Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er dere hyttemennesker?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 11:46   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er ikke, men jeg er på vei til å bli tror jeg.
Vi har ikke hatt noen hytte i familien før de siste åra, dog uten vann og strøm. Så vi har ikke vært der så mye.

Nå har vi bygd oss hytte selv. Men ikke på fjellet (det ville jeg ikke). Det er et område som kan brukes hele året, men det er nok finest vår/sommer. Vi skal ha oss båt også tenker jeg.

Synes det blir spennende å se hvordan vår hyttebruk blir. Men den er iallefall bygd for å kunne ta i mot overnattingsgjester og venner, og det er litt viktig.

Men sånn egentlig, om jeg kun skulle tenkt på MEG, så kunne jeg like gjerne tenkt meg en ferieleilighet midt i en storby.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 12:11   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke hyttemenneske ut fra definisjonen her i tråden.

Vi har hytte og det fins ikke noe annet sted jeg slapper av på samme måte som på hytta. Hytta er helt ny og er like stor som huset vårt så jeg kjenner ikke igjen det å skulle presse seg sammen på liten plass.

Vi elsker å reise så vi gjør det i tillegg. Det er ikke slik at det ene nødvendigvis utelukker det andre. Vi ville aldri reist til utlandet alle de helgene vi tilbringer på hytta uansett, det begrenser seg pga tiden. Hytta er såpass nærme at det går fint å reise dit for en helg eller en dagtur om vi heller ønsker det.

Gammel 17-04-11, 16:29   #3
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Vi elsker å reise så vi gjør det i tillegg. Det er ikke slik at det ene nødvendigvis utelukker det andre. Vi ville aldri reist til utlandet alle de helgene vi tilbringer på hytta uansett, det begrenser seg pga tiden. Hytta er såpass nærme at det går fint å reise dit for en helg eller en dagtur om vi heller ønsker det.

Jepp. Vi bruker heller ikke hytta i stedet for å reise.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 12:14   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg er jeg.
Foreldrene mine har en gammel tømmerhytte uten strøm, men med bekkevann i slange slik at man faktisk kan få dusjet.

Syns det er fryktelig koselig å være der. Og avslappende.
Det er telefonsignal bare et sted på tomta, så det er veldig rolig og stille. Men jeg orker ikke være der mer enn et par dager i gangen uansett. Dette er på fjellet, så jeg er der bare på sommeren en gang eller to.

Et vennepar av oss har en nydelig hytte helt nede ved sjøen, med båt og ingen hytter tett inntil. Der elsker jeg å være. Det er bare helt herlig. Så en slik hytte kunn ejeg tenkt meg.
De har strøm, og så samler de regnvann, mens drikkevann må man ha med. Utedo har de også, det er vel det eneste som trekker ned for min del. Vi er også der et par-tre ganger i løpet av sommeren.

Gammel 17-04-11, 13:21   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg vet ikke helt hva jeg er jeg.
Foreldrene mine har en gammel tømmerhytte uten strøm, men med bekkevann i slange slik at man faktisk kan få dusjet.

Syns det er fryktelig koselig å være der. Og avslappende.
Det er telefonsignal bare et sted på tomta, så det er veldig rolig og stille. Men jeg orker ikke være der mer enn et par dager i gangen uansett. Dette er på fjellet, så jeg er der bare på sommeren en gang eller to.

Et vennepar av oss har en nydelig hytte helt nede ved sjøen, med båt og ingen hytter tett inntil. Der elsker jeg å være. Det er bare helt herlig. Så en slik hytte kunn ejeg tenkt meg.
De har strøm, og så samler de regnvann, mens drikkevann må man ha med. Utedo har de også, det er vel det eneste som trekker ned for min del. Vi er også der et par-tre ganger i løpet av sommeren.

Dere må snart komme og se hvordan vi har det da!
Vi er der tirsdag neste uke og til mandag tror jeg. Så bare rop ut!

Gammel 17-04-11, 16:43   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser for over 100K i året, så vår økonomi klarer ikke begge deler.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:16   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tja, vet ikke hva vi er jeg. Det er uansett ikke aktuelt for oss å kjøpe hytte i nærmeste fremtid, først skal vi ha et større sted å bo, i hvert fall. Vi har mulighet til å bruke familiens hytte omtrent så mye vi vil, men den er 5 timer unna og uten bil blir det sjeldent. Jeg tipper vi vil bruke den mer seinere når vi får oss bil, for den er kjempefin og har stor tomt som er gull for småbarn. Vi får se om den forblir i familien. Jeg er mer opptatt av å beholde mormors hus ved sjøen på Vestlandet, må jeg innrømme. Elsker å være ved sjøen!

Gammel 17-04-11, 17:17   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannens forutsetning for å gå til innkjøp av hytte var at vi ikke skulle slutte å reise sørover om sommeren. Vi er begge avhengige av skikkelig sol om sommeren, og det kan ikke den norske sommeren garantere. Vi rekker en del helgeturer utenlands også. Det er fremdeles helger nok igjen til hytta, men vi er helt klart mindre hjemme i helgene.

Når man har egen hytte, så er det å pakke til hytta lett som en plett. Det aller meste finnes jo der allerede. Og siden vi disponerer den alene, er vi bare så nøye med vasking som vi selv kan leve med (og det betyr at vi ikke er særlig nøye).

Gammel 17-04-11, 18:03   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner poenget med hytte i og for seg. Mange av naboene her har skaffet seg hytte fremfor å finne seg en enebolig. Vi bor ganske trangt og vi har naboene veldig tett innpå. Det er veldig trygt og hyggelig og lekekompispolitisk bra, men det kan bli litt mye av det gode innimellom. Derfor skjønner jeg de som har hytte en times kjøring unna. Der har man ikke annet å gjøre enn å være sammen ( samt det vedlikeholdet jeg ikke vil ha), ungene løper ikke ut og det er ikke noe man få fikse hele tiden. Jeg skjønner faktisk akkurat det, men jeg hadde ikke orket det likevel.

Gammel 17-04-11, 18:15   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Da vi skulle ha hytte var det to ting som var avgjørende for meg. 1) vi skulle ikke ha den på fjellet/skogen (for vi bor jo liksom der fra før) og 2) det å ha hytte skulle ikke koste så mye at vi ikke hadde råd til weekendturer/andre ferieturer.

Og begge deler har gått greit.

Gammel 17-04-11, 18:17   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi skulle ha hytte var det to ting som var avgjørende for meg. 1) vi skulle ikke ha den på fjellet/skogen (for vi bor jo liksom der fra før) og 2) det å ha hytte skulle ikke koste så mye at vi ikke hadde råd til weekendturer/andre ferieturer.

Og begge deler har gått greit.

Hvor har dere hytte egentlig? Norsk eller svensk side? Jeg mener å ha sett bilder før, men jeg har jo hukommelse som en gullfisk.

Gammel 17-04-11, 18:21   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor har dere hytte egentlig? Norsk eller svensk side? Jeg mener å ha sett bilder før, men jeg har jo hukommelse som en gullfisk.

Hehe. Vi har hytte i Lensvika (30 min fra Orkanger sånn ca). Mot Trondheimsfjorden.

Gammel 17-04-11, 18:33   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Hehe. Vi har hytte i Lensvika (30 min fra Orkanger sånn ca). Mot Trondheimsfjorden.

Ah. Det kan jeg tenke meg er fint.

Gammel 17-04-11, 18:38   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange der jeg kommer fra (midt i skogen, nesten på fjellet) som har hytte litt lenger inn i skogen eller høyere opp på fjellet.

Gammel 17-04-11, 18:37   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Du skal nok få komme på besøk en gang!

Gammel 17-04-11, 18:48   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Du skal nok få komme på besøk en gang!

Det hadde vært koselig.

Gammel 17-04-11, 18:57   #17
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Jeg er så heldig å ha foreldre som eier hytte som vi disponerer fritt.
Den er relativt ny, stor og inneholder alt vi trenger og litt til. Rommer hele storfamilien om vi ønsker å reise dit alle mann. Det er helårshytte så den brukes like mye sommer som vinter.
Minuset er at det tar litt over 2 timer å kjøre dit men ellers er det helt toppers. Når jeg er der slapper jeg av på en helt annen måte enn jeg gjør hjemme. Hjemme går jeg å ser på alt jeg burde gjort mens på hytta er det liksom ikke noe som MÅ gjøres annet enn å kose seg med mann og barn. Barna storkoser seg også der og jubler hver gang vi skal dit.

Gammel 17-04-11, 19:06   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er et hjemmemenneske med behov for lufteturer. Gjerne til Roma og sånn. Mamma har arvet ei hytte på sitt hjemsted, og vi pleier å være der med dem ei ukes tid hvert år - men aldri i påsken. Da er den nedsnødd. Det tar omtrent like lang tid å dra dit som til Roma, så det blir ikke oftere. Hytta er en liten, primitiv sak med ganske stort vedlikeholdsbehov, så foreldrene mine har et prosjekt eller to i året, og pleier å dra ei uke i forvegen og gjøre unna det verste. Jeg slipper altså billig unna, og synes det er ganske hyggelig og avslappende å være der, men ei uke er i grunnen nok. Hyttedusj, vann på dunk og utedo er liksom ikke sjarmerende over tid. Jeg sender alltid rørleggerstanden en vennlig tanke hver gang jeg kommer hjem igjen derfra.

Gammel 17-04-11, 19:20   #19
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kjøpte hytte av typen primitiv i 2008, men er ikke der så veldig ofte, dessverre. Det er ca 18 mil å kjøre, og om sommeren er det så mye insekter der at jeg blånekter å være i nærheten. Men på høsten og før insektsesongen er det flott; det er midt i statlig jaktterreng, men også ikke for langt å kjøre fra havet (det er jo på Senja), så egentlig veldig fint. Det som har hindret oss mest i å bruke den mer, har vært mannens ca. 200 reisedøgn i løpet av året, og relativt slitsomme vannforhold når det ikke er snøfritt.

Men jeg skal innrømme at jeg elsker å komme hjem til dusjen etter å ha vært der noen dager.

Gammel 17-04-11, 19:35   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi skal aldri, aldri, noensinne ever ha hytte.

Jeg vil se verden. Pyramider den ene dagen, Empire State Building den neste. Jeg vil kjenne hvordan det lukter på helt nye steder der jeg ikke har vært før, ikke på utedoen. Også bor jeg sånn at det er nær Oslo, nær skogen, gangavstand til badestrand, halvtime til Aker Brygge og med stor hage med plenty avstand til naboene. Intet behov for hytte da.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.