|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg er for helårs båndtvang. Uansett hvor i landet. Hater løse hunder som kommer styrtende mot meg i lysløypa osv. Et par av mine venner har dessuten opplevd å bli helt umotivert angrepet av hunder når de har vært på joggetur.
![]() |
![]() |
#2 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Her er det båndtvang hele året, og det er helt greit. Vår hund får likevel den mosjonen han trenger, for vi sykler, går, springer, sparker, går på ski osv. med ham. Når vi går "utenfor allfarsvei" har vi ham løs, men vi er alltid oppmerksomme, og kaller ham til oss og tar ham i bånd om det kommer folk. På spesielt folksomme tursteder har jeg ham i langline (10 meter) slik at jeg har full kontroll over ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?I dag er jeg jo bare kjærlighet og fred og slikt, så jeg syns egenlig alle dyr skulle fått gå fri hele tiden. Ingen bur ingen bånd ingenting. De skulle ikke være nødt til å bo sammen med mennesker eller noe.
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Absolutt for båndtvang året rundt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?JA! Jeg er ikke spesielt glad i hunder, og Snuppa er hysterisk redd for dem, selv når de er i bånd. Så jeg syns dette er et godt forslag. Ikke alle hundeeiere som har kontroll på hundene sine her i området i hvert fall. Vi har opplevd to ganger at hunder har kommet og spist mat vi har hatt stående på piknik-teppet (mens vi selv har sittet rundt). Vi rakk ikke å tenke en gang, før beistet kom og snappet med seg brødskivene. Æsj.
![]() |
#7 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?En liten digresjon.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg har hund selv, men er for båndtvang. |
![]() |
![]() |
#9 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg er litt sånn både og jeg da.
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Man kan aldri være hundre prosent sikker på at man har kontroll på en hund. Det er blant annet en av grunnene til at man aldri skal la et barn være alene med en hund, uansett hvor snill man tror den er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Selv om man selv mener at man har kontroll, hjelper ikke det så veldig mye for de som er redde for hunder og ser en schäfer komme brasende gjennom barnålene. (Personlig får jeg mer noia av småhundene som plutselig henger i leggen, but still.) |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|