Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mims miljøaksjon 2007

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 22:37   #1
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007

I tillegg til selvsagt å ha reservert oss mot flere tlf kataloger (halloooo - vi har da internett; mye enklere),
så er vi flinke på kildesorterting,
arver mye (og fine) klær til ungene,
leverer klær videre til arv eller bruktmarked,
er ikke opptatt av at ungene skal ha siste nytt først og mest,
har det etter min mening alt for kaldt inne - takk og lov for pledd og ullsokker, men det sparer vi masse strøm på,
kjører fulle vaske- og oppvaskemaskiner,
avbestilt aviser for å slippe så mye reklamesøppel i postkassa og reservert oss mot uadressert reklame.

Kan bli langt flinkere til å gå de korte turene og sette igjen bilen,
kaste mindre matrester (lage litt mindre måltider kanskje?),
og sikkert masse annet som jeg ikke kommer på i farta.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 13:16   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Da har jeg skrevet e-post til en i kommunen og bedt om at det blir innført matavfall-sortering.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 13:40   #3
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strømregninga ble betydelig lavere enn tilsvarende periode i fjor. (Ny varmepumpe) Selv om vi har to innedeler og har større deler av huset oppvarmet enn tidligere.

Sist redigert av Frost : 05-03-07 kl 22:11.
Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 11:32   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I'm in!

Jeg skal:

*fortsette å holde stand mot mannens ønske om to biler. Jeg er da dronningen av kollektivtransport!
*trekke ut alle støpsler som ikke er i bruk der og da
*slå av lys og varme når det er mulig
*kjøpe mer økologisk
*bli flinkere til å resirkulere. Hvorfor er det så vanskelig å sette opp dunker for sortert avfall i Oslo, mens det på landet er obligatorisk?
*betale miljøbillett på det nettstedet jeg ikke husker hva heter hvis jeg må ta fly.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 12:16   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På naturvernforbundets sider kan du kjøpe klimakvoter og bidra til klimakutt. Her kan du også regne ut hvordan din adferd påvirker klimaet. Klimakalulator finner du her.

Gammel 01-05-07, 23:03   #6
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Trur de fleste vet hvordan de skal være miljø beviste, men alt for mange bare driter i det. Grusomt, men det er harde fakta gitt

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:05   #7
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av data mannen, her.

Trur de fleste vet hvordan de skal være miljø beviste, men alt for mange bare driter i det. Grusomt, men det er harde fakta gitt

Men dere er jo kjempeflinke da. Dere står på for verden asså.

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:58   #8
loinen
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2007
loinen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Super tråd! Her er det mye å lære gitt.

loinen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:52   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er allerede flinke til å:
-slå av lys (verre med ovner ettersom vi har sentralvarme, men de kan jo skrus ned)
-resirkulere klær og ting, meksikaneren nekter å kaste NOE som helst
-sortere søppel til resirkulering (sliter litt med plast, det blir trangt på kjøkkenet)
-gå og bruke kollektivtransport (har ikke bil, da )

Vi kan bli flinkere til å:
-kjøpe økologisk (men ironisk nok avhenger det litt av bil)
-kutte ned på engangsprodukter
-kjøpe enda færre ting, selv om jeg synes vi er flinke allerede

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 21:04   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også med.

- kildesortering (vurdere å få tak i varmkompost)
- redusere unødig strømbruk
- ordne diverse varmelekasjer i huset vårt
- innstallere vedovn
- mindre engangs utstyr
- redusere kjøp og kast mentaliteten
- levere mye klær til freetex eller innsamlingsenheter til fattige i utlandet
- kjøpe mer økologisk og bli flinkere til å handle mye og sjeldnere.
- redusere bilbruken (sykkelen er til for å brukes)

Kom opp med mye, så var det å klare å gjennomføre da...

Gammel 20-12-06, 21:07   #11
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Medlem siden: Dec 2006
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Super tråd! Denne skal i favoritter! Jeg er med!

Gammel 22-12-06, 05:36   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er med

Det jeg skal bli mye flinkere til er

*kildesortere mye mer enn jeg i dag gjør
*bli flinkere til å slukke lys i rom som ikke brukes (er litt flink)
*bli flinkere til å kjøpe refill (såper etc)
*i større grad bruke økologisk
Utvalget er ikke det største her jegbor, men jeg skal aktivt gå inn for å finne forretninger som fører det

Gammel 22-12-06, 08:23   #13
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Supert tiltak Mim! Jeg kommer tilbake med liste når jeg ikke lenger straks skal på jobb

Gammel 11-01-07, 13:55   #14
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg har sendt mail til Retura i mitt jobbdistrikt for å undersøke hvordan jeg kan organisere bedriftens papirhåndtering på en bedre måte. Nå havner MYE papir i restavfallet, og det burde være unødvendig. Håper jeg får svar på enkle og ikke alt for dyre muligheter som jeg kan innføre her på arbeidsplassen. Kanskje vil det greine seg utover i organisasjonen også? Med tanke på at det er ett stort Europeisk firma så er det uante muligheter. *drømmer*

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:20   #15
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns vi er ganske flinke rent privat, men litt å hente er det jo. Derimot er jeg veldig opptatt av bedrifter og arbeidsplasser, som i langt større grad bør jobbe for miljøsertifisering! Enten Svanemerking eller Miljøfyrtårn - så mitt største bidrag er å bidra til at min arbeidsplass setter miljøet i fokus.

Privat skal vi bli flinkere på søppelsortering, det er nok der vi slurver mest. Når det gjelder innkjøp skal vi bli flinkere til å kjøpe mindre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:21   #16
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Og forresten skal vi bli flinkere til ikke å bruke så mye bomull!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 10:28   #17
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg henger meg gjerne på her - prøver å være miljøvennlig jeg også, og har i mange år blitt mobbet for å sortere ALTFOR mye! "Det går jo bare i samme haugen likevel, kildesortering er bare lureri!" fikk jeg engang høre av en som kjørte søppelcontainere (da ble jeg litt motløs, det må jeg innrømme...) Mitt motargument var at dersom vi bare fortsetter å sortere og det blir flere og flere av oss så MÅ det jo skje noe!!!
Nå har det gått så langt at dersom noen hiver usortert søppel her så går jeg i søpla og tar det opp igjen

Dette er mine punkter:
-Fortsette å sortere matavfall, papir, plast, glass og metall
-fortsette å gi klær til venner eller fretex
-kaste minst mulig mat
-bli enda flinkere til å sykle til jobben
-kaste miljøfarlig avfall der det skal
-jobbe hardt med egen materialisme (er nok ikke av de verste men likevel)
-og ikke minst: være tydelig overfor barna mine slik at de blir bevisstgjorte!
-etter beste evne følge opp gode tips!

Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 10:44   #18
Frantzen
Passiv

Standard

ooops...glemte visst å liste opp det jeg er ALLER dårligst på (fortrenge, heter det kanskje )
-slå av strømmen der jeg ikke bruker den (lys, pc...) SKJERPINGS!!

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.