Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-08, 10:56   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg for min del venter aldri for lenge; her henges julepynten opp 23. desember, slik den alltid har blitt gjort.

Hehe, da er det nesten slutt på "julen" for min del. Det er tiden fra 1. til 24. desember som er "jul" for meg, det er den koseligste tiden. Etter 2. juledag vil jeg bare kaste alt ut, da er det ikke noe stas lenger. Derfor pynter jeg så tidlig jeg kan, men jeg venter til 1. søndag i advent altså. Treet kommer opp i midten av desember, siden jeg tar det ned etter 2. juledag (eller lar det stå til 1. januar men da SKAL det ned).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 10:57   #42
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Adventsstjerna henges opp på kvelden 29. november i år. Da er den klar til å lyse dagen etter.

Julegardiner, juleduker og julepynt må vente til lillejuleaften. Først skal den lilla adventspyntet fram.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 10:59   #43
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Ser forresten at jeg tenker helt motsatt enn Iset. For meg er det advent fra neste søndag og fram til lillejuleaften, og først da begynner jula og varer fram til nyttår og litt til. Jeg starter jula når andre er lei av den ...

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 11:02   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Iset er rar.

Jeg skal heller sørge for Tidenes Nyttårspynting, siden gutta ikke er i hus i juleuka.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 11:02   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Opprinnelig lagt inn av Tusenogtredve, her.

Ser forresten at jeg tenker helt motsatt enn Iset. For meg er det advent fra neste søndag og fram til lillejuleaften, og først da begynner jula og varer fram til nyttår og litt til. Jeg starter jula når andre er lei av den ...


Det er vel i grunnen det som er det riktige. Jeg er særdeles lite PK når det gjelder jul. For meg har det alltid vært, og kommer alltid til å være jul fra 1. til 24. desember (og 25. og 26. selv om de dagene er litt kjipe). Jeg er kvalmende barnslig denne måneden og sluker alt som har med jul å gjøre. Og jeg er sjeleglad det finnes mange som meg, som pynter fra og med 1. desember, ellers hadde den måneden vært kjempekjip!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 11:32   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Jeg for min del forbinder jul med ferie, så jeg kunne ikke tenke meg julepyntet hus mens jeg fortsatt er på jobb. 23. desember pyntes huset, også er det jul resten av desember og til rundt 3. januar. Også vil jeg ha jula bort når jeg skal tilbake på jobb igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 11:36   #47
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Jeg henger opp adventsstjerna 1.søndag i advent, ikke før. Da kommer også lysene på treet utenfor opp, og adventskransen med lys henges opp. Pleier å pynte kjøkkenet da også, med røde gardiner og hjerter i vinduet.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 11:36   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Jeg elsker det uansett. Bare det å stå opp og skru på julestaken og juletrelysene og bare nyte synet, eller å gå til jobben/bussen/bilen i mørket om morgenen og se på alle lysene i vinduene til folk, eller de lysende hagetrærne ... Det finnes ikke noe bedre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 13:56   #49
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna :-)

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Får vi se?

Så klart!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Julestjerna-uten-lys.jpg (108,4 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg Detalj.jpg (175,0 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg Julestjerna-med-lys.jpg (108,8 KB, 16 visninger)
__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:50   #50
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

&$&/")(&$!! Alt dette pratet om den koselige jula som jeg elsker got the best of me... Nå sitter jeg her da, med et interiørblad (juleutgaven, åff kårse), en kopp kakao, telys og.. ehm.. Julemusikk..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:53   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Hehe du er akkurat lik meg. I forregår satt jeg og hørte på "En stjerne skinner i natt" med tårer i øynene og bare drømte meg vekk. Jeg er så glad i julen at jeg er helt ødelagt av ventingen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 15:10   #52
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.590
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Den kommer opp første søndag i advent. Og da har vi gleda oss lenge.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 15:50   #53
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.935
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Nei, jeg skal jammen ha bursdag først.... (23.11)

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 19:17   #54
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Den ligger klar på en høgtaler her. Har kjøpt ny i år.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 19:29   #55
Mamma@work
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 56
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Gleder meg til julen. Julestjernen kiommer opp neste helg. Lysene i treet utenfor kanskje helgen etter.

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 20:20   #56
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Jeg klør så ille at jeg i går hang opp mine knallrøde julegardiner. De er helt ensfargede, og da vinduet sto der blankt og nypusset fikk jeg meg ikke til å henge opp de halvmøkkete hvite igjen.
Noe mer enn det blir det ikke før neste lørdag kveld. Da settes alt på plass av julepynt, sjerna og vindusstakene. Røde lys er kjøpt, røkelse like så. Ungene skal ha sjerner i vinduene sine som alltid. Jeg klarer meg med staker i vinduene. Har dessuten kjøpt skikkelig fine pepperkaker av guttungen, store hjerter med hull i. De skal pyntes med nonstop og melis og henge i kjøkkenvinduet.
Ett tre i hagen får små, små lys. Den store tujaen ved trappa får også små lys lørdag kveld.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 20:59   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Jeg klør ikke.

Stjerna i vinduet og litt lys og sånn kommer opp starten i desember.
Ellers kommer diverse annen pynt opp lille julaften.

Og ut av døra igjen med en gang desember er over.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 22:37   #58
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Kassen med julepynt finnes frem 1. lørdag i advent, slik at adventsstjernen er klar til 1. søndag i advent. Der etter kommer det mer og mer pynt jo nærmere jul vi kommer, og som vanlig skal jeg sloss med mannen om når juletreet skal i hus.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 23:31   #59
Røsslyng
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Innlegg: 52
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Julestjerna kommer opp lørdagen før 1. søndag i advent. Gleder meg veldig og har snikpyntet med lilla lys og duker. Har også kjøpt hvite azaleaer.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 23:39   #60
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det bare meg som klør etter å henge opp julestjerna?

Syns det er stas å henge opp adventsstjerna og gleder meg til neste helg. Her skal det opp "lyspynt" (har ikke bare stjerner) i sju vinduer

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no