sjøen!
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Mannens forutsetning for å gå til innkjøp av hytte var at vi ikke skulle slutte å reise sørover om sommeren. Vi er begge avhengige av skikkelig sol om sommeren, og det kan ikke den norske sommeren garantere. Vi rekker en del helgeturer utenlands også. Det er fremdeles helger nok igjen til hytta, men vi er helt klart mindre hjemme i helgene.
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg skjønner poenget med hytte i og for seg. Mange av naboene her har skaffet seg hytte fremfor å finne seg en enebolig. Vi bor ganske trangt og vi har naboene veldig tett innpå. Det er veldig trygt og hyggelig og lekekompispolitisk bra, men det kan bli litt mye av det gode innimellom. Derfor skjønner jeg de som har hytte en times kjøring unna. Der har man ikke annet å gjøre enn å være sammen ( samt det vedlikeholdet jeg ikke vil ha), ungene løper ikke ut og det er ikke noe man få fikse hele tiden. Jeg skjønner faktisk akkurat det, men jeg hadde ikke orket det likevel.
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Da vi skulle ha hytte var det to ting som var avgjørende for meg. 1) vi skulle ikke ha den på fjellet/skogen (for vi bor jo liksom der fra før) og 2) det å ha hytte skulle ikke koste så mye at vi ikke hadde råd til weekendturer/andre ferieturer.
![]() |
#11 |
maler
|
Hvor har dere hytte egentlig? Norsk eller svensk side? Jeg mener å ha sett bilder før, men jeg har jo hukommelse som en gullfisk.
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
Hehe. Vi har hytte i Lensvika (30 min fra Orkanger sånn ca). Mot Trondheimsfjorden.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Det er mange der jeg kommer fra (midt i skogen, nesten på fjellet) som har hytte litt lenger inn i skogen eller høyere opp på fjellet.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er så heldig å ha foreldre som eier hytte som vi disponerer fritt.
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Jeg er et hjemmemenneske med behov for lufteturer. Gjerne til Roma og sånn.
![]() |
![]() |
#19 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi kjøpte hytte av typen primitiv i 2008, men er ikke der så veldig ofte, dessverre. Det er ca 18 mil å kjøre, og om sommeren er det så mye insekter der at jeg blånekter å være i nærheten. Men på høsten og før insektsesongen er det flott; det er midt i statlig jaktterreng, men også ikke for langt å kjøre fra havet (det er jo på Senja), så egentlig veldig fint. Det som har hindret oss mest i å bruke den mer, har vært mannens ca. 200 reisedøgn i løpet av året, og relativt slitsomme vannforhold når det ikke er snøfritt.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Er dere hyttemennesker?Vi skal aldri, aldri, noensinne ever ha hytte. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|