|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådNoe jeg kom på nå med det som diskuteres her og som jeg har tenkt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Morsomt. Er du kjent med kravene for å få dette godkjent i det offentlige?
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJa, det er trist når man forveksler fokus på helse med fokus på utseende.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådHvor mange kjenner du, som du også har sett avkledd, som har fått dette dekket, Pelen?
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDet er ikke venninner, men den ene har jeg blitt kjent med ... De hadde fått godkjent offentlig operasjon, dog noen år tilbake. Flott at det finnes relativt strenge kriterier, for det overrasket meg at de faktisk ikke var nødt å stå for det selv. Sist redigert av Pelen : 14-03-23 kl 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Øyboer
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg fikk dekket. Stort heng som alltid hadde utslett under seg. Det var både psykisk og fysisk belastende. Magemuskler ble også fikset i samme operasjon og gjorde kroppen min mye friskere. 4cm sprik u Magemuskler kan ikke trenes sammen. Jeg hadde nok slitt med å betale det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Unpopular opinion-trådOg jeg hadde magemuskler på hver side av magen, type fikk ned en neve mellom og kunne bare drømme om å ta en situps. Konstant ryggsmerter. Fikk ikke dekt, for jeg hadde ikke heng. Glad jeg betalte det selv for livskvaliteten økte og smertene forsvant. Så nei, min oppfatning er at helse ikke alltid er så sinnsykt enkelt.
![]() |
#8 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Unpopular opinion-trådHvorfor skal all lagidrett for barn hele tiden bare ta hensyn til de svakeste på laget? Det heter seg jo at alle skal få utfordringer på sitt nivå, men slik virker det ikke alltid å være i virkeligheten.
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg tviler på at det er et utbredt problem at barn og unge holdes i fotballen mot sin vilje. Derimot skrives det jevnlig om de som slutter med idrett fordi det ikke er en plass for de som ikke vil satse.
![]() |
#10 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Unpopular opinion-trådOgså minner jeg om at opprinnelsen for hele fotballdiskusjonen var denne upopulære meningen her:
Om ikke annet, så svarte den jaggu til kriteriene!
![]() |
#11 |
|
Jeg er ikke så glad i burger, men skulle ønske jeg kunne spise chilli cheese nuggets hver dag.
![]() |
![]() |
#12 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMin erfaring er at det bare tas hensyn til de sterkeste, egentlig. De blir jublet frem, genierklært og det er krise hvis de er borte. Eget treningsopplegg må jo til når de er så gode og det må det gjerne snakkes om i pauser og på samlinger.
![]() |
#13 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDet er så fælt. Jeg er en sånn som virkelig elsker å spille håndball og fotball, jeg får så energi og glede av det! Dessverre er jeg ganske treg og litt klumsete, så uansett hvor mye jeg vet om spillet er jeg alltid det svakeste ledd. Det fikk meg til å slutte som fjortenåring og etterhvert igjen som 34-åring.
![]() |
#16 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådSom flerbarnsmamma har jeg sett mange idrettsglade barn bli ofret for at en skal få frem noen stjerner. De som kommer frem er relativt få, og ofte gir de seg for at det ikke er noe glede i det lenger, og for at en ikke vil bruke så mye tid som må til. Bak disse talentene ligger det ofte mye rasert lagidrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg har sett begge deler - at man strekker seg langt for dem som virkelig ikke får til idretten og at man pleier fram noen få gode. Ingen av delene er veldig bra for «dritten i midten». Her ble et helt lag lagt opp for at en spiller skulle få et tilbud, og det var ikke særlig motiverende for dem, for å si det mildt. Det var heldigvis ingen som skyldte på ham det gjaldt da. Men han fikk til slutt tilrettelagt tilbud et annet sted. Da var guttene 15, så han fikk være med leeeenge altså.
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJa, jeg har også sett at mesteparten av tiden og energien til trenerne brukes på dem som ikke egentlig har lyst til å være der engang, som verken har interesse eller anlegg for idretten. Alle anstrengelsene for å motivere, tilpasse, tilrettelegge og hjelpe disse, for at de absolutt skal fortsette, på bekostning av de som faktisk er interesserte, som lever og ånder for idretten, som derfor er relativt selvgående. Der trenerne står med stoppeklokke for å sikre lik spilletid for alle, både de som bare møter på halparten av treningene, og da med laber innsats, som aldri tar i en ball mellom treningene og ikke gidder å løpe i kamp, og de som bruker hver ledige stund på banen, enten de har trening eller ikke, som har egentreningsprogram hengende på kjøleskapet hjemme, og som løper bena av seg og ofrer alt i kamp. Der spillere likevel tas av banen for tidlig, fordi de selv ber om å slippe, de er for dårlig trent og orker ikke mer (spesielt i overgangen til spill på stor bane), hvorpå trenerne får klaging og kjeft fra foreldrene til disse, fordi de lar de beste (dvs de som trener mest, og derfor orker det) få mer spilletid. Så det er jammen begge deler ja. Som samboer til trener i barne- og ungdomsfotballen tenkte jeg ofte at tenk om de kunne lagt ned like stor innsats for de ivrige, de som faktisk liker å spille fotball, som for å motivere de som ikke gidder.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-03-23 kl 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådAmen, My!
![]() |
#20 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDer uttrykte du på en bedre måte det jeg egentlig ville si, men manglet ord til, My.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|