Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kirkevalget

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-09, 19:44   #41
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkevalget

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Hun bispedømmerådskandidaten fra Stryn var ungdomsskolelæreren min en gang i tiden. Jeg har sjelden sett henne så hissig som den dagen noen av gutta slengte homo-skjellsord i en time.

Hadde glatt valgt dama inn i hva det skulle være - uten at jeg har stemmerett i sånne kirkegreier, selvsagt.

Stryndama skal stemmes på.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Deler du listen så jeg slipper å gjøre samme researchen?

Åff kårs. Nå har jeg gitt listen til min kjære, sånn at han skal gidde å stemme og stemme rett.

Gammel 01-08-09, 21:01   #42
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Det er jo bare pervertert hele statskirka. Jeg er for en mye mer konservativ og KLAR kirke, og den bør løsrives fra staten asap. Sammen med ALL støtte til religiøs forkvakling på alle plan og i alle former. Når jeg ser for meg en prest vil jeg slippe å måtte assosiere det med alkoholiserte griser som Bjørn Eidsvåg m.fl.

Gammel 02-08-09, 00:42   #43
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Føles ikke akkurat så mye poeng i å stemme, når det er 9 kandidater og de skal velge 13 av dem. Jeg kunne jo alltids ha skrevet opp noen ekstra. Må de være medlemmer av statskirka?

Gammel 02-08-09, 10:12   #44
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Kom dette som et eget kort samtidig med det vanlige valgkortet, eller står det noe ekstra om det på valgkortet? Jeg fikk valgkort i går og lurer på om jeg kan slå meg til ro med at alt er i orden ift utmeldingen min fra statskirka siden jeg ikke fikk noe om kirkevalget eller om det fortsatt kan komme.

Dette har ikke noe med "det vanlige valget" å gjøre, annet enn rent praktisk er det greit å arrangere kirkevalget samtidig som folk likevel går og stemmer. Folkeavstemminger pleier også å legges til valgdag.

Jeg er utmeldt og har ikke fått kirkevalgkort, og det tolker jeg som at alt er i orden og at jeg ikke står på kirkemedlemslista.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 11:08   #45
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dette har ikke noe med "det vanlige valget" å gjøre, annet enn rent praktisk er det greit å arrangere kirkevalget samtidig som folk likevel går og stemmer. Folkeavstemminger pleier også å legges til valgdag.

Jeg er utmeldt og har ikke fått kirkevalgkort, og det tolker jeg som at alt er i orden og at jeg ikke står på kirkemedlemslista.

Det tolker du nok riktig, med mindre det er posten som er treg på sommeren. Det er et ark med kortet der det står at du kan fylle ut om du skulle vært utmeldt av den norske kirke, og likevel har fått kortet. Sånnsett så er det jo bra med dette kirkevalget, for da er det nok noen som oppdager at de likevel ikke er utmeldt.

I valget til bispedømmerådet i Nord-Hålogaland er Eirik Junge Eliassen (Elia) kandidat. Noen husker han kanskje fra filmen "Svidd Neger". Hans satsningsområder er enkelt og greit:

Sitat:

Satsingsområder:

• "Gjør døren høy, gjør porten vid"

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 11:34   #46
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Føles ikke akkurat så mye poeng i å stemme, når det er 9 kandidater og de skal velge 13 av dem. Jeg kunne jo alltids ha skrevet opp noen ekstra. Må de være medlemmer av statskirka?

når vi summerer antallet vi skal velge, pluss vara, er det eksakt likt antallet kandidater, så det eneste vi kan gjøre er å endre rekkefølga for å se hvem som blir vara. eller sette opp andre da, men det er nok et krav at man er medlem i statskirka for å kunne bli valgt ja.

Jeg ser også den absolutte foredlen som Silence påpeker, at dette fungerer jo også som en rydding i meldemslistene til Startkirka. For alle som er 15 år som er innmeldt, skal få slikt kort. Og der er et lite skjema å skrive "nei, jeg er utmeldt" og retunere i vedlagt konvolutt, om man ikke skal stå på listene deres.

Gammel 03-08-09, 11:35   #47
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men noen som vet om det pleier være slike valg ofte?

Jeg er altså 30 i dag, så følgelig har jeg vært "over 15" halve mitt liv, og jeg kan ALDRI huske å ha fått valgkort for kirkevalg før...

Gammel 03-08-09, 11:35   #48
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer ikke i kirkevalget, nei. Det engasjerer meg ikke. Det gjør litt vondt å innrømme, for jeg blir jo så eitrende sint på alle de som ikke gidder å bruke stemmeretten sin ved stortingsvalget fordi det ikke angår dem, men det blir jo litt annerledes likevel.

Gammel 03-08-09, 11:49   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirkevalg har jeg aldri hørt om, er det noe nytt? Nå er jeg ikke medlem av statskirken, så det er jo uaktuelt, men de greide å ha meg innskrevet i haugevis av år uten at jeg har fått valgkort tidligere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 11:55   #50
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men noen som vet om det pleier være slike valg ofte?

Jeg er altså 30 i dag, så følgelig har jeg vært "over 15" halve mitt liv, og jeg kan ALDRI huske å ha fått valgkort for kirkevalg før...

Det er menighetsrådsvalg hvert fjerde år. Det er nytt denne gangen at 15-åringer kan stemme, og den typen valgkort vi fikk i år er også nye - iallfall her hos oss (dette burde jeg vite...).

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:00   #51
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ahh, om det har vært sånn stemme etter gudstjeneste-ordning uten valgkort, så forklarer det hvorfor jeg ikke har fått det med meg før ja. Men, synes det er veldig greit med denne nye ordninga jeg, økt valgdeltagelse er et gode, og rydding i listene like så

Om jeg i tillegg bare klarer å finne ut hvilke av kandidatene vi kan stemme på som har holdninger jeg kan like, så kommer vi lagt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.