Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-13, 11:22   #661
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Ja det hadde vel tatt seg ut om shoppingen var en kilde til ekte og langvarig glede og i tillegg bedrevet i utstakt grad

Tsk, sånn er det vel ingen som har det.

Gammel 01-03-13, 11:23   #662
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jaja. Sånn går det. En spenstig og opphetet tråd om stereotypier og fordommer og krangler om hvem som har best verdier, ender opp o en boooringntråd om barneklær.

Så du ikke at jeg prøvde å fyr' an opp her nå nettopp? Ved å stille spørsmål om konsum og veier til lykke? Jeg mente det også. ;-)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 11:24   #663
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det hadde vel tatt seg ut om shoppingen var en kilde til ekte og langvarig glede og i tillegg bedrevet i utstakt grad

Sorry men kunne ikke dy meg der....

Jepp, det ville vært både umoralsk og helt forkastelig.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 11:37   #664
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Akkurat der har søsteren min og jeg hatt våre feider. Jeg kjøpte en Trolldress brukt her inne en gang, og den holdt til det første barnehageåret til både Tigerungen og Tigergutten. Det vil si at den holdt til tre barn. I tillegg var det ullinnlegg på den, så det var en helårsdress. Etter at vi hadde den, sverget jeg til Troll og kjøpte dem til fullpris hvis jeg måtte det. Søsteren min var helt himmelfallen over at jeg kjøpte en dress til 1800 kroner, når en HM-dress kostet 500.

Samme her. Vi har kjøpt Troll - noen ganger til fullpris. Begge ungene har brukt dem, og vi har ikke hatt noen andre uteklær i løpet av året bortsett fra regntøy. Til to barn (6 og 8) har vi vel kjøpt til sammen 4 Trolldresser. En periode var de av dårligere kvalitet, men da fikk vi byttet inn i ny dress to ganger. Og jeg har lappet noen av dem på knær og bak. Jeg synes de definitivt er verd pengene.

Gammel 01-03-13, 11:38   #665
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så du ikke at jeg prøvde å fyr' an opp her nå nettopp? Ved å stille spørsmål om konsum og veier til lykke? Jeg mente det også. ;-)

Jo...bare at tråden dabbet så innmari av. Må ha lunch nå kanskje tar den seg opp?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 11:43   #666
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Artikkelen setter søkelyset på ungdomsuniformen som er avbildet og den ungdomsuniformen er godt synlig utenfor Oslo området.

Hva mener du er utenfor Oslo da? Drammen?

Ekstremt sjelden å se Mulberry-vesker blant gymnasiaster og ungdomsskoleelever her jeg bor iallefall.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 11:47   #667
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gymnasiast.

Gammel 01-03-13, 11:47   #668
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det helt greit å kjøpe en dress av god kvalitet når pjokken bruker den hver dag ute fra oktober til april liksom, både gjennom slaps, snø og delvis regn.
Synes ikke 1000 kr er mye da. Jeg har også prøvd HM, og det er helt ok, men jeg opplevere i mye større grad at glidelåser blir ødelagt og slike kjedelige ting. Samt at de ofte er stivere og bevegelseshemmende.

For meg går det i grunn en 1000 kr grense på det meste. Om det tipper over synes jeg det meste blir dyrt, uavhenig av om det er sko, veske, bukse eller jakke. Men noen ganger trår jeg likevel til, som da jeg kjøpte Bergans Dunkåpe på tilbud til 2000 kr. Jeg synes det var MYE. Men jommen er den brukt mye også, denne vinteren i Trondheim. Ufattelig lett, varm og god å ha på. Og jeg kommer garantert til å ha den lenge.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 11:51   #669
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Gymnasiast.

Jeg vet. Jeg virkelig elsker det ordet og ALLE skjønner hva det betyr.

Gammel 01-03-13, 12:00   #670
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten fått en rødprikk til i denne tråden, en skikkelig ufortjent en.

Sutrer du over en rødprikk?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 12:02   #671
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Wear it like a badge of honor.

Gammel 01-03-13, 12:24   #672
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Det er jo hennes første to rødprikker noensinne. Du husker vel følelsen da du mistet prikkedyden selv?

Gammel 01-03-13, 12:27   #673
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hva mener du er utenfor Oslo da? Drammen?

Ekstremt sjelden å se Mulberry-vesker blant gymnasiaster og ungdomsskoleelever her jeg bor iallefall.

Nei vel - er ikke vel bevandret i Drammensområdet men de selger da både Mulberry og Parajumpers der tror jeg (er ikke skråsikker) - og da er det vel en viss kjøpegruppe i Drammen vil jeg tro, men det er kanskje mødrene?

Jeg kjørte forbi en gjeng gymnasiaster (hva kaller man de som gymmer?) fra Ski vgs. her om dagen og om det ikke var Mulberry i sikte så kan jeg skrive kontrakt på at resten av uniformen var godt plassert på over halvparten.

Gammel 01-03-13, 12:30   #674
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Nei vel - er ikke vel bevandret i Drammensområdet men de selger da både Mulberry og Parajumpers der tror jeg (er ikke skråsikker) - og da er det vel en viss kjøpegruppe i Drammen vil jeg tro, men det er kanskje mødrene?

Jeg kjørte forbi en gjeng gymnasiaster (hva kaller man de som gymmer?) fra Ski vgs. her om dagen og om det ikke var Mulberry i sikte så kan jeg skrive kontrakt på at resten av uniformen var godt plassert på over halvparten.

Så utenfor Oslo er altså nærmere Oslo enn Drammen. Jeg kommer ikke fra Drammen, men lurte på hva du mente var utenfor Oslo.

Gammel 01-03-13, 12:31   #675
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo hennes første to rødprikker noensinne. Du husker vel følelsen da du mistet prikkedyden selv?

Vagt. Så mange år, så mange røde.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 12:39   #676
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Standard

Så utenfor Oslo er altså nærmere Oslo enn Drammen. Jeg kommer ikke fra Drammen, men lurte på hva du mente var utenfor Oslo.

Kan vel definere både Drammen og Ski som utenfor Oslo? Jeg bor ingen av stedene - men du finner sikkert uniformsfenomenet i Moss og Voss også.

Gammel 01-03-13, 12:52   #677
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Kan vel definere både Drammen og Ski som utenfor Oslo? Jeg bor ingen av stedene - men du finner sikkert uniformsfenomenet i Moss og Voss også.

Ja, men jeg tror uniformen til 17700 som omtales i artikkelen er relativt uvanlig utenfor Osloområdet.

Gammel 01-03-13, 13:22   #678
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Tenk deg følgende: Du er på et forum du har vært på en stund hvor alt er vakkert og fint og du ikke har fått en eneste rødprikk på tross av at du har skrevet ganske mange tusen innlegg. I løpet av kvelden brygger det opp til væpnet konflikt på forumet. Du deltar i konflikten med relativt mye liv og lyst og engasjement - og etterhvert tar det litt av for deg - fordi en bruker hvis navn skal være unevnt kaller deg Dårlig Mor(TM) og der går jo som kjent grense for de fleste. I løpet av kvelden og dagen etter, oppheter debatten seg, og du fyrer av din første røde prikk fordi du syntes at en meddebattant fortjente det. Du får en hevnprikk tilbake og alt er slik det skal være. jaja, tenker du - det er en rødprikk, det er ikke verdens undergang. Så glir konflikten over, alle kysser og blir venner og samles rundt leibålet for avsynging av kum bah ya. Etterpå vandrer du videre på livets landevei, lukter litt på blomstene og tenker at livet er fint og folk er snille og alt er bra i verden. Da - helt plutselig, seiler en rød prikk inn fra venstre og treffer deg når du minst aner det. Du blir satt ut og oppdager i tillegg at prikken du fikk, var for et svar du hadde gitt på et innlegg som etterpå var endret nesten til det ugjenkjennelige. Heldigvis er du selv av den redelige typen som aldri ville synke så lavt som til å hevnrødprikke, da. Så historien stopper her.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 14:15   #679
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungdomsgjeng observert i går ettermiddag på Mc Donalds i Majorstukrysset. 5 av 7 med Mulberryveske, 4 av syv med CG. Jeg så riktignok ikke om de som hadde uniformen avstod fra burger. Og det kan være det var andre dyre jakker/ vesker inne i bildet som jeg ikke observerte.

Dyre jakker eller vesker er ikke noe syn som er vanlig her jeg bor, liten bygd 20 minutter ut fra Oslogrensa. Men det burde gjøres undersøkelser på dette, det trengs midler.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 15:09   #680
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes 8-900 er innenfor akseptabelt, tusen kroner mer? Not so much.

Hva med 100 kroner mer? Eller 200? Jeg synes det er veldig vanskelig å trekke en grense på det nivået. Snakker vi 1000, 2000 eller 5000 kroner mer blir det derimot ganske enkelt å si at det er for mye for meg og noe jeg aldri ville brukt penger på til barn i vekst.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.