Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om helårs båndtvang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 14:44   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?

Jeg er for helårs båndtvang. Uansett hvor i landet. Hater løse hunder som kommer styrtende mot meg i lysløypa osv. Et par av mine venner har dessuten opplevd å bli helt umotivert angrepet av hunder når de har vært på joggetur.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 15:35   #2
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Her er det båndtvang hele året, og det er helt greit. Vår hund får likevel den mosjonen han trenger, for vi sykler, går, springer, sparker, går på ski osv. med ham. Når vi går "utenfor allfarsvei" har vi ham løs, men vi er alltid oppmerksomme, og kaller ham til oss og tar ham i bånd om det kommer folk. På spesielt folksomme tursteder har jeg ham i langline (10 meter) slik at jeg har full kontroll over ham.

Jeg synes ikke løse hunder har noe i tettbygd strøk å gjøre. Ei heller i parker, på turstier eller i lysløypa.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 16:41   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag er jeg jo bare kjærlighet og fred og slikt, så jeg syns egenlig alle dyr skulle fått gå fri hele tiden. Ingen bur ingen bånd ingenting. De skulle ikke være nødt til å bo sammen med mennesker eller noe.

Men siden vi nå har valgt å la dyr leve i fangenskap så ssyns jeg vi må passe på at de ikke plager omverdenen også. Så da er det vel lurt med bånd hele tiden.

Gammel 26-02-09, 18:09   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette gjelder disse små utyskene som man bærer rundt i vesker også, sant?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 18:34   #5
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Absolutt for båndtvang året rundt

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 19:41   #6
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

JA! Jeg er ikke spesielt glad i hunder, og Snuppa er hysterisk redd for dem, selv når de er i bånd. Så jeg syns dette er et godt forslag. Ikke alle hundeeiere som har kontroll på hundene sine her i området i hvert fall. Vi har opplevd to ganger at hunder har kommet og spist mat vi har hatt stående på piknik-teppet (mens vi selv har sittet rundt). Vi rakk ikke å tenke en gang, før beistet kom og snappet med seg brødskivene. Æsj.

Gammel 27-02-09, 01:49   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

En liten digresjon.

I dag når vi var ute så var det en familie med 3 barn som kom mot oss i skogen, jeg tok hunden helt inntil meg for han er litt usikker på barn som løper rundt.
Faren i familien ropte begeistret at der kom det en hund, jeg prøvde å forklare at han var usikker på barn, og om de kunne være så snille å ikke la barna komme løpende mot ham. Da heller holde barna rolig så skulle vi komme bort til dem så de fikk hilse på.
Neida, det gjorde da ingenting for barna var jo såå glad i hunder og var såå hundevante.
Jeg prøvde veldig å holde ungene unna samtidig som jeg skulle manøvrere vekk hunden og passe på barnevogna.
Det hele endte med at jeg slapp hunden så han skulle få komme seg unna, faren i flokken skjellte meg ut, og ungene løp etter hunden.
Jeg ble så forbanna at jeg ba ham sette bånd på ungene sine samt respektere at ikke alle hunder er til å overfalle.
Stakkars vovvan min, han er bare god å snill, men han har blitt utsatt for ganske ille behandling av barnet til et tidligere vennepar av meg, (uten at jeg hadde mulighet for å forhindre det) så han er naturlig nok skeptisk, det er lov. Men får han hilse rolig og pent så er alt bra.
Jeg blir så forbanna.
Beklager avsporingen. Jeg måtte bare få frese fra meg litt.

Gammel 27-02-09, 03:11   #8
Lita
Passiv

Standard

Jeg har hund selv, men er for båndtvang.
Vi har inngjerdet tomt hvor Spike går løs når vi er ute, ellers står han i båtkjetting som strekker seg utover et godt stykke av tomta.
Nå bor vi pokker så langt inni skogen, men har likevel bånd på han når vi går lange turer med han på veiene her og i turterrenget. Så, JA. Det finnes nok av mennesker der ute som er redd hunder, selvom din hund er så snill.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 08:31   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt sånn både og jeg da.
Jeg ser jo at Tika liker å gå løs, og hun holder seg inntil oss.
Vi ønsker en hund som kan gå løs uten å opføre seg særlig annerledes enn hun gjør i bånd. Altså at hun hun er under kontroll.

Skjønner veldig godt at man ikke liker at hunder kommer hoppende for å slikke en i ansiktet. Det liker ikke jeg heller. Jeg liker ikke at løse hunder springer bort til fremmede mennesker som kanskje er redde. osv osv. Så i tettbbygd strøk bør man alltid ha hunden i bånd.

Er man i skogen på tur syns jeg derimot at folk må tåle å se en hund springe løs så lenge eier er i nærheten og har kontroll. og så lenge hunden ikke kommer løpende for å ta voldsom kontakt med folk.
Så kontroll er vel stikkordet mitt da.

Gammel 04-03-09, 09:02   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan aldri være hundre prosent sikker på at man har kontroll på en hund. Det er blant annet en av grunnene til at man aldri skal la et barn være alene med en hund, uansett hvor snill man tror den er.

Jeg er altså for båndtvang hele året. Og det til tross for at jeg liker hunder godt. Min erfaring er at man kan gi hunden godt med frihet ved å ha et tilstrekkelig langt bånd kombinert med god kontroll. Og så må de få nok mosjon.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:04   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om man selv mener at man har kontroll, hjelper ikke det så veldig mye for de som er redde for hunder og ser en schäfer komme brasende gjennom barnålene. (Personlig får jeg mer noia av småhundene som plutselig henger i leggen, but still.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.