|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?
Slik føler jeg det også. Liker ikke at andre spør om å få låne min bil heller forresten.
![]() |
#42 |
By the Sea
|
Ja, det er klart at det er endel av folks normale sosiale kompetanse å vurdere hva det passer seg å spørre andre om.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Ikke nødvendigvis frekt, men pushy som noen sier. Jeg ville ikke satt pris på å få forespørselen selv og ville mest sannsynlig ha svart nei. Resultatet ville ha vært at jeg hadde gått rundt å følt meg sær og vanskelig som svarte nei på det.
Enig i denne. Jeg må innrømme at jeg tidligere har vært av den oppfattelse at det blir mottagers ansvar å si nei. Men, etter å ha fått en del forespørsler som jeg selv ikke har satt pris på, ser jeg helt klart at en del av ansvaret også ligger på den som spør. Jeg håper og tror at jeg selv har klart denne balansegangen også tidligere - før min egen erkjennelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
frakoblet
|
Jeg mener man bør tenke seg om før man setter andre i en situasjon der det er vanskelig å si nei. Så ja - med mindre man kjenner personen veldig godt, bør man la være å være så pushy.
![]() |
#46 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig i at man ikke skal være pushy, men jeg syns altså et enkelt spørsmål, til en man kjenner, hvor man tydelig signaliserer at dette er et tilbud, da er det andres ansvar å si nei.
![]() |
#47 |
frakoblet
|
Her er det er jo ikke et tilbud som den andre har noe å vinne på, det er den som spør.
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du dette er frekt?det Kanina sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Jeg hadde ikke så godt likt å få dette spørsmålet nei...
Som den som spør hadde jeg vært redd for at siden jeg virket såpass "desperat" etter å få sendt med barnet mitt, så hadde de følt seg presset, selv om de hadde planlagt dette som en familietur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Pushy syns jeg var ganske beskrivende for hvordan jeg hadde opplevd det.
![]() |
#52 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Her er jeg litt utenfor røkla, ser jeg. Jeg hadde syntes det var helt uproblematisk å bli spurt, og kunne lett spurt andre selv - gitt at jeg kjente dem. Selvsagt med en forsikring om at bensinen da gikk på meg som takk for tjenesten, og at jeg ikke holdt dem ansvarlig for hendelige uhell.
![]() |
#53 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Det kommer helt an på hvordan man ordlegger seg. I utgangspunktet er jo dette en elegant løsning på et enkelt problem. Det må da alle parter klare å akseptere, uavhengig av hvilke hang-ups man har i forhold til bil, eiendom, kjøring, barnesikring og what not.
![]() |
#57 |
trøtt
|
Jeg er enig med Scarlett her, minus det med firmabil.
![]() |
#58 |
flisespikker
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Nå tør jeg jo ikke å svare, da.
![]() |
#59 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Det kommer jo veldig an på hvordan det gjøres og sies tenker jeg. Men i utgangspunktet liker jeg ikke at noen ikke tar et nei for et nei. Vi har opplevd flere ganger å si nei til blant annet å være barnevakt, pga at vi skulle bort, og så har de som "eier" barnet begynt å mase om at vi jo bare kan ta med barnet deres også. Eller vi har sagt nei til å låne bort bilen fordi vi trenger den selv, og så har de foreslått alskens tungvinte løsninger med frem og tilbake-kjøring osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Takk for alle svar. Jeg måtte kikke litt ekstra etter torsk sitt svar. Bladde gjennom tråden 3 ganger uten å finne Skilpadda sitt svar.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|