|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Off the map.
|
![]() Sv: Noen influensatall
Dette rådet med å holde seg inne en uke synes jeg nå er helt utspilt. Man vet ikke hva man har (altså om det er svineinfluensa) og når man i tillegg vet at det er 600 000 som har hatt det så er det umulig å stoppe smitten. Synes det er helt OK å holde barnehageunger hjemme i en uke og også skolebarn for å stoppe et smitteutbrudd i de enkelte barnehagene, men voksne folk smitter ikke hverandre på samme måte. Jeg var i hvertfall hjemme to dager etter at jeg var blitt helt frisk og synes det fikk holde.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så det er viktigere å hindre spredning av smitte i en skoleklasse, enn på en arbeidsplass? Hvordan voksne folk jobber sammen, varierer nok mye fra arbeidsplass til arbeidsplass, men at smitte fort farer fra den ene pulten til den andre pået kontor så vel som i et klasserom, er vel ikke såååå utenkelig?
![]() |
#43 |
I mål
|
Jeg hadde ikke vært fornøyd hvis jeg jobbet med noen som kom på jobb før 1 uke var gått. Det er noe annet å ta seg en rask tur på butikken enn å gå på jobb. Når det er sagt; hadde hele familien her blitt syke hadde jeg bedt naboer eller andre handle for oss, iallfall de første 4-5 dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Off the map.
|
![]() Sv: Noen influensatallNå skal det sies at de fleste på min jobb har vært syke, og jeg tror de fleste har vært smittet av barna sine.
![]() |
#45 |
![]() Sv: Noen influensatallPå jobben min har ingen hatt det enda så vidt jeg vet, og jeg ville blitt passe sur om noen som hadde hatt svineinfluensa kom på jobb før den uka var omme, og smittet resten. 1)det er kjipt ovenfor dem som blir syke, og 2) det er kjipt ovenfor dem som ikke blir syke, men får det sabla travelt fordi de andre er syke.
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15 Sist redigert av Malama : 12-11-09 kl 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Medlem siden: Sep 2007
Dersom dei hadde fått påvist svineinfluensa er eg einig med deg. Men kva viss dei berre hadde litt vondt i halsen ein dag eller to og ingen feber? Hadde du då også blitt misfornøgd dersom personen dukka opp på jobb dagen etter halsvondten var vekke? Det KAN jo vere svineinfluensa sidan mange får svært milde symptomer.
![]() |
#47 |
![]() Sv: Noen influensatallJeg mener at dersom det er grunn til å tro at det er svineinfluensa, ærlig, ja da bør man tenke litt på de rundt seg. Men om REELT 600.000 har hatt det, så er det åpenbart ikke så mange som gjør det...
![]() |
#49 |
Off the map.
|
![]() Sv: Noen influensatallJeg skjønner det Maylen. Men helt ærlig om du er så redd for smitte så må dere nesten holde dere innendørs. For smitten er der ute overalt nå. I hvertfall her på Østlandet. Legen så bare dumt på meg da jeg spurte om jeg kunne fly. Jeg var jo avhengig av en legeerklæring om jeg skulle ha holdt meg hjemme, men han anså ikke det som nødvendig. Dette var altså 6 dager etter at jeg ble syk og hadde vært fris i 4 dager. Og det er slettes ikke sikkert det var svineinfluensa jeg hadde. Og dette var et relativt viktig kurs jeg skulle på - altså ingen tur jeg tok bare fordi jeg hadde lyst (men ikke viktigere enn at jeg hadde vært hjemme altså om legen mente jeg burde)
![]() |
#50 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Noen influensatallDette er jo bare så aktuelt nå; som tamiflu går an å få. Da blir mange fort friske, og må være hjemme i kanskje 5 friske dager. Jeg skjønner at det kan være vanskelig. Sist redigert av bønna : 15-11-09 kl 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Faen da på tide å justere medisineringa eller? Langt unna din sedvanlige standard av sublime og velformulerte fornermelser, denne var bare slem og litt dum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
I mål
|
I mitt hode kan man ikke tro at ALT er svineriet nå, men dersom en voksen person får feber, ville jeg tenkt det antagelig var det. Uten feber, nei, da ville jeg tenkt det ikke var det. Jeg vet NOEN har det uten feber, men da begynner det å bli mer absurd. Man kan ikke ta høyde for alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem siden: Sep 2007
Eg syns dette er fryktelig vanskelig. Var skikkelig snørrete på torsdag og fredag, men hadde ingen andre symptomer. Ingen feber, ingen verking i kroppen eller hodepine og var eigentleg i fin form. Derfor gjekk eg på jobb. Alle høyrte jo at eg var forkjøla kvar gang eg snakka sidan eg var så dett i desa, så eg følte eg måtte forklare meg for alle heile tida: "Ja, eg er forkjøla, men eg er temmelig sikker på at det berre er vanlig forkjølelse".
![]() |
#55 |
Pauset
|
Om alle smitter feks tre personer hver, i stedet for ingen vil jo helt klart spille en rolle? Hvordan kan det ikke spille en rolle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Tankefull
|
![]() Sv: Noen influensatallProblemet er vel at ganske mange ikke vet om det er SI de har eller ikke.
![]() |
#57 |
Pauset
|
Jeg mener at om man tror selv at man mest sannsynlig har det, så burde man holde seg hjemme. Selvfølgelig skal ikke alle bli hjemme i tilfelle, men det er fortsatt folk som gir beng i om de smitter folk, fordi de mener det ikke er noe man kan begrense uansett (har hatt et par stykker i klassen min... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Noen influensatallI uka som var var på det meste 18 av 24 syke i klassen til vår andreklassing. Alle disse ble syke i løpet av fra torsdag og frem til mandagen. :bidrar til statistikken: |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Tankefull
|
![]() Sv: Noen influensatallEr enig med deg Joika, men det er ofte vanskelig å vite.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|