|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innstramming av fraværsreglerSkolen skal i alle tilfeller tilrettelegge. Har gutten din behov for spesialundervisning så kan han få jobbe hjemme og ikke få fravær. I alle fall fungerer det slik på VGS, jeg har selv hatt en elev med ME som jobbet hjemmefra i en del dager. Er litt på gyngende grunn her, da h*n fikk vedtak om å ta vgs over to år.
![]() |
#62 |
Passiv
|
![]() Sv: Innstramming av fraværsreglerPerhonen, er det ungdomsskole eller VGS han går på? |
![]() |
![]() |
#63 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innstramming av fraværsregler
Har selv en videregående elev som sliter veldig.Dvs han var videregående elev,han valgte å avslutte til tross for tilbudet om å ta skolen over flere år. Dessverre. Nå viser det seg i etterkant at han har stoffskifteproblemer som antagelig må følges opp, han skal i allefall til lege igjen. Det kan kanskje forklare en del ME lignende symptomer. Jeg føler i allefall at VGS har vært langt mer i møtekommende i forhold til hans problemer og i forhold til tilrettelegging enn de på US i forhold til lillebroren. Veldig fornøyd med VGs |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Pessimistisk Optimist.
Han går på ungdomsskolen, er glad i å være på skolen, sånn passe interessert i skolearbeid, men innser at det er veldig viktig. Har lyst til å utdanne seg til sykepleier, eventuelt lege. Jobber godt hjemme, men har mye fravær. Hjemmearbeidet kan ikke vurderes sier skolen. Jeg har foreslått at de tester ham/gir ham prøver for å få et vurderingsgrunnlag. For selvsagt sitter jo jeg hjemme og gjør leksene hans i tillegg til mitt eget hjemmearbeid. Jeg har jo allverdens tid til det. (For jeg er bare en førskolelærer som leker meg igjennom arbeidsdagen og ikke er sliten når jeg kommer hjem). |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet at mange (de fleste) bedrifter ser på fravær når det gjelder yrkesskoleelever. Helt uinteressant å gi en ungdom med 5 i sveising og 78 udokumenterte fraværsdager lærlingplass. Hjelper lite å være flink til å sveise hvis man velger å bli hjemme halvparten av arbeidstida.
Hvis du har dokumentasjon på at sønnen din har en sykdom som gjør at han er mye borte fra skolen, har skolen plikt til å tilrettelegge for han. Jeg skjønner ikke hvorfor de maser om dokumentasjon hvis du allerede har levert det?
Jepp, slik er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Pessimistisk Optimist.
Jeg tror ikke de syns dokumentasjonen er god nok, og i og med at problemet kan være relatert til skader skjedd i skoletiden kan skolen muligens være bekymret for eventuell søksmål i fremtiden. Jeg vet ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Permakulturell
|
Helt riktig. For å være attraktiv som lærling bør du ha lite fravær eller godt dokumentert dersom fraværet er høyt. Fravær vektlegges i mange tilfeller mer enn karakterer.
![]() |
#68 |
Pessimistisk Optimist.
Kjempeflott Eia |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |