|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot? | |||
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
39 | 17,73% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. |
69 | 31,36% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. |
93 | 42,27% |
Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. |
10 | 4,55% |
Annet. |
8 | 3,64% |
Dustepåll! |
1 | 0,45% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Mottok kontantstøtte fra han var 1 år og til sist mnd da han var 2 mnd fra å bli 3 år. (fra nov 08 50% kontantstøtte, da han begynte i 50% barnehageplass da.) Jeg er for kontantstøtten når den blir brukt rett. Selv brukte jeg den til å kunne jobbe 50% i turnus og til være hjemme med Mathias resten av tiden. Jeg håper den fortsetter slik at jeg kan jobbe deltid de første årene med tvillingene og.
![]() |
![]() |
#2 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg stemte ikke for jeg synes ikke noen alternativene dekket opp, og annet blir for svevende.
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?
Jeg mener helt motsatt. Den eneste fornuftige grunnen til å ha kontantstøtte, etter min mening, er at man ikke benytter subsidiert barnehageplass. Om man velger å bruke disse pengene på u-hjelp, biler, mat eller dagmamma er meg revnende likegyldig; hvis man arbeider i lønnet arbeid bidrar man jo også til verdiskapningen og har definitivt minst like mye rett til subsidiering som en som velger å være hjemme.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg har ikke brukt støtten til dagmamma, men skjønner godt at noen ser seg nødt til det når det ikke er barnehageplass å oppdrive. Jeg stod på venteliste i over ett år med eldste, og nå aner jeg ikke når jeg får plass til 1,5-åringen, og dagmamma er DYRT! Man bruker selvsagt hvit dagmamma, og det koster jo 5-6000,- kroner i måneden.
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
Avsporing, men jeg vil bare påpeke at det kun er dyrt på papiret. En bhgplass koster ca 2500 med kost (vår gjør). Pluss på kontantstøtta på 3300 så får du 5800. Da jeg var dagmamma tok jeg 5000 inkl bleier og mat, så alt i alt hadde foreldrene noen kroner mer til overs med dagmamma enn i barnehage.
![]() |
#6 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi fikk ikke barnehageplass før gutten var 2,5 år, så mottok kontantstøtte som gikk til å betale dagmamma. Er imot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi søkte og fikk innvilget kontantstøtte for én måned, som var perioden vi manglet barnehageplass etter permisjonsslutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Vi mottok kontantstøtte i perioden minsten var 1-3 år.
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg søkte og fikk. Gjorde det utelukkende fordi det ikke var dekning i barnehagene her. Hva jeg skulle gjort uten, er ikke godt å si.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg krysset av at jeg har søkt og mottatt - men at jeg er imot. Egentlig er ikke dette noe jeg brenner for, men om greia er at man skal være hjemme med barna og da få 3300 for det, så er det en ting, men de aller fleste (meg inklusive) bruker den til å betale dagmamma som gjerne jobber svart. På den måten fordrer den både til å betale svartarbeidende og i tillegg er man jo ikke noe mer sammen med barna - noe jeg innbiller meg skulle være dealen med kontantstøtte da den kom.
![]() |
#11 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Jeg mottok kontantstøtte hele perioden for eldste, og i fem måneder for yngste, frem til han begynte i barnehagen. Jeg gjør det enkelt og sier meg helt enig med Iset her.
![]() |
![]() |
#12 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Kontantstøtten blir jo ikke alltid brukt slik den var ment, så jeg er imot.
![]() |
#14 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Eldstemannen min var 2 1/2 år før han fikk plass i barnehage. Jeg tok glatt i mot kontantstøtta og betalte dagmammaen med det. Er så kynisk at jeg ikke har et fnugg av dårlig samvittighet heller.
![]() |
#16 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?Fått i et halvt år, og er for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Men hvor mye integrering hemmer den egentlig når den kun går opp til 3 år? Jeg synes godt de kan senke den til 2 år og kanskje øke beløpet litt da.
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
Det er et hav av forskjell på å få et barn på et år i barnehage, og en treåring som ikke kan et eneste ord norsk i barnehage. Har hatt min andel av begge, og foretrekker klart etåringene. Det er ikke godt for sjela å sitte med et barn på tre år som er livredd og ikke skjønner et pøkk av hva du sier til det.
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
Enig. Jeg er for kontantstøtte og bruker den for det den er ment. Jeg er hjemme med barn mellom 1-3. Jeg er absolutt for en bedre løsning her, men imot å avvikle den helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|