Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-14, 16:12   #641
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er vel litt ulikt hvordan man ser på det. Både vi og barna har veldig mye bøker og på tross av at vi har bokhyller på alle tenkelige steder har vi litt plassproblemer, men vi ønsker oss fremdeles bøker hele tiden. Det skal sies at vi sjelden er på biblioteket da. Vi kunne nok gjort det for barnebøker, men mine bøker vil jeg helst eie selv.

Vi har også masse bøker, derfor har jeg begynt å begrense det. Mye bedre å låne på biblioteket i grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 16:17   #642
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi har også masse bøker, derfor har jeg begynt å begrense det. Mye bedre å låne på biblioteket i grunn.

Ungene låner på biblioteket, men jeg har sluttet, rett og slett fordi jeg pr nå ikke liker å ha press på meg for når jeg må være ferdig med boka. Jeg kjøper kun pocket for de kan jeg gi videre uten noen særlig problemer.

Gammel 16-11-14, 16:24   #643
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Acino: Hvorfor synes du det? Vi har begrenset med plasss i huset, har arvet bøker fra både den ene og den andre, vi har rett og slett ikke plass til ubegrenset med bøker.
Vi låner mye på biblioteket og det er helt topp.

Det svarte jeg vel igrunnen på, sa akkurat det med plassbegrensing/låning på biblioteket. Utover det så synes jeg det er litt trist de som bare ikke ser verdien av bøker generelt, spesielt til barna sine.

Gammel 16-11-14, 16:24   #644
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg skjønner det altså, jeg bare liker å eie bøkene mine, og kunne lese dem flere ganger. Og som polarjenta vil jeg ikke måtte ha press på meg og huske på når de skal leveres. Jeg kommer definitivt til å være blandt de siste som tar i bruk lesebrett også.

Gammel 16-11-14, 16:25   #645
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Utover det så synes jeg det er litt trist de som bare ikke ser verdien av bøker generelt, spesielt til barna sine.

Det synes jeg også. Jeg skjønner jo at folk har ulike interesser, men jeg synes ikke bøker kan sammenlignes med strikking, jogging eller baking. Jeg stusser litt når jeg treffer folk som sier de aldri har lest en bok etter skoletiden.

Gammel 16-11-14, 16:27   #646
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det svarte jeg vel igrunnen på, sa akkurat det med plassbegrensing/låning på biblioteket. Utover det så synes jeg det er litt trist de som bare ikke ser verdien av bøker generelt, spesielt til barna sine.

Men det var da virkelig ikke det det var snakk om da jeg sa de hadde nok bøker hvertfall.
Det er faktisk helt fint at man prøver å begrense det som kommer inn i huset synes jeg, når huset er fullt. De arvet masse bøker etter poden og han fikk til bursdag, jeg ser liksom ikke at det er trist i det hele tatt at man da sier det er nok for nå.

Gammel 16-11-14, 16:29   #647
Chablis
Drømmer

Standard

Ja, jeg skjønner det altså, jeg bare liker å eie bøkene mine, og kunne lese dem flere ganger. Og som polarjenta vil jeg ikke måtte ha press på meg og huske på når de skal leveres. Jeg kommer definitivt til å være blandt de siste som tar i bruk lesebrett også.

Her står lesebrett på ønskelisten min, det hadde vært fantastisk å ha.

Gammel 16-11-14, 18:23   #648
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Da er jeg sånn cirka 97% ferdig med julegaveinnkjøpene og jeg tipper 90 % ferdig med innpakningen av gavene. Noe er underveis i posten.

Juleantrekkene er også på vei hit.

Alt av gjærbakst til jul er klart og medisterkakedeigen står klar til steking nå etterpå.

Nå straks:bestilling av julekort.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 20:14   #649
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Da var julekortene bestilt. I fjor kom jeg aldri så langt, for jeg var så sjaber i formen, så nå er jeg strålende fornøyd med å få orndet det allerede i november.

Gammel 16-11-14, 22:25   #650
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har også begynt å handle inn småting til jul som står seg og som gjerne er på tilbud nå, så blir det ikke så dyrt på en gang i desember. Type sukat til julebrød jeg baker; 10kr nå mot ordinærpris 18kr - småpenger blir mye til slutt det også!

Smart!

Gammel 16-11-14, 22:26   #651
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir nok enda senere.

Gammel 16-11-14, 23:31   #652
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Men det var da virkelig ikke det det var snakk om da jeg sa de hadde nok bøker hvertfall.
Det er faktisk helt fint at man prøver å begrense det som kommer inn i huset synes jeg, når huset er fullt. De arvet masse bøker etter poden og han fikk til bursdag, jeg ser liksom ikke at det er trist i det hele tatt at man da sier det er nok for nå.

Helt enig. At jeg for øyeblikket synes ungene har mer enn nok bøker betyr slett ikke at jeg ikke ser verdien av bøker, men tvert i mot at vi har kjøpt*/fått så mange bøker at jeg ser at det er bøker vi knapt rekker å lese før ungene vokser i fra dem; eldstemann vil attpåtil gjerne lese favorittbøkene mange ganger, og da sier det seg selv at det er grenser for hvor mange bøker vi trenger.

*Jeg liker også å eie bøker, og gjør det visst på vegne av ungene også.

Gammel 17-11-14, 19:46   #653
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Ferdig med å handle julegaver! ��

Gammel 17-11-14, 19:48   #654
Chablis
Drømmer

Standard

Sv: Re: Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Helt enig. At jeg for øyeblikket synes ungene har mer enn nok bøker betyr slett ikke at jeg ikke ser verdien av bøker, men tvert i mot at vi har kjøpt*/fått så mange bøker at jeg ser at det er bøker vi knapt rekker å lese før ungene vokser i fra dem; eldstemann vil attpåtil gjerne lese favorittbøkene mange ganger, og da sier det seg selv at det er grenser for hvor mange bøker vi trenger.

*Jeg liker også å eie bøker, og gjør det visst på vegne av ungene også.

Er flere av oss som liker det.
Derfor vi har begynt å sette litt begrensninger på podens vegne også.
Godt flere er enig med meg.

Gammel 17-11-14, 19:58   #655
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Er flere av oss som liker det.
Derfor vi har begynt å sette litt begrensninger på podens vegne også.
Godt flere er enig med meg.

Ja, altså jeg skjønner godt at man setter begresninger, jeg syns det er helt topp at ungene bruker biblioteket, og de bøkene jeg kjøper til dem er bøker som de gjerne vil lese igjen. F,eks så elsker storebror en pingles dagbok, og da syns jeg det er greit om han har dem selv. Men bøker som leses en gang kan man like gjerne låne på biblioteket.

Gammel 17-11-14, 20:13   #656
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Ferdig med å handle julegaver! ��

Å, så heldig!

Gammel 21-11-14, 10:37   #657
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke begynt med julegaver jeg ...det får bli på desemberlønnen gitt. Men jeg har bestilt julekort, det er jammen ikke verst bare det.

På bokhandelen så jeg at Alexx Alexxander har kommet med en tryllende julekalender i år btw, hvis noen fortsatt er på jakt etter kalender til barna.

Gammel 21-11-14, 10:59   #658
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg har ikke begynt med julegaver jeg ...det får bli på desemberlønnen gitt. Men jeg har bestilt julekort, det er jammen ikke verst bare det.

På bokhandelen så jeg at Alexx Alexxander har kommet med en tryllende julekalender i år btw, hvis noen fortsatt er på jakt etter kalender til barna.

Den fikk ikke så bra score på kalendetesten så jeg.

Gammel 21-11-14, 12:35   #659
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke anelse, jeg hadde ikke hørt om den før jeg så den i går. Husket bare at det var en kalendertråd her et sted, men fant den ikke i farten. Vi har ikke kjøpt.

Gammel 21-11-14, 21:20   #660
millact

Standard

Jeg har fått sendt avgårde julegaver til den ene delen av familien nå i ettermiddag. Da er det ikke så mange som gjenstår faktisk. Regner med å få endel i boks i morgen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.