Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-23, 15:29   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Noe jeg kom på nå med det som diskuteres her og som jeg har tenkt på.

Jeg syns at det offentlige litt for ofte betaler for operasjoner som har å gjøre med fjerning av overflødig hud etter vektnedgang eller stor mage etter f.eks. graviditeter. De fleste gangene, tror jeg, handler dette ikke om at det er store problemer med hudfliker og annet uten noe man gjerne vil få fjernet av andre årsaker. Jeg syns at legene, litt for ofte tillater at det offentlige betaler for den typen kosmetiske operasjoner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 16:42   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Noe jeg kom på nå med det som diskuteres her og som jeg har tenkt på.

Jeg syns at det offentlige litt for ofte betaler for operasjoner som har å gjøre med fjerning av overflødig hud etter vektnedgang eller stor mage etter f.eks. graviditeter. De fleste gangene, tror jeg, handler dette ikke om at det er store problemer med hudfliker og annet uten noe man gjerne vil få fjernet av andre årsaker. Jeg syns at legene, litt for ofte tillater at det offentlige betaler for den typen kosmetiske operasjoner.

Morsomt. Er du kjent med kravene for å få dette godkjent i det offentlige?
Eller synser du utfra magefølelse?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 16:26   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er trist når man forveksler fokus på helse med fokus på utseende.

Gammel 10-03-23, 16:46   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange kjenner du, som du også har sett avkledd, som har fått dette dekket, Pelen?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 21:06   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke venninner, men den ene har jeg blitt kjent med ... De hadde fått godkjent offentlig operasjon, dog noen år tilbake. Flott at det finnes relativt strenge kriterier, for det overrasket meg at de faktisk ikke var nødt å stå for det selv.

Med den store vektnedgangen som noen av dere har gjennomført skjønner jeg at det skaper utfordringer.

Sist redigert av Pelen : 14-03-23 kl 08:13.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 22:26   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk dekket. Stort heng som alltid hadde utslett under seg. Det var både psykisk og fysisk belastende. Magemuskler ble også fikset i samme operasjon og gjorde kroppen min mye friskere. 4cm sprik u Magemuskler kan ikke trenes sammen. Jeg hadde nok slitt med å betale det selv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 12:22   #7
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Og jeg hadde magemuskler på hver side av magen, type fikk ned en neve mellom og kunne bare drømme om å ta en situps. Konstant ryggsmerter. Fikk ikke dekt, for jeg hadde ikke heng. Glad jeg betalte det selv for livskvaliteten økte og smertene forsvant. Så nei, min oppfatning er at helse ikke alltid er så sinnsykt enkelt.

Gammel 14-03-23, 09:50   #8
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor skal all lagidrett for barn hele tiden bare ta hensyn til de svakeste på laget? Det heter seg jo at alle skal få utfordringer på sitt nivå, men slik virker det ikke alltid å være i virkeligheten.

Gammel 15-03-23, 07:26   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tviler på at det er et utbredt problem at barn og unge holdes i fotballen mot sin vilje. Derimot skrives det jevnlig om de som slutter med idrett fordi det ikke er en plass for de som ikke vil satse.

Gammel 15-03-23, 14:25   #10
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Også minner jeg om at opprinnelsen for hele fotballdiskusjonen var denne upopulære meningen her:

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvorfor skal all lagidrett for barn hele tiden bare ta hensyn til de svakeste på laget?

Om ikke annet, så svarte den jaggu til kriteriene! (Og med god grunn, etter min mening.)

Gammel 15-03-23, 14:39   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg synes at en McDonald's burger kan være skikkelig godt og synes folk som syne det er sååååå uspiselig er snobbete. (men så er jeg matvrak og spiser stort sett alt unntatt blodpudding og ål. )

Jeg er ikke så glad i burger, men skulle ønske jeg kunne spise chilli cheese nuggets hver dag.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 09:53   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at det bare tas hensyn til de sterkeste, egentlig. De blir jublet frem, genierklært og det er krise hvis de er borte. Eget treningsopplegg må jo til når de er så gode og det må det gjerne snakkes om i pauser og på samlinger.

Jeg savner idrettsglede, jeg som er mor til tre som har arvet min klossethet.

Gammel 14-03-23, 10:10   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Min erfaring er at det bare tas hensyn til de sterkeste, egentlig. De blir jublet frem, genierklært og det er krise hvis de er borte. Eget treningsopplegg må jo til når de er så gode og det må det gjerne snakkes om i pauser og på samlinger.

Ikke minst skal det satses veldig tidlig slik at de som driver med idrett fordi det er gøy, men kanskje ikke er supergode, fort blir skviset ut. Det burde være mer fokus på idrettsglede og å holde barn og unge i aktivitet. Det er ikke uten grunn at mange slutter rundt den tiden hvor det er lov å toppe lag. Så ja, jeg er veldig enig med deg, det er absolutt ikke for lite fokus på de sterkeste.

Gammel 14-03-23, 10:18   #14
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Støtter denne. Jeg har en som ble skjøvet ut og ekskludert på en traumatiserende måte og er fremdeles, mange år etter, sint på de som gjorde sitt beste for å ødelegge idrettsglede fordi det var så viktig å heie frem prinsesser.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 10:21   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så fælt. Jeg er en sånn som virkelig elsker å spille håndball og fotball, jeg får så energi og glede av det! Dessverre er jeg ganske treg og litt klumsete, så uansett hvor mye jeg vet om spillet er jeg alltid det svakeste ledd. Det fikk meg til å slutte som fjortenåring og etterhvert igjen som 34-åring.

Innvendig er jeg en idrettsstjerne.

Gammel 14-03-23, 17:05   #16
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som flerbarnsmamma har jeg sett mange idrettsglade barn bli ofret for at en skal få frem noen stjerner. De som kommer frem er relativt få, og ofte gir de seg for at det ikke er noe glede i det lenger, og for at en ikke vil bruke så mye tid som må til. Bak disse talentene ligger det ofte mye rasert lagidrett.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 17:24   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett begge deler - at man strekker seg langt for dem som virkelig ikke får til idretten og at man pleier fram noen få gode. Ingen av delene er veldig bra for «dritten i midten». Her ble et helt lag lagt opp for at en spiller skulle få et tilbud, og det var ikke særlig motiverende for dem, for å si det mildt. Det var heldigvis ingen som skyldte på ham det gjaldt da. Men han fikk til slutt tilrettelagt tilbud et annet sted. Da var guttene 15, så han fikk være med leeeenge altså.

Det var vel så ødeleggende det de gjorde for å dyrke fram de få virkelig gode altså.

Gammel 14-03-23, 17:54   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har også sett at mesteparten av tiden og energien til trenerne brukes på dem som ikke egentlig har lyst til å være der engang, som verken har interesse eller anlegg for idretten. Alle anstrengelsene for å motivere, tilpasse, tilrettelegge og hjelpe disse, for at de absolutt skal fortsette, på bekostning av de som faktisk er interesserte, som lever og ånder for idretten, som derfor er relativt selvgående. Der trenerne står med stoppeklokke for å sikre lik spilletid for alle, både de som bare møter på halparten av treningene, og da med laber innsats, som aldri tar i en ball mellom treningene og ikke gidder å løpe i kamp, og de som bruker hver ledige stund på banen, enten de har trening eller ikke, som har egentreningsprogram hengende på kjøleskapet hjemme, og som løper bena av seg og ofrer alt i kamp. Der spillere likevel tas av banen for tidlig, fordi de selv ber om å slippe, de er for dårlig trent og orker ikke mer (spesielt i overgangen til spill på stor bane), hvorpå trenerne får klaging og kjeft fra foreldrene til disse, fordi de lar de beste (dvs de som trener mest, og derfor orker det) få mer spilletid. Så det er jammen begge deler ja. Som samboer til trener i barne- og ungdomsfotballen tenkte jeg ofte at tenk om de kunne lagt ned like stor innsats for de ivrige, de som faktisk liker å spille fotball, som for å motivere de som ikke gidder.

Sist redigert av My : 14-03-23 kl 19:31.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 18:23   #19
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Amen, My!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 22:43   #20
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Der uttrykte du på en bedre måte det jeg egentlig ville si, men manglet ord til, My.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.