|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Kirkevalget
Stryndama skal stemmes på.
Åff kårs. Nå har jeg gitt listen til min kjære, sånn at han skal gidde å stemme og stemme rett.
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KirkevalgetDet er jo bare pervertert hele statskirka. Jeg er for en mye mer konservativ og KLAR kirke, og den bør løsrives fra staten asap. Sammen med ALL støtte til religiøs forkvakling på alle plan og i alle former. Når jeg ser for meg en prest vil jeg slippe å måtte assosiere det med alkoholiserte griser som Bjørn Eidsvåg m.fl.
![]() |
#43 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: KirkevalgetFøles ikke akkurat så mye poeng i å stemme, når det er 9 kandidater og de skal velge 13 av dem. Jeg kunne jo alltids ha skrevet opp noen ekstra. Må de være medlemmer av statskirka?
![]() |
#44 |
heimføing
|
Dette har ikke noe med "det vanlige valget" å gjøre, annet enn rent praktisk er det greit å arrangere kirkevalget samtidig som folk likevel går og stemmer. Folkeavstemminger pleier også å legges til valgdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tolker du nok riktig, med mindre det er posten som er treg på sommeren. Det er et ark med kortet der det står at du kan fylle ut om du skulle vært utmeldt av den norske kirke, og likevel har fått kortet. Sånnsett så er det jo bra med dette kirkevalget, for da er det nok noen som oppdager at de likevel ikke er utmeldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
når vi summerer antallet vi skal velge, pluss vara, er det eksakt likt antallet kandidater, så det eneste vi kan gjøre er å endre rekkefølga for å se hvem som blir vara. eller sette opp andre da, men det er nok et krav at man er medlem i statskirka for å kunne bli valgt ja.
![]() |
#47 |
![]() Sv: KirkevalgetMen noen som vet om det pleier være slike valg ofte?
![]() |
#48 |
ctrl+z
|
![]() Sv: KirkevalgetJeg stemmer ikke i kirkevalget, nei. Det engasjerer meg ikke. Det gjør litt vondt å innrømme, for jeg blir jo så eitrende sint på alle de som ikke gidder å bruke stemmeretten sin ved stortingsvalget fordi det ikke angår dem, men det blir jo litt annerledes likevel.
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: KirkevalgetKirkevalg har jeg aldri hørt om, er det noe nytt? Nå er jeg ikke medlem av statskirken, så det er jo uaktuelt, men de greide å ha meg innskrevet i haugevis av år uten at jeg har fått valgkort tidligere.
![]() |
#50 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Det er menighetsrådsvalg hvert fjerde år. Det er nytt denne gangen at 15-åringer kan stemme, og den typen valgkort vi fikk i år er også nye - iallfall her hos oss (dette burde jeg vite...).
![]() |
#51 |
![]() Sv: KirkevalgetAhh, om det har vært sånn stemme etter gudstjeneste-ordning uten valgkort, så forklarer det hvorfor jeg ikke har fått det med meg før ja. Men, synes det er veldig greit med denne nye ordninga jeg, økt valgdeltagelse er et gode, og rydding i listene like så
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|