Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når tok du lappen (Spin off)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når fikk du lappen?
18 års dagen-18 år 1 uke 34 15,18%
18 år 1 uke 1 dag-20 år 119 53,13%
21-25 år 18 8,04%
26-30 år 14 6,25%
31-35 år 13 5,80%
36+ år 2 0,89%
Har ikke lappen, men har lyst/planer om å få den 18 8,04%
Har ikke lappen, og har ingen planer om å få den 6 2,68%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-08, 01:23   #41
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når tok du lappen (Spin off)

Tok lappen ca 3 mnd etter at jeg ble 18. Hadde aldri klart meg uten.

Gammel 19-10-08, 01:57   #42
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Planen min var å ta den til 18 års dagen først i november, men pga en kjørelærer som ble sykemeldt, og en ny lærer som på død og liv skulle ta alt fra starten av (hadde hatt endel timer og kommet langt på vei, og får en ny lærer som starter med å lære meg hva en bil er...), så skar det seg.

Kjørte opp bittelille julaften; halvannen mnd etter min 18 års dag.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 02:02   #43
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Like etter jeg ble 18 år.

Gammel 19-10-08, 07:06   #44
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg fikk den i 1999, da var jeg 19,5 år.

Jeg tenkte hjelpes når jeg leste dette, er du sååå ung? Jeg fikk mitt første barn i 1999, likzom. Så slo det meg at jeg fylte 21 tre ukerfør hun ble født.

Jeg fikk lappen da jeg var 18 år og 6 mnd. Det var pengene det sto på, jeg jobbet to jobber for å få tatt de obligatoriske timene.

Gammel 19-10-08, 08:42   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når jeg var 40. Det var på tide.

Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 09:07   #46
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk lappen da jeg var 32 år.

Gammel 19-10-08, 09:36   #47
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

35 år.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 09:44   #48
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

18 år og 2 uker.

Gammel 19-10-08, 10:32   #49
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

22 år.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 10:36   #50
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tok lappen to måneder før storesøster ble født. Var 27 år.

Gammel 19-10-08, 10:44   #51
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Tok lappen som 19-åring. Var på folkehøyskole det året jeg var 17, så jeg kom ikke i gang med øvelseskjøring før etter jeg ble 18.

Gammel 19-10-08, 10:44   #52
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fylte 18 i februar og tok lappen i oktober, tror jeg. Mulig det var september.

Det er ikke helt sant, da, for jeg bodde i USA fra jeg var 17,5 til 18,5, og jeg kjørte opp der borte og kjørte litt (ikke mye). Men jeg fikk ikke bruke det amerikanske førerkortet i Norge og måtte ta full kjøreoppløring da jeg kom hjem før jeg fikk kjøre opp. Men det var jo mindre enn det som er påkrevd nå, heldigvis for meg. Hadde vel to-tre kjøretimer pluss langkjøring og mørkekjøring, samt førstehjelpkurs.

Gammel 19-10-08, 10:47   #53
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Tror de fleste av mine venner og kalssekamerater tok lappen rundt 18 årsdagen. Mulig det har sammenheng med minimal offentlig kommunikasjon her i distriktet.

Helt vanlig der jeg kommer fra også. Både da og nå. Ungdom som ikke tar lappen, kommer seg ingen steder.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 10:49   #54
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

18 år og 3 mnd. Bestilte min første kjøretime på 18-årsdagen.

Gammel 19-10-08, 11:15   #55
LinKa
Passiv

Standard

)

Sist redigert av LinKa : 24-11-10 kl 20:09.
  Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 11:25   #56
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

18 år og fem-seks månader, det tok litt tid, gitt!

Gammel 19-10-08, 11:25   #57
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var 18 år og noen dager gammel.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 11:28   #58
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tok den da jeg var 17 år, i USA. Tok den norske versjonen da jeg var 21, men slapp med oppkjøring siden jeg hadde førerkort fra USA fra før.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 11:31   #59
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var 18 år og 3 måneder. Hadde egentlig ikke lyst til å ta den men foreldrene mine tvang meg

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 11:35   #60
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjørte opp på 18-årsdagen. Hadde det travelt, må vite. Jeg bodde på bygda, og det var veldig kjekt med lappen. Greit å ikke måtte bli kjørt rundt av mamma eller pappa.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.