Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-13, 13:23   #641
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Hun hadde nok fått flettet inn litt om at mannen var helt uskyldig og at jenta var en løgnaktig tøs, kjenner jeg henne rett. Men at hun selvfølgelig syntes at Skype-samtalene var uakseptable.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 13:42   #642
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hun hadde nok fått flettet inn litt om at mannen var helt uskyldig og at jenta var en løgnaktig tøs, kjenner jeg henne rett. Men at hun selvfølgelig syntes at Skype-samtalene var uakseptable.

Såklart. Det er jo denne kynisk kalkulerende jenta som har gjort at livet hennes har blitt slik det har blitt. Det sier seg selv.

Gammel 04-06-13, 15:02   #643
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Hun har nytt godt av å være gift med en småkonge, hun har solt seg i glansen og vært smådronning,

Hun er jo dronning helt av seg selv siden hun er pleie- og omsorgssjef i nabokommunen. Så dette blir jo et dobbelt slag - mot både gubben og henne. Jeg vil tippe denne saken får noe å si for hennes framtidige jobb også, på litt lengre sikt

Pleie og Omsorgssjef, altså!!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 15:03   #644
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hun er jo dronning helt av seg selv siden hun er pleie- og omsorgssjef i nabokommunen. Så dette blir jo et dobbelt slag - mot både gubben og henne. Jeg vil tippe denne saken får noe å si for hennes framtidige jobb også, på litt lengre sikt

Ikke sant det er litt skummelt? Slik hun og broren og ordføreren sjøl har vitnet i dnene saken, og så sitter de i slike posisjoner.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 15:06   #645
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ikke sant det er litt skummelt? Slik hun og broren og ordføreren sjøl har vitnet i dnene saken, og så sitter de i slike posisjoner.

Det er helt forferdelig. Jeg kan ikke forstå at de kan stå i den typen stillinger når de har uttalt seg som de har gjort. Hvordan kan de ha tillit i lokalmiljøet?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 15:21   #646
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er helt forferdelig. Jeg kan ikke forstå at de kan stå i den typen stillinger når de har uttalt seg som de har gjort. Hvordan kan de ha tillit i lokalmiljøet?

Jeg kan i grunnen ikke fatte at noen av dem har tillit lenger jeg. Virkelig ikke. Det er i hvert fall pill råtne lokalmiljøer vi snakker om her hvis de har det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 15:23   #647
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg kan i grunnen ikke fatte at noen av dem har tillit lenger jeg. Virkelig ikke. Det er i hvert fall pill råtne lokalmiljøer vi snakker om her hvis de har det.

Jeg vil tro den er temmelig redusert. Men det er jo vanskelig for ingen får vel gjort noe i nærmeste fremtid uansett. Ja, bortsett fra at man kanskje kunne ha krevd at ordføreren i Skjåk går da.

Jeg tipper at tilliten er mindre enn det som kommer til syne. Ihvertfall håper jeg det.

Gammel 04-06-13, 15:52   #648
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, Jeg bor i en liten kommune og her er ikke pleie- og omsorgsjefen noen småkonge. Ikke sjefen for teknisk heller. Eller andre i ledende kommunale stillinger.
Skjerp dere med den generaliseringen!

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 16:15   #649
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Altså, Jeg bor i en liten kommune og her er ikke pleie- og omsorgsjefen noen småkonge. Ikke sjefen for teknisk heller. Eller andre i ledende kommunale stillinger.

Ikke her heller.

Gammel 04-06-13, 17:08   #650
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var for å si at hun er ikke noen dame som bare sitter hjemme i glansen av sin ektemann da. En dronning i form av at hun har en relativt viktig stilling hun også.
Hvorfor er det feil?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 17:34   #651
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

I min kommune er pleie- og omsorgssjefen en viktig person, det handler og viktige basale behov for folk. Hun er ekstremt komptent vil jeg si, med stor grad av tillit. Så å tenke på at hun og Reidun har samme jobb gjør meg litt fnisete og sjokkert på samme tid.

Gammel 04-06-13, 17:46   #652
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var for å si at hun er ikke noen dame som bare sitter hjemme i glansen av sin ektemann da. En dronning i form av at hun har en relativt viktig stilling hun også.
Hvorfor er det feil?

Fordi det er nedlatende og indikerer at alle som har en ledende stillinger på små plasser er småkonger/dronninger.

Dette synes jeg var nedlatende:

Det er ikke slik alle steder, langt i fra. Jeg er gift med en du ville omtalt som småkonge selv, så jeg vet hva jeg snakker om.

Ellers er jeg veldig enig i at det er kjempeskummelt at brødrene Øygard med fruer tilsammen har så mye makt på et lite sted. For det er halt klart at makten kan utnyttes feil, noe jeg tror det er gjort her. Og jeg hadde ikke hatt tillitt til PLOMS-sjefen, bare så det er sagt.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 18:53   #653
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En pleie- og omsorgssjef har mye makt, ja. Pleie- og omsorg er ofte den største arbeidsgiveren i små kommuner. Legg til at moren til jenta vitnet i retten om at "noen" hadde startet et rykte som sådde tvil om utdannelsen hennes ( innen helse) så stinker det litt, ja.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 19:35   #654
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Fordi det er nedlatende og indikerer at alle som har en ledende stillinger på små plasser er småkonger/dronninger.

Dette synes jeg var nedlatende:

Det er ikke slik alle steder, langt i fra. Jeg er gift med en du ville omtalt som småkonge selv, så jeg vet hva jeg snakker om.

Ellers er jeg veldig enig i at det er kjempeskummelt at brødrene Øygard med fruer tilsammen har så mye makt på et lite sted. For det er halt klart at makten kan utnyttes feil, noe jeg tror det er gjort her. Og jeg hadde ikke hatt tillitt til PLOMS-sjefen, bare så det er sagt.

Jeg har da ikke omtalt noen som småkonge??
Poenget mitt var at hun _ikke_ er ei som (bare) soler seg i glansen av sin mann, hun har sin egen relativt viktige rolle i nabokommunen. Hvor du mener jeg omtaler din mann og hva det har med saken og gjøre skjønner jeg ikke.

Er det ordet dronning som er problemet?
For oppriktig mener jeg det må da være et slag mot hennes lederposisjon også det mannen hennes nå er dømt for - en mann hun støtter. Er det det som er nedlatende?

Sist redigert av m^2 : 04-06-13 kl 19:43.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 19:41   #655
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfattet ikke i det hele tatt dette som noe generelt spark til folk i ledende stillinger på små steder. Men det er jo tydelig litt usunne konstellasjoner i Øygard-klanen.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 19:46   #656
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg tolket det som kombinasjonen av mektig, langtidssittende ordfører med tydeligvis mange støttespillere i ledende posisjoner i lokalsamfunnet og utenfor, sammen med flere familiemedlemmer i ledende posisjoner og stillinger.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 20:07   #657
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jaja. What ever.
Jeg er kanskje bare var for all den negativiteten bygdene får i denne saken. "Typisk på bygda" og sånn. Småkonger og dronninger oppfatter jeg som negativ karakteristikk, at man tror man er noe. For det er ikke slik i alle bygder, selv om en ser at noen familien er mer ressurssteke enn andre og disse familiene blir synlig i et lite samfunn. Og Øygard-familien blir/ble nok (desverre) sett på som en ressurssterkfamilie i Vågå og Sjåk, i sine ledende stillinger.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 20:24   #658
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett er det relativt uvanlig at en pleie-og omsorgssjef er såpass åpen for pedofili og seksuelle overgrep.

Sist redigert av rine : 04-06-13 kl 21:01.
rine er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 21:04   #659
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ordet småkonge er helt dekkende til Rune Øygard, og det har ingenting med bygdefordommer å gjøre.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-06-13, 22:25   #660
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes ordet småkonge er helt dekkende til Rune Øygard, og det har ingenting med bygdefordommer å gjøre.

Enig.

-Nj- er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.